Inlägg från: Mrs Green |Visa alla inlägg
  • Mrs Green

Min son vill ha märkeskläder. Var köper ni kläder till era 9-åringar?

Min snart 11-åriga tjej har ingen koll alls på märken. Hon kan ha åsikter om modeller, färger och tryck förstås, men jag tror knappt hon vet att det finns olika märken på kläder? Vi handlar i i alla typer av affärer

• Mrs Green
    Mrs Green skrev 2016-04-17 16:33:27 följande:

Min snart 11-åriga tjej har ingen koll alls på märken. Hon kan ha åsikter om modeller, färger och tryck förstås, men jag tror knappt hon vet att det finns olika märken på kläder? Vi handlar i i alla typer av affärer

Vi bor förresten i Stockholm, fast 2 km från innerstan. Hon går på en väldigt liten F-5 skola, det är ju möjligt att det är mer märkeshets i skolor där det går mer äldre barn/tonåringar.
  • Mrs Green
    Mrs Green skrev 2016-04-17 16:33:27 följande:

Haha! Idag kom frågan :) Hon har en brevkompis (som är 2 år äldre) som hade frågat om favoritklädmärke. Och då kom dottern och frågade mig vad ett klädmärke var :) Så nu vet hon det åtminstone. Hoppas det dröjer ett tag till innan hon börjar bry sig om det också.
Svar på tråden Min son vill ha märkeskläder. Var köper ni kläder till era 9-åringar?