• LovisaTilda

    Personlig sagobok, erfarenheter tack!

    Har en systerson som fyller 2 år i september. Funderar på att ge honom en personlig sagobok men har endast hittat böcker som jag tycker verkar lite tråkiga.

    Jag skulle vilja att boken innehöll traktorer eller bondgårdsdjur som han älskar och så ska den så klart innehålla hans namn.

    Undrar lite vad ni har köpt  och om det finns någon bok ni kan rekommendera för en pojk i den åldern?! Länka gärna!

  • Svar på tråden Personlig sagobok, erfarenheter tack!
  • LovisaTilda
    lieva skrev 2010-07-21 21:05:15 följande:
    www.beebook.se/
    Här köpte jag en bok till min guddotter! Mycket uppskattad eftersom man även får med inte bara ett namn utan också en bild:)
    Å, de var söta =)
    Vilken saga valde du och hur gammal var din guddotter när hon fick den?
  • lieva

    Den med prinsessan och hon var då 8 månader. Så hon förstår ju inte så mycket av det nu,men man kan ju tänka sig när hon blir större.. kommer nog bli hur kul som helst:)

  • Rocktroll

    Här har du lite länkar på olika sidor med sagoböcker Glad blir nog att köpa en till dottern och hennes 3 kusiner i julklapp för dom börjar bli så stora nu...mellan 1 och 3 år.


    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Blingmamma86

    Hello, tänkte se om man kunde få liv i den här tråden igen, är nämligen på jakt efter en personlig sagobok åt min dotter. Har det hänt något på "marknaden" på sistone? Jag sökte runt och hittade den här sidan om personlig sagobok, och som jag förstår det rekommenderas böckerna från the Story Factory, samt hittade jag detsamma på Önskefoto - jag har även testat BeeBook sen tidigare men tycker inte att de är så roliga. Som någon här skrev skulle det vara kul med sagoböcker som handlade om djur och natur, något som min dotter älskar. Och de behöver inte så avancerade. Tacksam för tips! 

Svar på tråden Personlig sagobok, erfarenheter tack!