• strössel

rmc linköping - ivf

Väntrum
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9

Sprayare/sprutar
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9

Sprutare
    Grynets Gryta: IVF 1, sprejstart (Suprecur) 13/8, sprutstart (Gonal-F) 2/9, VUL 8/9, VUL 13/9.
    Strössel: Sprutstart 17/9 ( Puregon 125 ml ) blodprov 22/9 VUL 23/9.

Äggplockning

Ruvare
    majsanna : IVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9, ET 4/9. Testdag 18/9.
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9

• strössel

Ni som har tagit sprutorna eller håller på. Hur länge fick ni ta dom innan ni gjorde äggplock ? Jag har tagit dom i 3 dagar nu ska på vul på torsdag. Och hur stor mängd tog ni ? Jag tar just nu 125 ml puregon.

• strössel

Grattis Piggelin80 vad roligt för er !

• strössel

Jag ska på ÄP på torsdag den 30/9 KL 7.30 !

• strössel

Väntrum
    lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.

Sprayare/sprutar
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9
    FRULILA: IVF1, spraystart 8/9, VUL och blodprov 28/9
    LindaBell; IVF 2 (första syskonförsöket). Spraystart 25/8, sprutstart 16/9. VUL 22/9

Sprutare

Äggplockning
    Strössel: Äggplock tors 30/9.

Ruvare

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 positivt

• strössel

Lindabell :

Jag vet inte dom sa inget om det , dom sa bara äggplock på torsdag. Och min läkare här sa att jag hade många små ägg oxå som dom inte kommer plocka och att jag skulle förbereda mig på att dom kanske plockar dom stora och att jag får komma tillbaka efter en månad och sätta in pga att jag kan bli överstimulerad.
    Men det hoppas jag verkligen inte ! Men jag skulle vara förberedd på det enligt honom.

Om vi sätter in dom nu , så kommer vi ha ungefär samma testdatum ! Kul att följas åt.

• strössel

Frulila:

Jag tog min spruta kl 16.30 varje dag för det passade mig bra så jag kunde ta den innan jobbet och det var helt okay. Men på kvällen skulle det vara i allafall.

• strössel

Lindabell:

Hur gick det idag ? Blev det många fina ägg ? Hur lån tid tog det innan ni var hemma igen ? Vi har 15 mil att åka så det blir till att gå upp tidigt i morgon bitti, vi får åka runt 5 !

• strössel

Lindabell:

Du ska se att det kommer gå jättebra. Håller tummarna, jag är skitnervös och det värsta av allt är att jag har varit så sjuk och är fortfarande inte helt hundra men jag hoppas jag är bättre då dom ev kommer sätta in ett ägg  om det nu går så bra hoppas hoppas. Tror jag hade max 10 ägg som var bra  i storlek på senaste vul så det kommer nog inte plockas så många på mig.

• strössel

Lindabell:

Det blev 21 ägg och min mans prov såg oxå bra ut. Ska tillbaks på lördag kl 11 om allt går bra.
    Vi var snabba därifrån och på väg till apoteket själv då min man fick gå till bilen pga parkeringsbiljetten hade gått ut. Så svimmade jag och mådde så illa och ingen stannade och hjälpte mig alla gick förbi även folk med vita rockar. Kändes inte bra , fick hålla mig längs väggen, sjukhuset kändes gigantiskt och jag hittade knappt ut i det tillståndet det var hemskt. Sen kräktes jag hela vägen hem.

Svar på tråden rmc linköping - ivf