• strössel

rmc linköping - ivf

Lindabell:

Hur känns det för dig ?

Jag har ont i magen till och från och det gör nåt så jävulskt ont när jag ska kissa började direkt efter äggplocket. Hoppas det förvinner för det gör så ont, tror det kom eftersom hon var så hårdhänt. Sen är jag lite trött och illamående men det är nog pga progesteronen.

• strössel

Lindabell:

Hur kände du att ägget fäste ? Stack det till ? När fäster ägget är det runt  5 -7 dagar ?

Jag är nojig hela tiden, vi fick ett snabb besök igår och min man började städa och då blev jag stressad och då fick jag stickande ont i magen. Tror du att det påverkade lilla ägget ? Är nojig över att han har sabbat allt nu som fick mig stressad på ruvardag 2 ?

De flesta känner ju ingenting fram tills dom testar eller inte ens då. Utan symtomen kommer senare. Jag kommer ihåg när jag testade + första gången då var jag överstimulerad så jag kände inte att jag skulle få ett plus utan var mer fokeserad på hur ont det gjorde. Tror mina symtom började komma i v 6 nåt.

Håller tummarna för oss !

• strössel

mg79:

Vilken läkare hade du vid äggplocket ?

Idag har det börjat göra mindre ont när jag kissar, men det tog en vecka. Fast det är inte över helt hade nästan gett upp om att det nånsin skulle försvinna. Önskar man kunde gå i ide och vakna när man har TD den 16/10 jobbigt att bara vänta och vänta.

Jag är sjukskriven för jag har väldigt tungt nattjobb så det blev för mycket med ivf och jobbartiderna och allt. Vad jobbar du med ?

• strössel

mg79:

Dom sa att man ska inte hoppa och stutsa eller rida. Promenader var väl det enda som gick bra. Ta det allmänt lugnt och inte stressa. Men att man kunde leva som vanligt i övrigt. Hon sa att man skulle lyssna och känna hur mycket man orkade göra.

Jag har promenerat varje dag , inte så långt i början då det gjorde ont att röra sig men nu går det bättre.

• strössel

Piggelin80:

Hur går det för dig ?

• strössel

Piggelin80 :

Vad skönt att du har sett ett litet hjärta. Vet hur ont det gör att ha stora äggstockar och att vara överstimulerad var det när jag gjorde ivf 2006. Ta hand om dig och den lilla i magen !

Ja dagarna går i snigelfart , dom första dagarna hade jag molande värk och illamående ömma bröst men det är väl från äggplocket och progesteronen.

Nu känner jag inte så mycket, mår som vanligt lite trött bara är lite deprimerad ledsen gråter för lilla minsta kännas som om det är kört för att man läser att alla känner en massa och det gör inte jag är på ruvardag 5 idag.

Så nu känns det rätt jobbigt, jag är sjukskriven från mitt jobb och då får man extra mycket tid att känna efter och det är inte bra. Jag ska inte testa tidigare än testdatumet 16/10.

• strössel

Piggelin80: Tack för ditt svar, vi får se vad det visar den 16  ! Njut av din tid nu med en liten i magen !

Lindabell: Hoppas tiden går jättesnabbt nu till våra TD !

Ska försöka att blicka framåt och inte gå in här 1000 ggr per dag och läsa en massa Glad

• strössel

Usch har kräkts igår och idag, nån mer som gjort det under ruvartiden ? Hade ont i magen igår och som hugg i äggstockarna men idag har jag inte ont i  magen utan har bara kräkts upp frukosten. En vecka kvar tills jag ska testa önskar det vore idag !

• strössel

Uppsala2010:

Jag har inte tänkt på att det kan bli ett plus, är mer bekymrad över varför jag kräks. Har inte läst att nån har gjort det så man blir lite orolig.

Har du testdatum på dag 18 ? Jag har testdatum på dag 14.

• strössel

Ska snart in till sjukhuset för vul, hade enorma smärtor i magen igår och kräktes igen. Ringde akuten igår men dom ville inte jag skulle komma så vi ringde RMC idag som sa jag måste åka in till sjukhuset direkt. Fick en tid kl 14.40 är nervös RMC sa det kan vara början till en överstimulering men jag har haft det innan och det är inte samma sorts smärtor som jag hade då 2004 men vi ska åka in och kolla. Rädd dom ska säga nåt annat som typ mensen är på väg tror dom kan se det på ett vul. Men samtidigt är det skönt att kolla och slippa gå runt och vara orolig.

Svar på tråden rmc linköping - ivf