rmc linköping - ivf
Hej!
Får man hoppa med här? Jag började spraya i torsdags, det är vårt första försök. Vi bor i närheten av Västervik, men tillhör RMC Linköping, då V-viks sjukhus inte gör IVF.
Hej!
Får man hoppa med här? Jag började spraya i torsdags, det är vårt första försök. Vi bor i närheten av Västervik, men tillhör RMC Linköping, då V-viks sjukhus inte gör IVF.
Karli och Pållan: Tack så mycket
Jag fick inte ens chansen att välja. Läkaren sa bara att de bara gör den kortare i yttersta yttersta nödfall typ... Vi har heller inget konstaterat fel, jag har naturlig ÄL och allt ser bra ut för övrigt... Jag är ju glad om jag slipper proppa i mig mer saker än jag behöver... Men som sagt, det fanns inget att diskutera. Hon frågade om reaktionen på hormoner och jag sa att jag var ganska rädd för att behöva må likadant igen som när jag åt Pergo, och hon sa bara att en biverkning från Suprecuren kunde vara likadan och sen var det bra med det... Lyckas det inte på det här försökte kanske jag ska ta en diskussion inför nästa... Nu mår jag betydligt bättre än jag trodde, bara en dipp hittills, men ändå... Som sagt, jag vill ju inte behöva ta mer medicin än jag behöver... gaaahhh!
Imorron ska jag på UL. Hoppas på att jag är nedreglerad och får börja med sprutor på fredag typ... Om jag fattat saken rätt, så ska de ringa från rmc på fredag och tala om ifall jag får börja spruta.
Hade en riktig dipp i måndags, efter att ha fått en besked från en kollega som jag inte alls ville ha, men igår kändes det bättre och idag ganska som vanligt... Hoppas att jag slipper bli mera påverkad av sprayen... Isf känns det som att jag kom ganska lindrigt undan mot vad jag trodde...
Lite roliga saker inplanerade och det känns som att det behövs i hela den här cirkusen...
UL idag. Hon kunde inte säga varken det eller det av bilderna att döma. Jag har små äggblåsor, men som är mycket mindre än vad de skulle vara idag i min vanliga cykel, jag har en tunn livmoderslemhinna, men den är treskiktad, och min läkare tyckte inte att den borde vara det nu, så hon kunde inte säga, utan jag får invänta svar imorron... Däremot sa hon att det ser bra ut på äggblåsefronten och om det hängde på dem, så borde jag inte vara så svårstimulerad när vi väl kommer till sprutorna, och det låter ju bra
Så nu hoppas jag på positivt svar från rmc imorron...
Hjärtans fröjd: Enligt vår läkare så används den mycket sparsamt och jag fick ingen möjlighet att varken önska eller kräva... Hade gärna sluppit nedregleringen... Några av er i tråden gör ju eller har gjort korta metoden, så uppenbarligen använder de den ju, men jag vet inte hur de gör urvalet? Om den här IVF:en inte går vägen, så tänker jag ta upp det med dem, för jag vet verkligen inte om jag fixar det här en gång till... oavsett om det resulterar i bebis eller inte...
För övrigt så ringde de från rmc idag, jag får inte börja med sprutor förrän på torsdag i nästa vecka... Det känns skitjobbigt just nu faktiskt...
Även om det inte var jättepositivt igår på UL:et, så trodde jag nog ändå att det var tillräckligt, men icke... Just nu mår jag inte bra alls, och sen är det andra saker som gör att jag inte heller mår så bra, så det här beskedet hade jag gärna sluppit... Det andra som inte känns sådär jättekul kommer antagligen lösa sig i helgen och jag får i alla fall svar, men just nu är det alltför mycket som inte riktigt går min väg... Skönt att det i alla fall är fredag...