• Spugnola

rmc linköping - ivf

Hallå alla ni som hoppas! >3
    Undrar om man kan få hänga med er, ska börja spraya 25/9... Första IVF:n.
    Är här för att jag känner att jag kan behöva lite stöttning.
    Vill egentligen inte alls göra detta men känns som att jag inte kan låta chansen brinna inne heller. Har jobbat på detta i 4 år nu. Förra våren blev vi äntligen spontant gravida, när vi precis skulle påbörja IVF. Fick reda på i v.20 att vår väntade flicka tyvärr hade gravt kromosomfel, så i v. 22 fick vi göra abort. Var sjukskriven ganska länge efter det. Jobbar ironiskt nog på förskola, har ett konstant möte och fokus med och på barn och gravida.
    Önskar så att turen kunde komma till oss alla som väntar. Snart.

Väntrum

lärkan80: Väntar på spraystart...
    strumpa: IVF 1, samtal 8/9
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9

Sprayare/sprutar
    våranresa: IVF1: Spraystart 2/9

Sprutare
    Grynets Gryta: IVF 1, sprejstart (Suprecur) 13/8, sprutstart (Gonal-F) 2/9, VUL 8/9, VUL 13/9.

Äggplockning

Ruvare
    majsanna : IVF 2, sprutstart 22/8 Puregon. Äggplock 2/9, ET 4/9. Testdag 18/9.
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
  • Spugnola

Tror inte jag är med på er lista, skrev för länge sedan en rad, vet inte om ni antar nya medlemmar så här sent men jag har precis gjort ET, så nu ligger jag här o ruvar.
    Får man vara med?
    Hjärta

• Spugnola

Hoho!!
    Tack tack för era tankar! Hur går det för er alla nu?
    Pållan var är du? Kunde inte se dig här på listan, stämmer den?
    Hur gick äggplock Karli? När är ET?
    Ser på listan att vi är fler som ruvar men med gamla datum. Hur har det gått för er LindaBell, mg79 och FRULILA? Kanske har jag missat ngn kommentar för er, men hur är det med er?

Har nu ruvat i 8 dgr, knappt vågat titta in här under den tiden... Känns som om jag jinxar att engagera mig här o skriva in mig på listan... men men en så länge mår jag bra! Det är det viktigaste för oss alla, eller hur?
    Om det inte lyckas denna gång kommer jag ge det ett FET o sen, sen kanske det får vara bra för min del. Kanske..
    :)
    Jag måste leva mitt liv oxå, inte bara försöka producera barn! De sista åren har tagit så mkt energi, framför allt det sista året. Det får räcka för mig sen! Oj nu låter jag som om jag inte tror på detta, hoppas självklart, men försöker och inte tänka på det så mkt just nu...
    Alla har ju så goda råd att dela med sig av när det är svårt att få barn, har ni oxå fått höra alla de?
    "Du måste tänka positivt!"
    Haha, den är så bra tycker jag...
    Min kurator säger istället ngt mkt bra, som funkar för mig:
    "Tänk inte att du ska tänka positivt, tänk inte så mycket alls. Försök istället att göra mycket som du mår bra av! Gör positiva saker, då kommer det automatiskt att vända!"
    Jag vill dela med mig av det till er!
    Gör roliga saker och gör det mycket!
    Ta hand om er!

Hjärta

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...

HERO2009 IVF 1 spraystart 3/11 
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC
    Himlan77: Spraystart 28/10, IVF nr 1

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Mmiaa: IVF 2, spraystart 29/9, sprutstart 14/10, VUL 20/10

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    Karli: IVF 1,spraystart 6/10,sprutstart 28/10 blodprov 2/11,VUL 3/11 blodprov 7/11,VUL 8/11 ÄP 11/11 ET 13/11

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10, ÄP 8/10, ET 11/10, TD 25/10
    Spugnola: IVF 1. TD 18/11.

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11 positivt.

• Spugnola

Himlan77, du ska se att det snart blir er tur!
    Jag vet det är jättejobbigt och vänta och jag vet, det kan vara så otroligt påfrestande både psykiskt och fysiskt,
    MEN du klarar det. Det kommer ordna sig för dig!!
    Försök att inte gå och tänk på allt jobbigt, gör saker som du mår bra av! Jag skrev ju tidigare om alla goda råd man får, men försök att ta dig ur säng/soffläge, kämpa på.  Hjärta Ut o promenera, umgås med dina nära, gör mkt praktiskt. Vi bor i en väldigt stor lägenhet och när vi var tvungna att gå igenom en sen abort förra året, så storstädade jag o tvättade fönster våra 11 fönster (såna stora sekelskiftesfönster som tar tid), sånt kan oxå vara bra att göra..!
    Jag önskar dig och alla andra en rolig och praktiskt helg!
    (Själv ska jag skingra tankarna gm att flyttpacka och kolla på badrum o kök!!)

• Spugnola

(kanske kan kallas förträngning det jag gör, men hoppas det hjälper ngn...)

• Spugnola

Hmm. Ja jag tycker att just den grejen är lite konstig, att man egentligen bara får 1,5 försök på rmc... De frysta äggen är ju ändå inte färskvara och innebär inte fullt så stor chans som ett färskt!
    Jahopp. Snart gäller det.
    RD 11 för mig nu, testdag nu på torsdag. Undrar verkligen hur detta ska gå.
    Funderar på att tjuvkika i dagarna här nu. Borde det inte kunna ge utslag nu? Hur stor chans är detta???? Uj mga frågor...
    Karli, hur går ruvandet för dig?
    Himlan, hur känns det nu. Fortfarande lika jobbigt?
    Hjärtans fröjd och Calimba, välkomna!

• Spugnola

Himlan: Kom ihåg att kämpa vidare!! Repetera mantrat: Kämpakämpakämpakämpa!! :)
    Måste vara tufft att jobba nu i detta? Har själv jobbat som förskollärare, gå in på min presentation så kan du läsa mer. Förstår om det är tuffft. Ge inte upp, inte ännu iaf!

Mumlan: Blir avis på dig som har så mga försök på dig, även om det såklart inte är roligt att behöva "göra om IVF, usch förstår inte att det ska vara så svårt för bebisar att stanna kvar o vara friska i magen (o så komma ut som det ska oxå för den delen)... Sprayar el sprutar du nu?

Karli: Ja i början gick dagarna skitsakta!! Nu helt plötsligt är jag nästan där, o nu kan jag säga att det går rätt sakta med för den delen...
    Saken hör den att nu har jag känningar! Vet inte hur man ska tolka det, kan ju vara bara biverkningar av proggisarna! Usch kommer bli så uppgiven om det inte går... tycker jag har fått min del nu!
    Mår illa, ont i bröst o trött....
    ja fy satan nu gäller det!!

Tungan ute

• Spugnola

Mm Mumlan, såg det på din sida, fattade bara inte att det skett så sent? Ja inte roligt hur som.
    Jag är ledsen för din skull. Det är ju rätt tufft det här, både fysiskt o psykiskt...
    Håller tummarna med för att det går bra på tisdag! Du måste berätta då hur det gick!

Under spray yrsel, trötthet, viktökning på en redan mullig kropp kanske pga nästa symtom, nedstämdhet, hjärtklappning o allt sen m sprutor blev jag lite överstimulerad o kvinnomagen till slut så stor o svullen att man knappt orkar röra sig (fick vätska i den sen m) o nu, denna väääääääääääääääääääääntan!!! Inte lustigt man har dagar då man både gråter o skrattar, samtidigt...
    Ja... vad gör man inte för lite bebis?!?!?!? ;)
    Men väntan är förhoppningsvis värt ngt slutändan.
    Vad det än blir.
    Kanske blir en jordenrunt resa till slut istället? Eller både och? Glad

• Spugnola

Himlan, blir så ledsen för din skull. Vet inte vad jag ska säga riktigt, känner med dig, även om alla ngn gång i livet går igenom hemska, jobbiga, energidödande och påfrestande saker i livet. Dra täcket över huvudet en liten stund, men glöm inte bort att bortom det där mörka molnet finns faktiskt en sol, och den kommer titta fram igen. Förr eller senare. Tycker att jag förra hösten var världens svagaste själ på jorden, fick göra en abort i v 22. Det har tagit mkt lång tid att komma tillbaka. Men nu skiner solen igen och det där mörka molnet är ganska långt bort. Ärligt så är det klart att jag fortfarande ser det och än är ju inte den här resan slut men jag hoppas att det jag säger ger dig ork att kämpa. Jag trodde aldrig ngnsin att jag skulle kunna bli så stark igen som jag är idag, det känns som om jag kan så kan du och alla ni andra som tycker det är kämpigt nu. Hjärta

Pållan, tack för stöttningen! Hoppas det går bra för er nu efter jul!!

Bamboocha, jag hade 150 först och sedan en vecka till med 225. De hade hoppats att det skulle ha bildats mer äggblåsor under den första veckan, så därför ökade de till 225. Fick sedan 8, varav alla blev befruktade. En i magen o 3 till frys. Hoppas det går bra på fredag!

• Spugnola

jag tjyvtestade idag på 2 tester idag (TD imorrn egentligen...)
    det visade

Plus
    helt sjukt.
    nu ska jag hålla tummarna i 9 mån till...

Svar på tråden rmc linköping - ivf