• Himlan77

rmc linköping - ivf

Hej!

Får man hoppa med här? Jag började spraya i torsdags, det är vårt första försök. Vi bor i närheten av Västervik, men tillhör RMC Linköping, då V-viks sjukhus inte gör IVF.

• Himlan77
    pållan skrev 2010-11-05 18:47:57 följande:
    Är det nån av er som redan börjat i Linköping som vet om de också gör den korta metoden där?
    Jag frågade om korta metoden på vårt första samtal, tyckte att det verkade enklare och eftersom jag inte mådde sådär superbra när jag åt Pergotime, och det kunde bli samma symptom av Spurecuren. Hur eller som, så svarade vår läkare att de inte gör korta metoden för att det är bättre resultat med den långa. De gjorde den korta i undantagsfall bara, men jag fick inte klart för mig i vilka undantagsfall... Men nej, de verkar inte vara så pigga på att använda den...
  • Himlan77
    strumpa skrev 2010-11-06 12:33:20 följande:
    Grattis Piggelin!

Jag gjorde den korta metoden, fick också känslan av att de föredrog den långa (de har ju mer kontroll på när man får blödning osv då). Men jag tror att det beror på vad man har för "problem". Jag har blockerade äggstockar men allt annat är ok så det kanske var därför jag fick välja den korta...och det gick ju bra med den ;)
    Men åhh... nu blir jag nästan lite irriterad... Foten i munnen Jag fick inte ens chansen att välja. Läkaren sa bara att de bara gör den kortare i yttersta yttersta nödfall typ... Vi har heller inget konstaterat fel, jag har naturlig ÄL och allt ser bra ut för övrigt... Jag är ju glad om jag slipper proppa i mig mer saker än jag behöver... Men som sagt, det fanns inget att diskutera. Hon frågade om reaktionen på hormoner och jag sa att jag var ganska rädd för att behöva må likadant igen som när jag åt Pergo, och hon sa bara att en biverkning från Suprecuren kunde vara likadan och sen var det bra med det... Lyckas det inte på det här försökte kanske jag ska ta en diskussion inför nästa... Nu mår jag betydligt bättre än jag trodde, bara en dipp hittills, men ändå... Som sagt, jag vill ju inte behöva ta mer medicin än jag behöver... gaaahhh!
  • Himlan77
    pållan skrev 2010-11-06 15:07:34 följande:
    Himlan77: Vad konstigt att olika saker gällde för olika personer. Kanske hade ni olika läkare? Inte för att jag tycker att det borde göra nån skillnad, men... Det är så bra att man får råd och tips här på forumet, hittills har det varit en suverän hjälp för oss i utredningen osv. Hade inte alls fått så bra och snabb hjälp utan tips härifrån. Himlan, hoppas att du inte behöver nån mera gång utan att det funkar på första försöket! Skönt att det har gått bra hittills. Men det är ju alltid bra att veta att andra fått prova korta metoden om det skulle behövas... 
    Ja, det känns lite sådär, men som sagt, det kan ju vara bra att veta, om det skulle behövas ett försök till... Jag hoppas ju såklart att det inte ska behövas UL på torsdag, så jag hoppas jag får börja med sprutor sen.
  • Himlan77
    Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...

HERO2009 IVF 1 spraystart 3/11 
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC
    Himlan77: Spraystart 28/10, IVF nr 1

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Mmiaa: IVF 2, spraystart 29/9, sprutstart 14/10, VUL 20/10
    Karli: IVF 1,spraystart 6/10,sprutstart 28/10 blodprov 2/11,VUL 3/11 blodprov 7/11,VUL 8/11

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10, ÄP 8/10, ET 11/10, TD 25/10

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11 positivt.

Nu kunde jag lägga in mig i listan, det har bara strulat, men nu så UL på torsdag och jag hoppas att min läkare säger att jag är nedreglerad och kan börja med sprutor, för nu är livet inte kul...
  • Himlan77

Imorron ska jag på UL. Hoppas på att jag är nedreglerad och får börja med sprutor på fredag typ... Om jag fattat saken rätt, så ska de ringa från rmc på fredag och tala om ifall jag får börja spruta.
    Hade en riktig dipp i måndags, efter att ha fått en besked från en kollega som jag inte alls ville ha, men igår kändes det bättre och idag ganska som vanligt... Hoppas att jag slipper bli mera påverkad av sprayen... Isf känns det som att jag kom ganska lindrigt undan mot vad jag trodde...
    Lite roliga saker inplanerade och det känns som att det behövs i hela den här cirkusen...

• Himlan77

UL idag. Hon kunde inte säga varken det eller det av bilderna att döma. Jag har små äggblåsor, men som är mycket mindre än vad de skulle vara idag i min vanliga cykel, jag har en tunn livmoderslemhinna, men den är treskiktad, och min läkare tyckte inte att den borde vara det nu, så hon kunde inte säga, utan jag får invänta svar imorron... Däremot sa hon att det ser bra ut på äggblåsefronten och om det hängde på dem, så borde jag inte vara så svårstimulerad när vi väl kommer till sprutorna, och det låter ju bra Så nu hoppas jag på positivt svar från rmc imorron...

• Himlan77

Hjärtans fröjd: Enligt vår läkare så används den mycket sparsamt och jag fick ingen möjlighet att varken önska eller kräva... Hade gärna sluppit nedregleringen... Några av er i tråden gör ju eller har gjort korta metoden, så uppenbarligen använder de den ju, men jag vet inte hur de gör urvalet? Om den här IVF:en inte går vägen, så tänker jag ta upp det med dem, för jag vet verkligen inte om jag fixar det här en gång till... oavsett om det resulterar i bebis eller inte...

För övrigt så ringde de från rmc idag, jag får inte börja med sprutor förrän på torsdag i nästa vecka... Det känns skitjobbigt just nu faktiskt... Även om det inte var jättepositivt igår på UL:et, så trodde jag nog ändå att det var tillräckligt, men icke... Just nu mår jag inte bra alls, och sen är det andra saker som gör att jag inte heller mår så bra, så det här beskedet hade jag gärna sluppit... Det andra som inte känns sådär jättekul kommer antagligen lösa sig i helgen och jag får i alla fall svar, men just nu är det alltför mycket som inte riktigt går min väg... Skönt att det i alla fall är fredag...

• Himlan77
    Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Mmiaa: IVF nr 3 (ET nr 2) start januari 2011
    Hjärtans fröjd: första läkarbesök 24/11
    Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...

HERO2009 IVF 1 spraystart 3/11 
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC
    Himlan77: Spraystart 28/10, IVF nr 1

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Himlan77: Spraystart 28/10, sprutstart 18/11, blodprov 23/11 VUL 24/11

Äggplock{#emotions_dlg.flower}
    Karli: IVF 1,spraystart 6/10,sprutstart 28/10 blodprov 2/11,VUL 3/11 blodprov 7/11,VUL 8/11 ÄP 11/11 ET 13/11

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    mg79: IVF 1, två ägg återinsatta den 6/10, TD 20/10
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10, ÄP 8/10, ET 11/10, TD 25/10
    Spugnola: IVF 1. TD 18/11.

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11 positivt.
Svar på tråden rmc linköping - ivf