• Himlan77

rmc linköping - ivf

Mumlan74 skrev 2010-11-16 22:56:32 följande:

Himlan77: Hormoner kan verkligen fucka upp hjärnan ordentligt. Du verkar ha fått en riktigt jobbig resa också. Men vi finns här och stöttar och kommer aldrig tycka att du är fånig eller futtig om du ballar ur för sånt som du normalt sett inte skulle reagerat på. Stor kram till dig med. Hang in there!

Egentligen har jag inte haft det så himla jobbigt, men just när det dippar, så dyker det så djupt, och det är jobbigt att kravla sig upp igen... Och sen att jag varit så nollställd och haft så svårt för att se glädjen i saker som jag normalt tycker om... Jag var ju ganska förberedd iom att jag reagerade på Pergon, men det blev ändå inte likadant... Nu har jag bara en dag kvar med fulldos av spray, sen blir det spruta på torsdag kväll, så det ska jag väl klara av. Tack för kramen
  • Himlan77

Om 40 min sprayar jag sista gången med dubbeldos, imorron bitt är det bara en spraydos Lite spänd på sprutorna... Skulle haft spakväll hos en vän på fredag, men av olika orsaker fick vi skjuta på det, och just nu känns det bra. Det är ju bara andra sprutdagen då och det känns nog bra att vara hemma och spruta första dagarna. På onsdag ska jag på VUL: Förhoppningsvis kanske jag får ett  ÄP-datum då Mina datum har visst trillat bort på listan, så jag lägger väl in dem igen...

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    Majsanna: Minus på 2:a Ivf  17/9
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.

Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC
    Himlan77: Spraystart 28/10, sprutstart 18/11, blodprov 23/11, VUL 24/11,  IVF nr 1
    Calimba: IVF 1, spraystart 5/11, väntar på blödning..

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Mmiaa: IVF 2, spraystart 29/9, sprutstart 14/10, VUL 20/10
    HERO2009 IVF 1 spraystart 3/11, sprutstart 17/11 VUL 23/11

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    Karli: IVF 1,spraystart 6/10,sprutstart 28/10 blodprov 2/11,VUL 3/11 blodprov 7/11,VUL 8/11 ÄP 11/11 ET 13/11

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10, ÄP 8/10, ET 11/10, TD 25/10

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11 positivt.
    Spugnola: IVF 1, ET 4/11, TD 18/11, 2 + på test 17/11

• Himlan77
    pållan skrev 2010-11-18 08:29:27 följande:
    Himlan77: Det är inget konstigt alls att bli extra känslig av den här processen. Det är ju en riktig påfrestning både för kroppen och psyket, hormonerna gör ju knappast saken bättre. Jag får bara en lågdosstimulering ipuregon inför insemination nu, men jag är mycket svajigare: gråter för ingenting, blir arg för ingenting (jag reagerade också stark på pergon). Mig hjälper det en liten aning att tänka att en hel del av det är hormoniellt och kommer att gå över, och att det ökar chanserna för oss att bli gravida. När allt känns riktigt tungt försöker jag vara extra snäll mot mig själv och belöna mig med nåt trevligt, eftersom jag är så duktig som utsätter mig för allt det här Ge dig själv nåt riktigt mysigt nu på torsdag när du är klar med nedregleringen, du är värd en riktig belöning så som du har kämpat! Hoppas att du får stöd och att du snart är igenom det värsta! kram!

Bamboocha: vet inte riktigt vilka andra sprutor du menar, men från cykeldag 7 eller så kommer jag också få ta sprutor som hindrar äggen att mogna för tidigt. Skulle tro att det är sådana sprutor du tar (kolla på FASS om du inte har fått infomaterial av din läkare, där finns det utförlig information om alla mediciner).

Mumlan74: skönt att höra att äggplocket inte var så farligt!  
    Nej, det är ju inte alls konstigt att man blir helt knasig... Det är ju inte jag som är jag längre... Men ikväll är det sprutdags Lite nervös faktiskt, men det är ju inte så mycket som kan gå fel... Ska vara att jag inte vågar sticka då... men jag är inte stickrädd annars, så det går säkert bra.
    Jag lär få ta mina sprutor själv, för sambon jobbar skift, så det blir lite meckigt...
    Jag var och shoppade nya stövlar igår, enbart för att jag är så duktig som går igenom det här, och sen hämtade jag ut en H&M-paket som jag oxå beställt enbart för att jag är så duktig
    Antar att det inte märks så fort, men det är himmelens mycket som är psykologiskt, för jag tycker redan jag känner mig jämnare i humöret av att bara spraya en gång fr o m i morse, men som sagt, så fort går det nog inte...
    Nu ska jag tillbaka till jobbet och ha F-möte. Underbart med fredag imorron, även om varken den här veckan eller helgen blev som jag trodde från början...
  • Himlan77

Första sprutan tagen! Inga problem, det enda jag är lite orolig för är att jag inte ska få upp allt ur ampullen, men jag tror jag lyckades. Nej, Pållan, jag tar Menopur, och blandar själv. Tror det gick bra, som sagt

• Himlan77

Jag är skitstolt över mig själv att jag fixar sprutorna utan problem. Varit lite nervös för själva blandningsdelen, men det funkar jättebra Nu hoppas jag bara att allt ser bra ut på VUL på onsdag

• Himlan77

Jag har massa flytningar... Fler som har eller haft det? Normalt?? Ähh, egentligen skiter jag i det,för jag mår bra och jag har inte ont nånstans, mer än lite just nu när jag tar sprutan, men det går över direkt. Är bara lite nyfiken...

• Himlan77

Jag sprutar, tredje dagen idag. Oki, då är det ganska normalt då, antar jag. Är Gonal-f och Menopur samma sak? Jag har Menopur.

• Himlan77

Ska på VUL på onsdag för att kolla äggblåsor. Förhoppningsvis kan jag få ett datum för ÄP då, så jag vet inte än, men snart, hoppas jag

• Himlan77
    Bamboocha skrev 2010-11-20 22:48:18 följande:
    Jag längtar inte. Så nervös inför detta o inte bättre är det att jag är besviken på all infor man fått av RMC. De har glömt det en o det andra. Vem har du?
    Jag har Karin Gunnarsdotter, än så länge är jag nöjd. Vad jag däremot funderar på är hur de tänker sig blodprovet på tisdag. Vi pratade om att jag kunde göra det på min vanliga VC, men remiss och sånt då...?? Jag har inte ett jäkla papper...! Och det hjälper ju inte om det ligger i V-vik eftersom jag skulle ta provet dagen innan VUL... Så jag måste ringa rmc på måndag. Isf hinner de ju skicka ner en remiss om det skulle vara så... Det är så onödigt bara, för det är en sån grej som tar både tid och energi...
    Tror ditt ÄP kommer gå jättebra. Är det på måndag du ska göra det?
Svar på tråden rmc linköping - ivf