• anmaelli

rmc linköping - ivf

Hejsan!
    Min läkare ska precis ha skickat remiss till RMC, nån som har koll på hur lång väntetiden är där nu? Jag vill som alla andra komma igång med IVF/ICSI så snart som möjligt... helst igår!! Måtte detta fungera nu bara.

• anmaelli

Hejsan,
    Jag är inne här och läser ibland, även om jag inte skrivit så mycket än. Jag försöker ta en liten paus från det här med bebisverkstan och istället ladda för det som komma skall... IVF/ICSI i Linköping. Vår remiss är skickad, men har ännu inte fått någon tid för ett första möte. Jag vill få det inbokat i kalendern så snart som möjligt!!

Kul att vi är några stycken som troligen kommer köra igång någorlunda samtidigt :)

Vad är anledningen till att de väljer långa eller korta metoden?

Hoppas vi alla får en liten under nästa år :)

• anmaelli
    g l i m r a skrev 2010-12-01 08:24:38 följande:
    anlijoos: Nyfiken som jag är eftersom jag också ska skicka remiss snart... Hur länge har du väntat än så länge?
    g l i m r a: Jag har väntat i kanske 2-3 veckor. Har inte direkt koll, och på min mottagning förvarnade de om att de kanske inte hörde av sig förrän efter jul, men det känns ju jättelänge. VIll iaf få tid för ett möte i januari rätt omgående så att det inte råkar krocka med något annat. Suck :(
  • anmaelli

Grattis Bamboocha!!

Någon som vet när de öppnar på RMC igen? Vi väntar fortfarande på remiss och jag börjar bli så otålig att inte ens ha första mötet inbokat.

• anmaelli
    anmaelli skrev 2010-12-07 21:46:00 följande:
    Grattis Bamboocha!!

Någon som vet när de öppnar på RMC igen? Vi väntar fortfarande på remiss och jag börjar bli så otålig att inte ens ha första mötet inbokat.
    Alltså, när de öppnar efter jul menar jag?
  • anmaelli

Tack för era svar angående tidena för julstängt!

G l i m r a: De har skickat remissen, de gjorde det för en sisådär månad sedan. Så vi väntar nu på att de ska höra av sig angående ett första möte. Då vi har en bit att åka så vill man ju gärna planera in det i tid så att det inte ska störa för mycket av annat man har inbokat. Såklart går detta före, men man måste ju få livet runtomkring fungera också på bästa sätt :)

• anmaelli
    g l i m r a skrev 2010-12-09 09:47:45 följande:
    anlijoos: Du har väntat en månad iaf, hade hoppats på att du skulle säga nån vecka.. ja vet att det kan dröja upp till tre månader innan man får första besöket men jag vill inte vänta så länge. Isf får jag vänta till april=(
    Ja, jag vet ju det också...  men som sagt, jag kan ha en tid inbokat om två månader, bara jag har det BOKAT så vi har något att förhålla oss till! När skulle de skicka din remiss?
  • anmaelli
    HERO2009 skrev 2010-12-15 11:49:19 följande:

vi plussade idag!
    Är så fantastiskt glad ... Hoppas nu det håller hela vägen fram!

Himlan: Ett stort grattis till dig!

Till er övriga lycka till ....

Kramar

Grattis!! :D
  • anmaelli
    Himlan77 skrev 2010-12-14 18:42:50 följande:
    Jag fick tre toppenembryon, ett till mig och två till frysen. Det är vårt första försök och idag har jag PLUSSAT Skrattande
    Grattis Himlan77, SÅÅÅ underbart!
  • anmaelli
    g l i m r a skrev 2011-01-12 15:20:49 följande:
    Cathy: Ska man våga sig på att ringa de redan nästa vecka bara för att kolla läget så att de fått remissen?
    Eller ska man ha lite mer is i magen kanske...=)
    Jag har inte heller hört något än och min remiss skickades i mitten av december :( Fruktansvärt otålig, förstår att det tar tid men vill ju iaf veta att remissen kommit fram och ännu hellre åtminstone få en tid inbokad, även om den blir långt fram!! något att förhålla sig till åtminstone... sen att vi har 16 timmars bilresa dit gör det hela lite komplicerat. Det måste planeras för, det är ju inte direkt så att vi kan smita iväg från jobbet några timmar... gah!!!

Hör jag inget denna veckan, så ringer jag!!
Svar på tråden rmc linköping - ivf