• anmaelli

rmc linköping - ivf

lindy01 skrev 2011-05-12 20:43:24 följande:
    jag tjuvtestade och fick minus på rd5- såklart, jag trodde inget annat egentligen, sedan testade jag med svagt extra clear blue streck rd 8 och rd 10 och nu är jag på rd 14...
    ovitrellen kan ju sitta i i ungefär 10 dagar så det är synd om man testar för tidigt.
    om du testar negativt nu kan det ändå bli pluss, det kan slö över väldigt fort, men gör som du känner såklart. om man tjuvtestar måste man ju alltid vara beredd på ett minus också.

hur känner du dig?
    jag känner mig precis som vanligt förutom att det är svårt att sova på magen för brösten ömmar.
    Jag hade väldig mensvärk igår, med hugg i magen, värre än vanlig mensvärk. Idag känner jag bara lite molvärk.
    Jag har iaf bestämt mig att inte testa förrän på söndag. då är jag på RD10... får se om jag vågar , men jag har inga större förhoppningar.
  • anmaelli

Idag mår jag illa som fan! Ligger jag ner och inte anstränger mig går det bra, men vid minsta lilla ansträngning blir jag supervarm och illamående kommit som värst nu på em/kvällen. Känns tidigt att det skulle ha med en ev graviditet att göra, men det är inget jag känner igen. Blir nog tjuvtest imorgon eftersom vi är bortresta på söndag. Ha en trevlig fredag! Känns som min kommer bli jobbig

• anmaelli
    lindy01 skrev 2011-05-13 19:33:33 följande:
    det låter spännande! tråkigt att du mår illa men om det är av rätt anledning så är det ju okej!. håller alla tummar! KRAM
    Ja, lite spännande är det. Jag mår iaf lite bättre nu efter att ha petat i mig lite mat, men min mage är svullen som jag vet inte vad och det står mig upp i halsen liksom... :(

Jag berättar imorgon om jag nu vågar testa...
  • anmaelli

Jag har så ont i magen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. har inte sovit inatt. Ringde sjukvårdsupplysningen inatt vid 4 då jag varit vaken med kramp sedan 2... helt omöjligt att ligga på sidan för det kändes som magen skulle trycka av revbenet. Svårt att beskriva... men det sitter högt upp mellan navel och revben, så inte i tjejmagen som hade känts mer okej att ha ont i...
    Illamåendet är fortfarande kvar, samtidigt som jag är hungrig. Ska ringa jouren nu och se om jag kan få en tid.

Något positivt är iaf att jag testade i morse och både jag och sambon kunde urskilja 2 streck... det vertikala var dock väldigt svagt, men nog fanns det där. Får bara hoppas att det är starkare på testdagen på fredag :)

• anmaelli

Är på gynakuten nu... Skönt att vara här. Får se vad de säger! Uppdaterar sen... Tack för era kommentarer.

• anmaelli

Inte konstigt jag hade/har ont, är nu inlagd för överstimulering. Känns jättejobbigt och jag och sambon har gråtit. De såg heller ingen graviditet varken på test eller i livmodern, så hur vi fick till och såg det i morse vet jag inte känns väldigt hopplöst allting just nu.

• anmaelli

Jag är fortfaranden kvar på sjukhuset och verkar bli kvar några dagar till. Inatt spydde jag och mådde väldigt illa, idag har illamåendet varit lite bättre men har fortfarande svårt att äta och dricka. Jag är uttorkad och får dropp och sprutor mot blodpropp. Idag såg de iaf att hcg hade stigit så det kanske kommer nåt positivt i detta helvete... Kram till alla kämpar!

• anmaelli

Tack för ert peppande! Min mage är nu stor som en barnläkare, utan att överdriva! Hoppas att det ska vända snart för detta är hopplöst. Imorgon hoppas jag att de mäter hcg igen, så jag får veta igen om det är någon/något därinne. Läkaren sa att symptomen blir värre om det är tvillingar... Lite spännande mitt i alltihop såklart kram!

Svar på tråden rmc linköping - ivf