• MiaMorot

rmc linköping - ivf

Hej alla tappra kämpare!

Jag tänkte höra om någon här inne vet när rmc har semesterstängt i år..?  Jag har nämligen nyss startat min utredning och har tagit alla prover och väntar på läkarbesök och provsvar. Men eventuellt kanske vi inte får veta något alls förrän efter RMC's semesteruppehåll :S

• MiaMorot

Hej allihop! Tänkte höra hur lång vänte tid det tog för er på att få påbörja er första IVF. Hur lång tid från att remissen skickades till att ni började?

• MiaMorot
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-13 08:20:12 följande:
    MiaMorot: Två veckor efter att vi åberopat vårdgarantin fick vi tid för infosamtal. Om inte julen hade kommit emellan så hade bi fått starta på nästa mens.
    Låter ju kanon :)  men hur funkar vårdgaantin i det här läget? Jag vet att det är 3 månader man brukar prata om...  men 3 månader från när? från att utredningen började?
  • MiaMorot

Hej alla!

Jag har hela tiden gått och trott att man i östergötland får 3 gratisförsök.. men nu har jag hört en del som säger att man bara får 2 försök.

Vad är det som gäller?     

• MiaMorot

Hjärtefröjd skrev 2011-09-15 23:22:15 följande:
    MiaMorot: Jag tror bara det är två försök i Östergötland.

Jmelb skrev 2011-09-16 07:55:16 följande:
    Miamorot:jag bor i linköping och för några år sedan minskade man antalet försök från 3 till 2. Så i östergötland får man bara två försök.

nej men nej vad tråkigt!  :(
  • MiaMorot

Är det några här som kör korta metoden? Hur kommer det sig isf? Och på vilken cykeldag började ni med sprutorna?

• MiaMorot
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-27 20:08:53 följande:
    Vi körde korta metoden och började på dag 3 (tror jag...). Vi fick önska vilken metod som skulle användas och då valde vi den korta.

jaså ni fick välja.. vad smidigt :) men vad beror er barnlöshet på? kan tänka mig att alla inte får välja..
  • MiaMorot
    Hjärtefröjd skrev 2011-09-27 20:22:47 följande:
    Aha, nu såg jag att ni inte vet det än.. lycka till på mötet på RMC!

Tack! :)

Jag hoppas på korta metoden och att vi för börja på direkten, det är väl dock inte så troligt.. men man kan ju hoppas :)  kommer förmodligen vara på cykeldag 4 när vi går på första mötet :)  
  • MiaMorot
    Cathy skrev 2011-09-27 20:45:30 följande:

MiaMorot; på RMC beror det helt på vilken läkare ni får, om ni får välja metod. Jag fick tjata mig till den korta..
    Då börjar man cykeldag 3. Vill bara förbereda dig att ni troligen inte kan börja direkt RMC har (för) många patienter..Lycka till på mötet!

Hur kommer det isg att du ville ha den korta?

jag har hört att det är lite olika när i cykeln man börjar..  har hört allfrån dag 1-4, så därför tänkte jag höra med er som går i Linköping, där jag själv kommer gå, för att se vad som verkar vara vanligast där :)

Jag kommer träffa Karin Gunnarsdotter, så jag hoppas hon är bra :)    
  • MiaMorot
    Cathy skrev 2011-09-29 15:06:54 följande:
    Jag ville ha den korta för jag har anledning att tro att jag inte tål nedregleringen. I linköping börjar man alltid på dag 3 med korta metoden Flört Karin är jättebra! Lycka till! Glad

så då lär jag definitivt inte få börja spruta samma dag som mötet, eftersom jag kommer vara där dag 4..? I min värld så tycker jag att man borde kunna kolla med ultraljud hur långt äggproduktionen redan kommit, och sen dosera medicinen därefter.. e dag hit eller dit kan ju inte störa så mycket..?
Svar på tråden rmc linköping - ivf