• Cathy

rmc linköping - ivf

Hjärtefröjd skrev 2011-08-15 14:19:58 följande:
    Cathy: Elisabeth tyckte inte det var nödvändigt, men jag kunde ta se jag har hemma om jag vill.
    Som tur kan du ta dem du har hemma, om du vill Glad
    Ruva lugnt! kram
  • Cathy
    Hej pållan!! Det var länge sen! Hur mår du? I vilken vecka är du i nu?
    Jag ska förhoppningsvis börja med sprutorna nu i veckan. Och hoppas att det blir vårt sista försök Flört

Ha det gott, kram

Iisala; tråkigt att höra om mf. Håller tummarna för ert nästa försök! kram
  • Cathy
    pållan skrev 2011-08-22 12:37:45 följande:
    Cathy: Ja det var ett tag sedan Tack, jag mår bra, är i vecka 30 nu så det börjar bli lite tungt. Men det känns fantastiskt att det har gått så bra och att ha mindre än tre månader kvar till BF! 

Härligt att du börjar med sprutorna igen och nu SKA det bli ert sista försök! Håller tummarna allt vad jag kan!
    Tack snälla pållan! Var jättejobbigt med mf men nu ska försöka fokusera på detta sista försök Flört
    Härligt att det gått bra för dig! Ta hand om dig och lillen nu, kram {#emotions_dlg.flower}
  • Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-24 20:49:39 följande:
    Vad bra!

Jag misstänker tyvärr att mensen kommer redan i morgon och att även detta försök misslyckades. Men men, det är väl bara att försöka igen...
    Håller tummarna för ett plus!! Ge inte upp nu! Stor kram vännen
  • Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-24 21:20:06 följande:
    Själv har jag i princip redan gett upp den här månaden redan. Minus idag på RD10 och ganska mycket före-mens-ont i magen.
    Ge inte upp än!! När jag plussade hade jag före-mens-ont i magen en hel vecka innan..Tänkte inte ens på att jag var gravid utan var säker på att mensen kommer. Därför vågade jag inte testa förrän en dag efter TD Flört. Håller tummarna! kram
  • Cathy

mbo; förstår precis hur du menar. Jag försöker hålla mig lugn men är så nervös över ÄP, speciellt som senaste gången var en mardröm för mig, fick för lite smärtlindring.
    Ledsen men jag har nog missat vad som hände dig förra gången..?
    kram

• Cathy

mbo; den här gången har jag bett att få lokalbedövning, sist vågade de inte ge mig morfin och jag fick minsta dos och jag höll på att dö av smärta. Bokstavligen. Ledsen att höra att det inte gick vägen för er förra gången. Ni fick inga i frysen? jag vet, jag är också rädd mest att det blir mf igen som förra gången..Men hoppet är det sista som överger mig!! Stor kram

• Cathy
    mbo skrev 2011-08-25 18:39:28 följande:

nix, inga till frysen! hoppas att vi kan få både till ET och frysen denna gång.
    Hoppet finns här med :)

Fick du ngn förklaring från kliniken varför ni inte fick några i frysen? Kör du samma protokoll den här gången? Har du bytt medicin?
    Till mig sa de att de inte vet varför så få befruktades och endast en som kunde sättas in. Jag är lite missnöjd med svaret..

Hjärtans fröjd; stackars dig, fy vilken kväll du hade. Så hon vet inte att ni försökt ett tag..? Jag skulle nog säkert ha lämnat henne där och gått hem..
  • Cathy
    mbo skrev 2011-08-26 10:53:33 följande:
    Cathy ja vi fick inga till frysen på grund av dess kvalité. Inga av de befruktade var av toppkvalitet tyvärr. På sophiahemmet fryser de bara toppembryon. Däremot fick vi tillbaka två för att öka ET chansen.

Samma mediciner nu på rmc Linköping och långa metoden även denna gång men högre dos puregon som resulterat i dubbelt antal äggblåsor :) ska på ul nu för att få veta ÄP-dag.
    Jag hade puregon första gången som resulterade i många blåsor men endast hälften plockades och endast några befruktades. Jag antar att det är kvalitén hos äggen..Tro mig, jag är påläst och förmodligen pest för klinikenFlört. Jag fick prova menopur den här gången. Vill hellre ha färre blåsor men bättre kvalité..Har hört här på FL att vissa kliniker t o m talar om hur många ägg som var mogna/omogna, den informationen fick inte vi på RMC..Eller om skalen är tjocka eller vad det nu kan vara som är fel..Jag vill gärna veta även om jag inte direkt kan göra ngt men jag vill gärna veta vad som är fel..

Vi håller tummarna för att detta sista försök! Flört
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-26 09:47:43 följande:
    Nej, det vet hon inte... men jag tror jag hade reagerat på hennes attityd även om vi inte försökt få barn i många år.

Dessutom avslutade hon kvällen med att säga att de precis varit på RUL och att allt såg bra ut, och att de därför inte kunde abortera av den anledningen heller. Då höll jag nästan på att storkna, säger man så?
    Hon låter inte helt frisk..

Svar på tråden rmc linköping - ivf