rmc linköping - ivf
glimra; jag vet hur det känns att vänta, jag väntar ju på att kunna påbörja behandlingen. Tiden går nog fort ska du se! På vårt besök igår träffade vi en läkare, gick igenom provsvar men RMC hade redan bestämt sig för vilken behandling vi skulle göra. Samma sak med medicinen. Sedan beskrev läkaren hela ivf förloppet. Jag fick inte göra VUL, antagligen för att jag varit på VUL i samband med inseminationerna.
pållan; Toppen! Så många äggblåsor efter endast fyra sprutor! Jag gissar på ÄP senast på måndag. För om de växer 1-2mm per dag..och ska väl vara ca 20 när man plockar dem, eller? Jag fick ner mitt TSH värde (från 3 till 0.5) på 5 veckor. Tog först 50, sedan 75 och 100. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta och husläkaren kan tyvärr inte hjälpa..Har tänkt försökta boka tid hos endokrinologen på Sophiahemmet.

. Testar neg fortfarande. Men ingen mens. Jag tog mitt TSH på en vårdcentral. Det togs för ett år sedan på utredningen och var då 1.4 men under året hade det stigit till 3.0. Jag är säker på att det i mitt fall också beror på stress. Särskilt med jobbet. Och så har jag läst att hormonstimuleringarna också kan höja värdet.