• Erica b

rmc linköping - ivf

pållan skrev 2011-02-21 19:54:35 följande:
    Bra

Själv är jag ganska dålig på att ruva lugnt, så jag försöker sätta ett rimligt mål - som jag klarar av att hålla - och bestämma vilken dag jag får fusktesta. För jag kommer inte kunna hålla mig till ruvardag 14! Kom fram till att ruvardag 10 låter rimligt, det är på lördag men då är vi bortresta tillsammans med några vänner så jag måste nog testa redan på dag 9  Jag vet att jag är hopplös, men helt ärligt känns det bättre än att låta bli. Jag är nog något av ett kontrollfreak. Var t ex tvungen att kolla om ovitrellen hade gått ur kroppen idag, men det hade den inte, det blev ett ganska svagt men tydligt plus. Då vet jag i alla fall att ovitrellen sitter i 9 dagar efter att jag tagit den, det kan ju vara intressant att veta ur nån slagst kvasiforskningssynpunkt  
    åh så festlig du är med ditt tjuvtestplanerande! Från ett kontrollfrek till ett annat så har ja tänkt EXAKT samma sak =)
    "dag 10 är okej att testa va?" hihihiTungan ute
    men ja har samtidigt en tanke om att ja förlorar 4 lyckliga dagar om det är neg? Ja jag är mästaren på att virda o vända på saker =)
  • Erica b

Okej mannen tänker så han...
    Jo progesteronet ger ju känningar som svullna tuttar,molande värk-som kan tyda på mens eller graviditet...den som väntar får se =)

• Erica b
    Cathy skrev 2011-02-22 08:15:27 följande:

Erica b; grattis till det fina embryot! Ruva lugnt nu! 

pållan; jag tycker RD 9 låter som en rimlig dag att testa Glad

Hjärtans fröjd; har många gånger tänkt fråga dig angående pregnyl som du fått  - är inte det ett HCG? Varför får du det istället för progesteron? Sorry, kanske dum fråga men jag förstår inte riktigt det där..

Kram på er alla

tack ja ruvar för fullt, ligger som en redig skrockhöna i soffan o burrar upp mej o låter hotfullt när ngn kommer för nära Flört tack kram
  • Erica b
    Hjärtefröjd skrev 2011-02-22 08:40:16 följande:
    Cathy: När man sprutar HCG skapas naturligt progesteron, så på så vis har det samma funktion som progesteronvagiatorer.

Jag fick välja och tyckte tre sprutor verkade smidigare än dagliga vagiatoter. Men... pregnylsprutan gör rätt ont, de andra sprutorna har ju inte känts alls.
    aha det visste inte jag, tack. intressant!
  • Erica b
    g l i m r a skrev 2011-02-22 10:40:09 följande:
    Erica b: håller tummarna för dig:)

En fråga, är man galen om man vill förbereda RMC att man är på cd 15-16 när man kommer dit och skulle vilja börja direkt? Ska dit nu den 9/3
    tack =)
    klart du ska om du vill, skulle ja definitivt gjort för ja ville igång snabbt!
  • Erica b
    Hjärtefröjd skrev 2011-02-22 13:50:27 följande:
    Svarar RMC snabbt på mejl, eller är det bättre att ställa frågor per telefon? Jag avskyr telefoner.
    Mej svarade de skitsnabbt, samma dag. kanske ren tur men prova du!
  • Erica b
    lindy01 skrev 2011-02-22 20:40:26 följande:
    jag har mitt första möte med rmc dagen efter jag väntar min mens. kan man börja spreja då om man har tur eller har man missat det med en dag?
    spraya börjar du med dag 21 så det hinner du, man måste våga säga vad man själv vill, det är ju inte deras kroppar! =)
    lycka t!
  • Erica b
    Englali skrev 2011-02-23 12:55:14 följande:
    Då har mensen kommit igång och jag har idag varit i kontakt med RMC, spraystart 14/3 för vårat första Ivf-försök. Känns riktigt spännande!!
    Grattis!!!
  • Erica b

Pållan-grattis! Klart plusset håller sej visst äre tidigt men ett Plus!!!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf