• Erica b

rmc linköping - ivf

Tack =)
    Ja hoppas på ägplock nästa vecka nudå om de blitt upp till10 mm på 6 sprutor så måste ju 6 sprutor till med högre dos dessutom ge några store fetingar nästa vecka. Bara att vänta igen då! =) Inget ä som väntans tider ;)

• Erica b

Men nu blir ja nervös...men men de kan nog sin sak uppe på rmc får vi hoppas...men en hel helg med ökad dos utan perasonal känns sådär...=(

• Erica b
    Cathy skrev 2011-02-09 11:19:57 följande:
    Jag har en så dålig dag idag! Pratade med RMC, frågade om jag kan byta till korta metoden och det går men när jag ringer vid nästa mens (Hoppas dock att den inte kommer Flört) kan de neka mig möjligheten att börja då! Grrrr, jag blir så irriterad. Jag vet, jag kommer inte ifrån tanken att vilja köra korta metoden...Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Ta risken med sprayen eller med att få vänta kanske en extra månad? Ni tycker säkert att jag är knäpp men jag fasar verkligen för nedregleringen...ÄP och allt det andra känns lätt som en plätt men nedregleringen gör inte det..

Vad ska jag göra???

pållan; testade negativt imorse, igen..Jag har gått ner i dosen, hade lite hjärtklappning och tror att värdet hade gått ner för mycket. Tog ett nyt prov idag, nästa vecka vet jag vad jag ligger på. Har du fått veta varför ditt TSH gått upp? Det har inte jag, så jag vet inte om jag behöver äta det i all framtid. Läste att TSH kan gå upp om man tar östrogenpreparat...som jag gjorde i samband med två inseminationer. Samtidigt sjunker progesteronet, vilket hos mig visade sig som spottings. Ja, det har varit super på Sophiahemmet!! Dom är så snälla där! Håller tummarna för dig! Hoppas du får idag ett datum för ÄP! kram

Jo förresten pållan, vissa har du tagit puregon nu? Vilken dos?

glimra; jo tyvärr, det finns en risk att du får vänta...Så kanske bättre att förbereda sig för det så om du kan börja direkt blir du bara positivt överraskad Flört
    ja skulle definitivt kört långa metoden men ja tyckte det va så himla jobbigt att vänta, fått vänta i så många år så en endaste dag till kändes som döden, mådde skit av väntandet. men ja va ju inte så rädd för nedregleringen, min sambo va räddare ;) ja har fruktansvärd PMS vanligtvis o både har o inte har PCO(en läkare satte diagnos o en annan ville ta bort den?) så ja va beredd på det värsta o fick nästan ingenting. helt hanterbart!
    Huvudsaken är att du gör det du känner är rätt för det viktigaste av allt är ju att vi mår bra, tar hand om oss själva så våra kroppar mår så bra de kan för då tror ja att ett litet ägg fäster lättare!
    Kram
  • Erica b

idag va ja tvungen att hämta ut mer menopur då de höjt dosen o det enda stället det finns eftersom ja inte hinner beställa hem till mitt apotek eftersom ja bara har så det räcker idag o imöra så åkte ja till US apotek...där körde ja fel o så stod polisen där
    så idag kostade det mej 3000 kr att inte kunna få barn-böter o tre menopursprutor.  Livet är totalt jävla underbart ibland, toppen på det har ja huvudvärk hela tiden nu av hormonerna så ja fick kompa två dyra timar o åka hem från jobbet.
    FTW

• Erica b
    emsm skrev 2011-02-09 19:21:25 följande:
    Det är INTE lätt! Jag mådde piss av nässprayen...men jag jobbar som lärare och hade jullov så jag kunde sura och grina bäst jag ville hemma.
    Men håll ut!
    tack...<3
  • Erica b

Jo det är skitbra, ja slänger mej på datorn varje dag o kollar mina favvotrådar, så skönt.

• Erica b
    pållan skrev 2011-02-11 15:01:11 följande:
    Hej tjejer! Här går det undan, på måndag blir det äggplock för oss! Var på VUL idag, nu hade jag 14 äggblåsor i varierande storlekar (från 21 mm till 7 mm) och slemhinnan var 13 mm.  Blodprovet jag tog i går visade höga värden, så vi ska vara på RMC redan kl 07.30 på måndag. Om allt går bra, om det finns ägg som blir befruktade, så blir det återförande på onsdag. Känns nästa lite overkligt! Håll tummarna för mig, det behövs, jag är ganska skakis
    åhhhh så kul, grattis! nu går det snabbt du! kommer gå kanon!
    lycka t!
    kram
  • Erica b

vul imorgon, måste få ett datum för äggplock, blir galen annars! Hoppas på fina ägg nu!

• Erica b
    pållan skrev 2011-02-14 16:43:46 följande:
    Hej på er, nu är jag hemma igen efter äggplocket! Det gick bra, av de 14 äggblåsorna var 10 tillräckligt stora för att kunna "användas". De fick ut 9 ägg. Hoppas bara att befruktningen och celldelningen går bra! ÄP var inte lika otäckt som jag trodde. Visst gjorde det ont, men det gick snabbt och vi blev fint omhändertagna. Det var Barbara som genomförde äggplocket, jag tyckte om henne och sjuksköterskorna var väldigt rara och proffsiga. Jag var väldigt orolig innan, inte främst för att det skulle göra ont utan för att alla äggblåsorna skulle vara tomma eller nåt annat katastrofalt. Jag fick 5 mg stesolid, faktiskt skönt att få något lugnande. Jag tror att det också gjorde så att smärtlindringen fungerade bättre. 

Nu ska jag försöka hålla nervositeten på behörigt avstånd tills imorgon, då vi får veta om några ägg har befruktats. I så fall blir det återförande på onsdag. Håll tummarna, rara ni! Och glad Alla hjärtans dag på er allesammans! 
    Duktig du är! Nu hoppas vi på ett guldägg!

Ja var på VUL idag:
    Äggplock på fredag 18/2 kl 7,30.
    Ja kräks av nervositet Flört

Kämpa på!Hjärta
  • Erica b

tack alla =)

pållan- hört ngt än?!?! spännande!

Svar på tråden rmc linköping - ivf