• pållan

rmc linköping - ivf

Tror inte att RMC samarbetar m nån annan klinik, men det låter ju helt knäppt att Octavia har stängt tv dagar under er behandling! Antagligen vet de inte om det i Linköping. När jag hade problem med Octaviakliniken (de sa att det inte hade tid för VUL förrän veckan därpå, mitt under pågående ivf-behandling) ringde jag till RMC och de löste det. 

• pållan

Oj, Södertälje! Well, om man ska vara positiv så är det är i alla fall inte lika långt som till Linköping  

• pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-09 21:26:30 följande:
    Det är klart, lite närmare är det ju.

I morgon är det dags för första VUL:et på Octavia. Hoppas några små blåsor växer där inne, trots att jag inte känner av hormonerna alls.
    Å vad spännande! Klart det finns blåsor! Du har ju svarat jättebra på hormonbehanding tidigare också. Hur många dagar har du tagit sprutorna nu?
  • pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-09 21:45:13 följande:
    Femte dagen idag.
    Å! Berätta gärna hur det går imorgon!
  • pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-10 08:49:46 följande:
    Nu har jag varit på VUL (sprutdag 6) och det fanns 11 mer eller mindre små äggblåsor mellan 7-13 mm. Men är inte 11 väldigt få?
    Tycker att 11 blåsor låter bra! Har hört att idealet är mellan 10 och 15, för att få så bra äggkvalitet som möjligt. Jag hade också 150 ie och fick 14 blåsor och fick ut 9 ägg (om jag minns rätt , men de sista 3 blåsorna var för små för att kunna användas vid Äp. Mellan 7 och 13 mm låter som ganska jämn storlek också! 
    Har du tagit blodprov idag? Annars kanske du kan göra det i em och sedan ett till på fredag? Jag bara spekulerar

Cathy, hur mår du? kram! 
  • pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-10 14:27:42 följande:
    Nu har jag pratat med RMC och ja.. jag får åka till Södertälje för blodprov och VUL på torsdag. Jag ska fortsätta med 150 ie Gonal-F och även börja med orgalutran ikväll. Gör den hemskt ont?

Jag gissar på att det blir ÄP på typ måndag. För de gör väl inte ÄP på lördagar i Linköping?
    Suck, en bit att åka. Men skönt att Cathy tyckte att kliniken var trevlig! 

Orgalutran gjorde lite ondare, men det var helt ok. Med embla och mannen kommer det gå som en dans
    Tror inte att de gör ÄP på lördagar, men är inte säker.  
  • pållan

Cathy: Det måste vara jättejobbigt, svårt att fullt ut förstå vad ni går igenom. Tänker på dig, hoppas att värken snart går över, att tiden läker de själsliga såren lite i alla fall och att du har bra stöd omkring dig. 
    Vi har fått tid för ett riktat ultraljud den 29:e juni. Jag är då i vecka 21 + 2, så det känns ju sent om något skulle vara fel. Men jag får lita på läkarens bedömning och dessutom har vi tid för rutinultraljud, som också kommer utföras av en läkare, den 9:e juni. Båda ultraljuden blir på Ultragyn vid Odenplan, eftersom min MVC samarbetar med dem och min läkare ville remittera till en läkare hon samarbetar med. Har googlat (så klart, jag är ju ett kontrollfreak läkaren och han har fått jättebra omdömen. Men om rutinutraljudet inte skulle kännas bra kommer jag att byta klinik till KS Solna för organscreeningen. 

Honken: jobbigt att åka så långt, men som sagt: vad gör man inte Lycka till med sprutorna nu!

Hjärtans fröjd: Emblaplåster är ytterligare en av vetenskapens gåvor till mänskligheten  

• pållan

Tur att det var trevligt när ni fick resa så tidigt

15 äggblåsor låter jättebra! Storleken också. Var det stor spridning på blåsornas storlek eller var majoriteten hyfsat jämna i storlek? Ska bli spännande att höra vad RMC säger!  

• pållan

Hjärtans fröjd: Å vad roligt! Håller alla tummar och tår för många fina guldägg på tisdag! Roligt också att höra att läkaren i Södertälje var så bra. 

Cathy: Skönt att du mår lite bättre, svackorna förstår jag verkligen. Sorg är en svår process som måste få ta sin tid, du är stark som håller på att ta dig igenom den. Många kramar till er båda två! 

lindy01: vilket finfint testresultat, stort grattis!

anlijoos: hoppas att du snart får se ett lika trevligt testresultat

• pållan
    Hjärtefröjd skrev 2011-05-13 22:11:38 följande:
    Jo, det verkar vara så, jag fick det svaret i en annan tråd.
    Helt rätt, du ska BARA ta Ovitrelle på söndag! 
Svar på tråden rmc linköping - ivf