rmc linköping - ivf
"dag 10 är okej att testa va?" hihihi

men ja har samtidigt en tanke om att ja förlorar 4 lyckliga dagar om det är neg? Ja jag är mästaren på att virda o vända på saker =)

Välkommen melb!
Och grattis Englali, vad skönt att du snart börjar!
Är på ruvardag 8 och hopplös som jag är kunde jag inte hålla mig utan testade nyss med ett gravtest från testlagret. Det är positivt! Ganska svagt rosa, men tydigt och strecket är lika brett som kontrollstrecket. Då var jag ju tvungen att ta ett Clearblue också och det är också positivt! Min man ser också strecken tydligt (han är annars en riktigt skeptiker till mina vanligtvis välvilliga tolkningar av gravtest). Det var 12 dagar (eller 12 och 1/2 dygn
sedan jag tog ovitrellen och dessutom testade jag för tre dagar sedan för att se om ovitrellen satt kvar, men då var det negativt. Jag kommer inte våga tro att det verkligen är positivt förrän på testdagen, om ens då, men ändå! Så här nära en graviditet har jag aldrig varit, så jag tänker passa på att glädjas en smula
Funkar det inte så vet jag i alla fall att med ivf kom vi närmre målet än vad vi nånsin har gjort på egen hand eller med inseminationer.
Tack Fru Lila! Ja ett tidigt plus är i alla fall en bra indikation!
Tack Hjärtans fröjd! Jag har ju testat så tidigt att jag än så länge nöjer mig med att hoppas att det håller i sig till den officiella testdagen
Erica b: tack! Jag hoppas verkligen det!
Erica b: vad skönt att blödningen stoppade! Håller alla tummar för att det bara var embryot som borrade sig in riktigt ordentligt!
Ylva75: Tack! Vad roligt att du ska börja nu, hoppas att det funkar på första försöket!
Fru Lila: vad skönt att du är igång nu!

Det SKA du få!
Tack Erica b! Ja visst är det en vacker syn
Hoppas att du snart får se samma sak hemma i badrummet! Men om du tjuvtestar, kom ihåg att många faktiskt testar negativt före testdag men ändå får positivt på den riktiga testdagen!