-
Jag har också funderat på vad de håller på med. Jag förstår att de inte har svar på alla frågor och kan inte alltid veta vad som gått snett men något borde väl en överläkare veta?? Men till svar får man bara ' vi byter metod för att prova ngt nytt'. De är jättetrevliga och bra på ÄP men jämfört med de individuella behandlingarna man får utomlands så känns det inte bra. Och sverige som borde vara föregångare på ivf?körsbärspajen skrev 2011-10-03 14:05:54 följande:Men vad håller de på med.... så många patienter som de har så måste de väl ändå titta i journalen för de kan ju omöjligt komma ihåg allt...... Tråkigt att de inte kan svara på dina frågor
-
melb; vi har också blivit bra bemötta i linköping! De är alla så snälla!
Det jag är besviken på är hur svårt det är att få tel tid till en läkare. Och att man inte får svara på frågor varför det inte går bra. Grattis till tel tiden!! Förstår vad du menar med att din man kan stå på sig
-
glimra; minns inte...var i landet bor du?
-
Ja, som melb sa så är CD1 när det kommer klarrött.MiaMorot skrev 2011-10-09 19:31:14 följande:Har RMC sagt något till er om vad man räknar som dag 1 i cykeln? är det från första dagen med bruna flytningar, eller första dagen det är mycket, eller första dagen då det är klarrött? -
Hjärtans fröjd; hur gick det med FET..? Kram
-
Neeeej så tråkigtHjärtefröjd skrev 2011-10-14 15:32:29 följande:Det gick nog inte den här gången heller tyvärr... har testat minus och har BIM i morgon.
. Blir ledsen för din skull. Men det känns inte som mensen är på väg..? Kanske du ändå plussar..?
Styrkekram
-
JättetråkigtHjärtefröjd skrev 2011-10-17 08:40:27 följande:TD idag och tvärminus. Fick svagt, svagt plus i lördags.
. Ledsen för din skull. Stor kram
-
melb; jag har tagit AMH och andra prover hos min gyn på eget bevåg. Tack vare all information man får här på FL! RMC har inte varit så intresserade av några prov..Men, ditt FSH borde ha tagits när din ivf remiss skickades in? Eller har du fått direkt kontakt med RMC?
Hjärtans fröjd; håller tummarna för att ni hinner med ett FET innan jul! Hur är det annars?
-
Skönt att ni hinner med FET innan jul. Jag tror inte du behöver oroa dig över embryot, det har ju varit så fina och de andra har ju överlevt bra! Håller tummarna för att det är din tur nu!Hjärtefröjd skrev 2011-11-18 08:55:11 följande:Cathy: Vi kommer hinna med innan jul, däremot är vi såklart oroliga över att vårt sista embryo i frysen inte ska överleva upptiningen. Men men, det är ju inget vi kan påverka alls...Första gången hade jag ont en vecka efter ÄP, kunde knappt gå, andra gången med lokalbedövning hade jag nästan inte alls ont, bara ÄP dagen.Ylviz skrev 2011-11-18 09:58:36 följande:På mig tog RMC först bara FSH och sen eftersom det var högt tog de även AMH som i sin tur var lågt. Hade ni jätteont efter ÄP? Hur länge satt det onda i? Jag gjorde ÄP igår och det gör ont idag, nästan värre än igår...AMH är ett värde på äggreserven. Den säger inget om äggkvaliteten. Jag har också lättstimulerade äggstockar (särskilt för min ålder) och tror (så här efteråt) att jag blev överstimulerad första gången. PCO kan betyda att äggen inte är av toppkvalitet men jag har en väninna som har PCO som blev gravid vid första ivf försöket. Så man vet aldrig..Jmelb skrev 2011-11-18 09:59:24 följande:VI hade direktkontakt med RMC och jag vill minnas att de tog ett FSH på mig på cykeldag 3 och 21. men jag kanske blandar ihop alla prover. Det var min privata klinik som nu hade kontaktat RMC som sa att de inte hade provsvar på dessa. Men vad säger AMH? ett värde på min äggreserv? Är det ett värde på hur mkt ägg jag har kvar?
Jag blev lite orolig nu inför detta provsvar...
På kliniken säger de att jag har pigga äggstockar utifrån VUL och båda min IVF har jag varit tvungen att ta låg dos (75 o 112,5 IU) och blivit lätt överstimulerad båda gångerna. De tycker att jag har PCOliknande äggstockar men har ägglossning varje månad.
vet inte om detta är bra eller dåligt?
Kram på er alla
-
MiaMorot; du kör långa metoden? Jag har bara kört korta men har läst om några tjejer här på FL som kört långa och som haft ÄL innan ÄP, trots spray. Men det är väldigt ovanligt så oroa dig inte. Kram