• FineS

rmc linköping - ivf

NoA22 skrev 2013-02-22 16:44:33 följande:
    För oss är det tyvärr kört denna gång :( Jag håller tummarna för att det går bättre för er andra =)
    Neej, vad tråkigt!! Har du fått din mens och så? 
    Nu håller jag tummarna stenhårt för att embryot i frysen klarar sig! Kram till dig tjejen! 
  • FineS

Nu är jag ruvare:) Eftersom vi misslyckats alla gånger tidigare fick vi nu tillbaka två stycken, hoppas att det kan höja chanserna liiite iaf. Håll tummar och tår, nu jävlar! ;)

• FineS

Lycka till!:):)

Undrar en sak, är det många av er som fått embryon till frysen vid era försök? Och hur många i sådana fall? 

• FineS
    FineS skrev 2013-03-03 20:03:14 följande:
    Lycka till!:):)

Undrar en sak, är det många av er som fått embryon till frysen vid era försök? Och hur många i sådana fall? 
    Några fler?
  • FineS

Okej, men då ser det ut som att några har fått en del till frysen iaf, då är det nog bara våra embryon som är lite halvdana. På 3 ivfer har vi fått tillsammans 2 till frysen. Tycker det låter lite litet bara.

• FineS
    LindaF skrev 2013-03-03 22:15:31 följande:
    Hejsan :) Hoppar in här lite :) Vi gjorde vårt första ivf i jan men lyckades inte. Vi fick 6 till frysen så nu väntar jag mensen inom en vecka så kör vi på ett nytt försök med förhoppningsvis 2 embryon :)
    Hej, vad tråkigt att det inte gick vägen, men lyckligtvis har du många i frysen. Lycka till nu:)
    Cillah skrev 2013-03-05 13:01:08 följande:
    Äggplock är nu inplanerat på Fredag! Vaknade dock med feber, ont i kroppen och halsont...är det något som kan påverka vid äggplock?
    Vad spännande!!:) Hoppas inte febern påverkar. Du kan väl fråga RMC?

• FineS
    Cillah skrev 2013-03-07 09:58:13 följande:
    Jag blev sååååå besviken. Fick avbryta behandlingen pga influensan, skulle ha plockat ägg i morgon. Så typiskt min otur! Hoppas att det går bättre för er andra! 
    Neeeej, vad tråkigt Cillah!! Sådan otur att du blev sjuk just nu!
    semlorna skrev 2013-03-07 11:06:09 följande:
    Jag hoppas jag kommer börja blöda snart, vill ha lite koll på när nästa behandling drar igång. Hoppas Att ICSI ger oss bättre resultat!
    Tråkigt att gå och vänta på mens. Kommer ni köra igång vid denna mens? ICSI funkade bättre för oss iaf.

• FineS

Denna väntan.... Hoppas ni lyckat bättre nu till sommarn. Och som du säger att ICSI funkar bättre för er! Första IVF körde vi med vanlig befruktning, och då var befruktnings procenten låg, dom två sista gångerna har typ halva gänget befruktats med IVF och andra halvan med ICSI. Som sagt jag tycker det har funkat bättre på oss, själv om dom inte har hittat några fel på varken mina ägg eller mannens sperma. 

Ladda mycket energi nu tills det är dags att köra ett race igen.  

• FineS

Oj, då förstår jag att du blev lite chockad! Fick du plocka för tidigt eller för sent? Sådant kan ju också påverka, tror jag iaf. 
    Hårda skal fick jag också höra vid gång nr 2, att det var därför att dom gjorde ICSI den gången, men läkaren jag hade den här gången tyckte inte att det var det som var felet... så svart att veta.. Jag har begärt ut min journal nu iaf, så då får jag läsa på lite... Undrar hur detaljerad den är. 

Jag har mått så där, as trött och ett jobbigt illamående, men nu när ovitrellen har släppt så mår jag mycket bättre. Är på RD 5 idag. Om det blir en graviditet av det hela så får illamåendet och tröttheten gärna finnas där, det gör mig inget;)

• FineS

Två fina embryon = Negativt test + mens.. Sista försöket, så nu lämnar vi RMC Linköping för gott. Lycka till er andra! 

• FineS
    NoA22 skrev 2013-03-21 07:26:56 följande:
    Longing4u och FineS vad tråkigt att det inte gick vägen för er!! :( Håller tummarna för att det går bättre på nästa klinik! Om det inte går för oss på kommande FET drar vi oxå vidare. Blir samma som ni Loning4u, alltså Carl von Linné. Har hört att de är bättre där :) Lycka till framöver!!
    Tack för tummarna och lyckönskningarna:) Vi kommer söka hjälp utomlands faktiskt, så vi får se hur det går;) Lycka till med FETet!
  • FineS
    NoA22 skrev 2013-04-02 21:57:40 följande:
    Spännande med utomlands. Vilket land? Hur kommer det sig att ni väljer att vända er utomlands? Är de bättre? billigare?
    Vi kommer åka till Grekland redan nu i April för immunologisk utredning/behandling. Jag känner på mig att det är något som är fel med mig och den kunskapen sitter man inte på i Sverige, därför väljer vi att vända oss utomlands.
Svar på tråden rmc linköping - ivf