• FineS

rmc linköping - ivf

Vad härligt!! Villken känsla det måste vara!

Idag har jag haft riktigt ont i magen, inte "där nere" men i hela magen, sen är jag bra svullen över magen (så att jag inte kan hålla in magen) annars har jag inte några symtom direkt. Jag kommer nog tjuvtesta på lördag, rd 10, så får vi se:) Håll tummarna:)

• FineS

Neg grav test rd 11, och med progesteronet kommer brunt blod..låter inte riktigt lovande.. Hoppas eskimåerna i frysen vill överleva upptiningen. Måste man vänta en mens före man får göra FET?

• FineS

Okej, tack för infon:)

Vi bestämde oss redan i början av behandlingen att om det inte blev något den här gången tar vi en paus över sommaren.. Pallar inte mediciner, tränings- eller sexförbud, jag vill bara kunna njuta av ett gott glas rosé och leva livet ett tag nu, så himla less på allting. 
    Men undrade oavsett hur det är med FET, om man måste vänta mellan försöken? 

• FineS

Oki, tack då vet jag:)

Sexförbud är kanske fel ord, men obeskyddad sex får man ju inte ha, och vi är tyvärr inga fan av kondomer (allergi mm). Träningsförbud fick jag i samband med hormonstimuleringen då äggstockarna kan vrida sig om sig axel, och också efter ÄP och två veckor framåt. 

Sen läste jag på en iVF-sida från USA att dom inte rekommenderar penetration eller orgasm tills man vet om det funkat eller ej. Better safe than sorry;)

• FineS

Vad skönt! Mitt magont håller i sig, vet inte vad det är.. Värst på eftermiddagarna och kvällen..kanske fått någon magkatarr?! 

• FineS

Hehe, nej det tror jag inte;) Men man hoppas ju!

Jag vet inte hur det är med vaggisarna. Har du ringt rmc o berättat att du är gravid?  

• FineS
    Hjärtefröjd skrev 2012-05-28 18:15:15 följande:
    Träningsförbud har de aldrig nämnt för mig, bara att man ska ta det lite lugnare veckan efter ÄP. Inte heller oskyddat sex har de sagt något om. Konstigt... i och med att vi gjort sex behandlingar på RMC.
    Håller med om att det är lite konstigt! Om man har oskyddat sex finns ju risken för flerbörd.. Undrar varför dom säger olika. 
  • FineS

Någon som börjar behandling nu i Aug/Sept? Jag kommer förhoppningsvis göra ett FET, om dom klarar sig sas.

Svar på tråden rmc linköping - ivf