• mg79

rmc linköping - ivf

FRULILA: Hur har det gått för dig idag?

• mg79

STRUMPA: Kul att höra att allt såg bra ut, då håller vi tummarna för att det blir ÄP på fredag! (Vad är Orgalutran spruta???)

• mg79

ok, då hänger jag med... kör den långa metoden...

• mg79
    Rödluvan skrev 2010-10-09 17:33:54 följande:

Jag har en liten fråga, hur många dagar ungefär ska man ta sprutorna? Jag tar puregon med en dos på 125. Du strumpa hade visst en dos på 150..

Det är nog väldigt individuellt beroende på hur du reagerar. Jag började 6 dagar på 150, fick sedan gå ner 3 dagar på 125 och avsluta sista dagen på 100. Men som sagt var - individuellt!

• mg79
    Rödluvan skrev 2010-10-09 17:48:32 följande:
    Ok tack. Ja, jag ska ju på provtagning på måndag och ultraljud på tisdag. Blir spännande att se då.
    Ja, det är väl det enda positiva med allt detta, att man får lära sig en hel del om kroppen och hur man reagerar på hormoner... Flört

Jag är hemskt nyfiken av mig och frågar och frågar varenda ultraljud vad som syns och hur det fungerar Tungan ute
  • mg79

FRULILA: Trist att det inte blev något till frysen, men Grattis till två i magen i alla fall. Nu är vi i samma sits du och jag! Av våra 8 befruktade dög inte heller något för frysen..

Hoppas nu att du inte är överstimulerad så att du får må fint!

• mg79

Japp. Och jag måste erkänna att båda gärna får fästa sig... Flört

• mg79

Vem hade du som läkare idag som förklarade så bra?  

• mg79

Strumpa: Jag hade Karin på ÄP, och hon var bra. Har bara träffat Barbara annars och jag har lite svårt att förstå henne, eller jag tror inte hon förstår mina frågor alltid. Orkar tillslut inte fråga mer, utan tänker att det ordnar sig nog Flört. Men det är trist när det blir så. Antar att hon är fullt kompetent och jätteduktig, men trist när spåket sätter stopp...

Lycka till med sprutan... bit ihop tjejen!

• mg79
    strössel skrev 2010-10-16 11:06:03 följande:
    Nu går man runt och är ledsen och undrar om man har gjort nåt fel , eftersom jag fått plus på varje ivf jag har gjort . Lycka till alla andra !
    Tänker på dig! Hoppas att allting ordnar sig till det bästa i slutänden...

Börjar själv bli nervös TD, närmar sig med stormsteg... på onsdag gäller det..
Svar på tråden rmc linköping - ivf