• Spugnola

rmc linköping - ivf

Tack alla ni!
    Nu tänker jag inte ta ut ett dugg i förväg men tänker vara glädja mig så mkt jag klarar.
    Jag hoppas för allt guld i småland, ni får uppleva detsamma.
    Styrkekramar så länge.
    O ja, det kan funka!! Vi måste komma ihåg det.
    Styrkekramar

Hjärta

Väntrum{#emotions_dlg.flower}
    Erica B: första läkarbesök 26 okt.
    majsanna: Minus på 2:a ivf den 17/9.
    Strössel: Inväntar blödning så jag kan börja med ivf 2. 
    Grynets Gryta: inväntar dec-mens, för att kunna påbörja IVF1b.
    Sprayare/sprutar{#emotions_dlg.flower}
    Lärkan80: IVF 1, spraystart 16/9, väntar på blödning...
    Mumlan74: har spraystart 6/11. IVF nr 2, men första på RMC
    Himlan77: Spraystart 28/10, IVF nr 1

Sprutare{#emotions_dlg.flower}
    Rödluvan: IVF 1, spraystart 17/9, sprutstart 6/10 VUL och blodprov 11/10
    Mmiaa: IVF 2, spraystart 29/9, sprutstart 14/10, VUL 20/10
    HERO2009 IVF 1 spraystart 3/11, sprutstart 17/11 VUL 23/11

Äggplockning{#emotions_dlg.flower}
    Karli: IVF 1,spraystart 6/10,sprutstart 28/10 blodprov 2/11,VUL 3/11 blodprov 7/11,VUL 8/11 ÄP 11/11 ET 13/11

Ruvare{#emotions_dlg.flower}
    LindaBell; IVF 2 (men 1:a syskonförsöket). TD 15/10
    FRULILA: IVF 1, sprutstart 28/9, VUL 4/10, ÄP 8/10, ET 11/10, TD 25/10

Gravida Gravid
    1 Tea: IVF 1, spraystart Suprecur 26/7, sprutstart 17/8 Menopur, Äggplock 27/8, DET 30/8, PLUS på grav.test 13/9
    Piggelin: IVF 2, Spraystart 10/8, Sprutstart puregon 26/8. Äggplock 6/9, ET 9/9, TD 22/9 
    strumpa: IVF 1, sprutstart 5/10 Puregon, VUL 13/10, ÄP 18/10, TD 3/11 positivt.
    Spugnola: IVF 1, ET 4/11, TD 18/11, 2 + på test 17/11.

• Spugnola

jag märkte oxå att listan blivit konstig men förstod inte vad som hänt, även märkt att det finns "gamla" namn listan.
    vet inte om man borde göra en ny och man får lägga till sig igen kanske?
    himlan o hero, tack! sprutorna kan vara lite mäckigt men det kommer att gå bra! man vänjer sig vid dem, från att tycka att det känns onaturligt att sätta nål rätt in i magen till att tycka att det lika spännande som att borsta tänderna.. när jag tog sprutorna gjorde vi så att min man fick sätta ihop dem o kolla så rätt mängd fanns kvar o fixa med det så att han skulle ha en del som var hans oxå. det kändes bra. hoppas ni oxå hittar ett sätt som funkar.
    kram!Solig

• Spugnola

verkligen gött att det funkar m era sprutor! det var verkligen ett mäck o jag håller m gör fina, trevliga o mysiga saker för er själva!! det är ni värda!

bamboocha: tycker du ska vända dig till rmc med dina frågor sprutorna, svårt att svara på det för oss här, utan att känna till ngt i detalj om "din resa". Det är viktigt att du tar det m dom så det blir rätt! Du kommer att klara det utan att söva. Förstår om det är jobbigt för dig o du tycker det är obehagligt, men du klarar det. Andas lugnt o djupt o titta inte på dem utan ha ögonkontakt me din kille. Du får ju smärtstillande, o i det stora hela ett ganska litet ingrepp även om det känns lite. Men, du klarar det!! Punkt.

Karli: känner igen det där, attans vad tiden gick sakta. jag resonerade att om rmc har en viss dag som testdag så borde det kunna ge utslag redan dagen innan. o det kändes att skulle det inte ge utslag, att det var för tidigt, så kunde man ta "nejet" lite bättre. men det var min plan, funkade på mig, men jag fick ju inte ett nej o andra sidan. min man visste aldrig att jag hade tänkt att göra det dagen innan, så jag hade inte hans väntan över mig, kunde ta det i min takt o sen hade jag en väninna som är sjuksköterska som var här o hjälpte o stöttade! :)
    hitta på massor under den här veckan, mkt pratktiskt som ockuperar dina tankar, då kommer tiden att gå!

• Spugnola

bamboocha, läste i efteråt vad jag skrivit till dig o kom på att jag tyckte att jag lät hård. vill bara försöka sig att du kommer att klara det. du tror att det kommer att bli jobbigt o att du inte kommer att klara det. det kommer att vara jobbigt men jag lovar. du kommer att klara det. du måste tänka att du gör det o då kommer du det! Solig

karli: bra där att du är upptagen, mkt bra! då kommer det bara att svischa förbi! du kanske rent av glömmer td? ;) haha, så upptagen kanske du aldrig blir??
    ja vilken resa detta har varit. fattar det inte. känner mig så tacksam över att det gått på detta första försök. är ju inte första försök egentligen när man har försökt själv i 4 år. är ändå tacksam o hoppas att allt går vägen. vill inte jinxa det hela men tror att det skulle kunna gå detta. jag kommer inte ha så mkt otur som förra gången iaf, då tänker jag sluta betala kyrkoskatt eller ngt isf. då måste jag ha ett allvarligt på tu man hand m ngn däruppe...
    om detta inte går nu heller (typ de 12 v) så är jag oxå tacksam över att det finns ägg kvar. det går att försöka igen!!
    fick du ägg till frys?

• Spugnola

gött o bara vara lite trött o lite humörsvängningar! jag kan ändå säga med alla symptom jag hade att jag lugnt skulle kunna göra det igen! det är det värt tycker jag! även om det har varit en lång resa så kan jag ändå känna att denna tiden har gått fort!
    kämpa på! :)

• Spugnola

Hej på er kämpar-tjejor!
    Vill bara säga att det är helt normalt med flytningar, jag trodde att mina ägg kom ut innan ÄP både en och två ggr... De sa att det är helt normalt med det och att förvänta sig!
    Första UL efter att jag börjat m sprutorna hade jag bara nga halvdana ägg, så då fick jag öka dosen, det kanske blir för er med men bli inte oroliga. Det behöver inte betyda ngt!
    Erika, mår så dåligt för din skull när du berättar om din gravida väninna.
    Har haft mga gravida o som precis fått i min närhet sista tiden, speciellt jobbigt var det efter vårt sena missfall i höstas. Vissa förstår när man berättar att det är jobbigt, vissa inte. Tycker iaf att du ska berätta för din vän hur du känner så hon vet. Gå efter det sen. Jag har en vän som inte alls har förstått vad vi gått igenom, och tycker att vi är dumma som inte engagerar oss i dem o deras nya bebis. Det struntar jag i!!! Vi är gamla vänner o kan inte gamla vänner stötta varandra i sånt får det vara. Det kommer nya vänner, ha inte dåligt samvete. Berätta om du kan, om dina känslor, så tror jag att det går bättre ! Solig
    Sedan om ni inte ses jämt o ständigt under den här tiden när det är som jobbigast gör inte det ngt, man kan skicka ett mail el sms, o bara visa att man tänker på varandra.
    Kramar

• Spugnola

Bamboocha!
    Gjort ÄP?? Hur gick det?? Berätta!!
    Solig

• Spugnola

mumlan, det har säkert gått bra!! inget kan ha gått till skogen nu!
    inte redan ;)
    jag håller tummarna för dig imorrn!
    heja heja!
    Solig

• Spugnola

nae nu måste jag nog måla lite fan på väggen här...
    det är psykiskt jobbigt o inte kunna bli gravid OCH
    det är psykiskt jobbigt o vara gravid.......... känner mig hemsk som klagar nu o här o allt men attans vet inte vilket som har varit mest påfrestande i den här ivf-historien?
    hur ska man orka vänta???
    nu känner jag mig helt plötsligt inte längre gravid.
    väntan till första ul på rmc 8 dec känns så långt bort.
    känner mig som en bortskämd snorunge nu som inte är glad men jag har bara så svårt att tro att det äntligen skulle kunna vara min tur.
    vad ska man göra egentligen?

(jaha där kom min svacka! ;) )

• Spugnola

fina ni är! Hjärta
    jag kom på att jag slutade ju m progresteronet igår, hoppas på att det var därför symptomen mattades.
    hoppas hoppas.
    borde man inte få gå extra mkt på undersökningar när man är så är nojjig o haft så mkt dumt m sig sen innan?
    hur går det för er andra???
    berätta lite!

Svar på tråden rmc linköping - ivf