rmc linköping - ivf
mumlan!
när jag sa det till karin att jag hade mkt flytningar så menade hon att det var normalt.
oroa dig inte, det är säkert ok!
har en tom men ostädad lgh du/ni kan få bo i om ni vill! el har det ordnat sig m boende? :)
mumlan!
när jag sa det till karin att jag hade mkt flytningar så menade hon att det var normalt.
oroa dig inte, det är säkert ok!
har en tom men ostädad lgh du/ni kan få bo i om ni vill! el har det ordnat sig m boende? :)
heja mumlan o calimba!!! hoppas det går bra för er nu!!!
kram
Bamboocha!! Grattis gud va kul för dig!!
Mumlan!! Attans va bra ändå!! Håller tummar för att det blir insättning snart igen!
Idag känner jag mig fortsatt tacksam i min fertilitetsresa. Var på UL idag, v 8 nu och idag fick vi se ett litet gryn med ett starkt blinkande hjärta. Jag hoppas så att det blir bra denna gång, jag är attans värd det! Vi är alla värda det efter allt kämpande!! Har inbillat mig att grav.symtomen som illamående istället är magkatarr o tröttheten av flytten men nu, NU såg det bra ut. Får försöka tänka på det!
Kram till cybervänner!
ok dessutom så var karin supergullig, blir nästan rörd när jag tänker på henne. hon gav oss varsin kram när vi skulle gå o önskade oss lycka till flera ggr. det syntes att hon oxå var rörd.
attans vilket mäktigt yrke hon har...
mumlan ojojoj! jösses jag fick hjärtklappning jag med!!!!! min första tanke innan jag hann läsa färdigt.. "oj stackare!" blev det klart m insättning?
hörrni kämpare, väntare, ruvare, vänner!

idag är det nobeldagen och idag får robert edwards pris för hans arbete med ivf-teknik!
han har möjliggjort att 4 miljoner barn kommit till världen med hjälp av ivf, sedan 70-talet.
äldsta provrörsbarnet är nu 32 år!
heja heja!!
jag blir alldelles rörd av denna människa och kommer sitta bänkad och lyssna o titta!
trevlig helg!
nej det gjorde jag inte, var det bra?? tror att det kanske är en repris sent ikväll om jag fattat rätt? kanske inte är samma iof. det var ngt på svt runt 23-24 en repris om honom. kanske var samma?

åh tack!
jag hoppas hoppas hoppas jag m!
jag testade inte själv, hade min sjuksyster-väninna (som även var med min förra gång, då vet man att det utförs rätt! :) ) som hjälpte mig.
Jag testade tidigare än TD o jag resonerade som så att om jag inte var gravid, så kanske det var för tidigt att det skulle då, därav ev ett minus. Det kändes som om man kunde förbereda sig på ett nej lite bättre, o även ett ja gm att inte ge upp o vänta nga dgar till.
Har du ngn som kan vara m? Jag tyckte att det var rätt skönt o inte vara själv, utifall resultatet blev dåligt!
men jag håller tummar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hmm låter knepigt det där m kvaliteten.
fru lila, jag har ju bara gjort ett ivf-försök (än så länge o nu ännu gravid på det första) men efter vår sena abort i förra graviditeten (som var en spontan efter 3år o en början på IVF-behandling), fick göra abort i 22a veckan.
så tufft var det, trodde aldrig jag skulle repa mig o egentligen har jag inte repat mig (bättre än tidigare iof) men för min del sa jag att jag lovade mig själv o man att ge det 2-3 försök på ivf oxå. o köra det förr än senare.
just förr för att dels klockan tickar o det inte blir lättare o dels, viktigast, för att kunna gå vidare me livet.
jag hade aldrig förlåtit mig själv om jag inte gjorde allt jag kunde i min makt för att få en bebis. det är lätt att det blir för mkt prat o fokus kring att inte kunna få barn.
jag ville försöka nga ggr för att sedan släppa o gå vidare. hitta nya individuella, som gemensamma (viktigast) mål med livet.
jag tror på dig lila! kämpa på! styrkekramar 
HIMLAN!!! SÅ GLAD FÖR DIN SKULL!!!
Grattis!!!
Ta hand om dig nu!!
Kramar!!
Körsbärspaj o Vädur, ni har sagt ert nu och verkar ha fått EN bild av RMC. Vi är nga andra här som fortfarande är mitt uppe i behandlingar på RMC och har EN annan bild och självklart därför hoppas en hel del!!
För att kunna hoppas är en viktig del att känna tillit. Om den LOKALA tidningen är ngt biased och skriver att RMC är bäst i landet, kan vi inte få känna att de faktiskt gör ngt bra då med? Kanske inte är helt vetenskapligt baserat men som redan sagt, de uträttar faktiskt stordåd och bra saker oxå!
Privat o landsting har lite olika budget, kan förstå om man kan lägga flera timmar på ett första försök om man lägger lite slantar. Man kan få mkt bara man betalar för det.
Nu tycker jag vi hoppas vidare på att RMC gör allt de kan för att kunna ge oss bästa möjliga chanser .
Calimba o Mumlan, förstår att er väntan är näst intill outhärdlig! Jag lovar snart är det TD, drick lite glögg, tänd lite ljus, fira lite jul o så är ni där sen!
Kramar!
körsbär, känns som om du väljer att misstolka mig med. tror inte att det var ngn elakhet bakom. uppmärksamheten är noterad på hur det kan vara, tror inte att det gått förbi ngn nu.
kan vi lämna detta nu kanske?
hero!! satan va kul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
grattis grattis!! heja nu ruvisar, inte långt kvar till td.
vet inte hur mga ggr jag han bli deprimerad under den där ruvartiden, hann tvivla, fundera o älta... :)
försök o inte julstressa för mkt denna jul bara, se till o gör snälla o fina saker mot kroppen. vila så mkt som möjligt!
kramar!!!
kram boomis! håller tummar här!
hero, är det på rmc ul då?
boomis, jag tycker du ska ringa till rmc bums o berätta. de kan råda dig vad som ska ske härnäst!
har inte varit i din situation tidigare men förstår att du är ledsen.
jag har lovat mig själv att försöka 3 ggr. sen kan man säga att man försökt o antingen lägga ner o gå vidare el försöka med andra alternativ.
krama om dig själv

erica, usch fy satan vad man ogillar o träffa bebisar, speciellt nyfödda! säg hej o gratulera, så det blir gjort. sen kanske du helt plötsligt har jättemkt o göra, o måste gå vidare o jobba? du kommer fixa det! sen kanske du gråter floder efteråt men då gör du det, det är det minsta man får göra när man inte är glad! då känns det oftast bättre sen.
nelia, håller tummarna för dig att det går bra. ta hand om dig så länge!
boomis. mitt hjärta blöder för dig, vad dumt att rmc har stängt. tänkte inte på vad det innebär för er som ruvar under tiden. har det inte sagt ngt vad du kan göra eller vad det innebär att inte få mens? ta inte fram vinflaskan ännu. vill inte att du ska gå o hoppas i onödan heller men har det sagt att det innebär att du inte är gravid om det inte visar + på TD? ska berätta en hemlis för dig boomis. om inte jag hade sjukskrivit mig fr mitt cp-jobb och dessutom regelbundet gå o prata med en kurator hade jag nog heller aldrig haft styrka att komma dit jag är. ibland måste man stanna upp och göra det som är viktigt för sig själv. för mig, innan vi började med detta, ville jag göra det men det tog så mkt på resten av krafterna att jag inte göra ngt ytterligare. mina vänner undrar nog var jag varit denna höst, har inte ringt knappt en endaste gång.
jag säger inte att du ska sjukskriva dig, men du ska definitivt ta kontakt med mvc idag, berätta allt. de kan säkert ge dig råd. sen tar du kontakt m vårdcentral och säger att du behöver kuratorhjälp.
det kommer att gå bra.
ta bara en sak i taget.
stor kram till dig.
boomis, sen vill jag även säga att jag gjorde som du känner. ja bestämde mig för att en tid i livet, nu alltså, skulle jag lägga på att försöka få barn. vill man ha barn till varje pris blir det ju så att det blir en period i livet som det blir väldigt stort fokus på just det, barn. jag jobbade dessutom på förskola, så det var jag tvungen att lägga av med. det har jag tagit en paus ifrån, sa upp mig i höstas under allt detta. kände att det var för mkt. bestämde mig för att jag skulle göra annat ett tag, dvs under den här jobbiga "barnfokustiden".
jag kände att om jag inte försökte ens så skulle jag ångra mig. försök att fundera lite nu i jul på vad du tycker är viktigast. det kommer att gå bra och du kommer lösa det .
kram igen.
jag skulle fortsätta m vaggisarna, men ta kontakt med dom. jag vet att tex gunnarsdotter har jour emellanåt och jobbar helger fast på kvinnokliniken. det går att få tag på ngn!