rmc linköping - ivf
Nu har de ringt. Samma dos och ny kontroll på fredag. Då får jag nog veta när äggplocket blir.
Nu har de ringt. Samma dos och ny kontroll på fredag. Då får jag nog veta när äggplocket blir.
150 fostimon. Jag brukar få standarddosen?
Lycka till Hjärtefröjd!
Vi ska också odla tre dagar och se om det fungerar bättre. Vi har odlat två tidigare och därför vill man testa något nytt.
Empati är inte deras starka sida. Och jag kan hålla med om att de borde ha bättre koll på journalen. I stället läser de i sen när man sitter där. Och frågar mig...
Evighetsvänran. Varför ska man komma 07:30 om man inte får komma in förrän 10! Man hinner ju bli supernervös!
Tack Hjärtefröjd! Det är bestämt att de ska odla tre dagar. Jag känner att de borde ju veta bäst så vi går på deras rekommendationer. Vi kommer få tillbaka två embryon också. Om det finns så det räcker till det.
Lokalbedövningen gjorde susen. Äggplockningen kändes ingenting! Var supernervös innan men det gick bra! 10 ägg. Trodde det skulle vara fler med tanke på hur jag mått de sista dagarna. Men, hoppas det räcker.
Jag tycker också det är jobbigt när de ringer efter 14. Då kan man ju inte ringa dem om de missar.
Informationsbristen är väldigt frustrerande.
Det är i alla fall lättare när man är inne i rullorna och vet själv ungefär vad nästa steg är. Tyvärr blir man ofta bara upprörd när man får prata med läkare som bara säger "Enligt våra rutiner" och "de flesta brukar". Senast var i fredags när läkaren skickade med mig burken till sperman hem med mig och jag sa att jag inte behövde någon för sambon vill göra det på plats. Men hon sa bara att man brukar göra det hemma om man bor i Östergötland. Hon lyssnade inte när jag sa att han inte ville det. Det får ju bara gå en timme och det tar nästan en timme att åka. Jobbigt om det är något stopp på vägen. Suck, att de inte har lite mer empati. Fick en annan läkare förra måndagen som jag inte tyckt om tidigare, men hon överraskade mig med att förstå att jag kände annorlunda nu efter så många försök. Hon lovade mig till och med ett besök extra! Får se om jag kan ta mig förbi sköterskorna bara och verkligen få det!