• Lillflickan

Till mig fick jag det inte utskrivet förrän äggplockningsdagen. Då fick jag hämta det direkt på Apoteket på sjukhuset. De har dem hemma. Alla tre gångerna har det varit så.

• Lillflickan

Igår var jag uppsvälld som en badboll, men det känns lite mindre idag. Orolig att det ska vara ett dåligt tecken? Någon som vet?

• Lillflickan

Det beror nog på vilken metod ni ska göra. Ska ni göra långa metoden så måste det gå 21 dagar efter mensstart, och sen tar behandlingen runt 4 veckor.

• Lillflickan

150 är väl ganska standard? Det brukar ja ha och det brukar räcka. Jag brukar inte heller känna något förrän efter första VUL. Det går säkert bra för dig också!

• Lillflickan

Bra FineS! Det lät ju som ett bra antal!

Det var ju jättebra resultat Minime! Hoppas de blir fint befruktade också!

• Lillflickan

Så var det för oss också. Efter att ha väntat ett antal månader på första samtalet så fick vi reda på att det var julstängt så vi fick vänta två månader till och börja i slutet av januari. Men det positiva är att efter det har det flutit på. Man hinner två försök på hösten och två på våren. Resten fastnar man i semesterstängningar. När jag hade lärt mig det så kändes det lite lättare att hantera för mig. Men visst är det jobbigt att vänta. Välkommen i IVF-karusellen där väntan är vardagen. Men Se det positiva i att du kan göra alla kul, aktiva sommaraktiviteter utan att behöva vara uppblåst och konstig av alla mediciner!

Svar på tråden rmc linköping - ivf