• Hjärtefröjd

De ville inte skriva mitt försök som misslyckande trots mens och negativt test. Istället var jag tvungen att återkomma en vecka senare...

• Hjärtefröjd
    LillaRäven skrev 2012-02-26 21:33:51 följande:
    Hur snabbt får man veta hur bra kvalité det är på äggen? Under tiden man är på sjukan efter ÄP? Å finns det något slags betygsystem?
    Om man ringer dagen efter ÄP kan man få veta hur många ägg som befruktats. Vid ET får man reda på hur många celler de ha och hur mycket fragmenterade de är (om man frågar alltså). 
  • Hjärtefröjd

Vi gör en MF-utredning nu (dock inte på RMC, eftersom de är "helt ointresserade" av att vi fått MF).

Vi fick vänta en månad för att få träffa läkaren Anette Sjögren på Läkarhuset Victoria i Sthlm, sen ska jag ta blodprov på dag 2-3 i cykeln. Även mannen lämnar blod. Efter det tar analysen några veckor. Så tre veckor efter provtagning ska vi träffa läkaren igen och gå igenom provsvaren och planera möjlig behandling med tex fragmin och prednisolon.

• Hjärtefröjd
    Ljusgläntan skrev 2012-03-01 13:47:18 följande:
    Konstigt att de i Linköping inte vill göra utredning till dig?! Men det var ganska lång tid det tog... Är din plan att göra nytt ivf i lkpg efter mf utredning?
    Jo, det är tanken... det är ju gratis.
  • Hjärtefröjd

Idag var jag på möte på IVF-kliniken vid St Göran, så nu har vi bestämt oss för att skippa vårt sista landstingsförsök i Linköping och köra privat istället.

Det känns sååå bra, och sååå dyrt. Men vad fasiken, det är ju bara pengar.

• Hjärtefröjd

Jag blir nästan bara ledsen och stressad när jag träffar gravida vänner... tyvärr, jag skulle gärna vilja bli glad för deras skull.

• Hjärtefröjd
    körsbärspajen skrev 2012-03-13 19:07:22 följande:
    Förmodligen får du inte starta förrän till hösten eftersom man behöver starta i april för att hinna innan sommarstängningen.
    Det stämmer inte, jag startade i maj förra året och det var inga problem. Dock verkar de tyvärr ha riktigt fullbokat de närmaste månaderna.
Svar på tråden rmc linköping - ivf