rmc linköping - ivf

Träningsförbud har de aldrig nämnt för mig, bara att man ska ta det lite lugnare veckan efter ÄP. Inte heller oskyddat sex har de sagt något om. Konstigt... i och med att vi gjort sex behandlingar på RMC.
Jag gick på akupunktur före och under vårt IVF-försök i januari. Tyvärr fick jag sämre resultat än vid tidigare försökt + att jag tyckte det var stressande att planera in mängder av akupunkturbesök samtidigt som blodprov/VUL/ÄP/ET.
Men... egentligen tror jag det kan hjälpa, särskilt om man behandlas under lång tid.
Vi gjorde sex IVF-försök (tre ET och tre FET) i Linköping under 2011/2012 utan att lyckas. Allt såg perfekt ut varje gång, och läkarna i Linköping menade att våra misslyckanden och tidiga missfall berodde på att embryona slutade dela sig efter återförandet.
Vi trodde inte riktigt på det och valde istället att åka till Aten för att genomgå en immunologisk utredning och behandling för att ta reda på om det kunde vara mitt immunförsvar som hindrade embryona från att fästa.
Två veckor efter påbörjad behandling i Aten blev vi gravida naturligt och är nu i vecka 12.
Jag fick intralipid-dropp på plats i Aten och när jag sedan visade mig vara gravid så började jag även ta fragmin, trombyl och prednisolon. Intralipid-droppet upprepas även var tredje vecka.
Katlee: Vi sa att vi ville göra korta metoden och då fick vi det. Om man inte säger nått verkar man få långa metoden som standard.
Vi hade väl i princip tappat hoppet i våras efter sex misslyckade försök (med typ perfekta förutsättningar), när vi åkte till Aten på vinst och förslut och gjord en immunologisk utredning/behandling. Samma månad blev vi gravida naturligt och är nu i vecka 17. Helt otroligt efter alla misslyckade inseminationer och IVF-försök...
Hm, inser att jag redan berättar det i tråden, men det tål att upprepas. Att man inte lyckad kan ha andra orsaker än bara otur... oavsett vad RMC säger.
Det ska finnas en beteendevetare knuten till RMC, tyvärr minns jag inte vad hon heter.
Jag förstår vilken hopplöshet din vän känner. Vi gjorde sex ET/FET på RMC utan att lyckas, och blev inte heller erbjudna någon form av stöd/hjälp.
Det sa de till mig också, vid alla sex återföringarna. Och då frågade jag ändå specifikt om detta.
Nu tror jag förvisso inte att det är vila som avgör om man blir gravid eller inte. Men de borde ju ändå ge samma information till alla.
Jag har aldrig fått väga mig, men så är jag å andra sidan inte heller särskilt stor...