• FRU  LILA

Börjar också spraya 17/2. Kan vi slå följe.

• FRU  LILA

Jag trodde knappt att RMC gjorde annat än långa. Efter vårt misslyckade försök undrade jag om man gör några förändringar i behandlingen men nej. Bara lägre sprutdos. Men sen om det ger samma resultat så spelar det ju ingen roll. Sen är det kanske skonsammare för kroppen med korta och alla är ju olika och reagerar olika. Om vi skulle få för oss att gå vidare när vi betalar själva kanske man kan få bestämma eller önska lite mer för behandlingen.

• FRU  LILA

Pållan vad spännande med äggplock på måndag. Lycka till.

• FRU  LILA

Pållan: Så skönt att det gick bra. Hoppas på bra skörd och att du snart är ruvare.

• FRU  LILA

Erica b: Nu är det riktigt nära. Slappna av och snjut av dagarna innan nu. Snart är det fredag ska du se.

• FRU  LILA

Svårt att svara på ditt inlägg Calimba om läkare och om det finns bättre chans med en viss läkare. Vill inte säga imot men heller inte hålla med. Jag ska ju nu på tordag börja och vill tro att de som är på RMC gör det de kan för att få oss att lyckas. Vi hade Karin under hela förra behandlingen utom ett VUL som Barbara hade. Jag tycker Karin var bra både vid äggplock och insättning. Känner att jag inte kan klandra henne för att vi inte lyckades.
    Men som sagt jag kommer inte välja sida i denna fråga. Kan vara något i det du skriver eller inte......

• FRU  LILA

Pållan: Roligt med så bra resultat. Grattis till att vara ruvare.

Jag har börjat IVF2 nu med nässpray i morse. Så om lite över en månad kommer gravtestet le mot mig med ett stort fett plus. Jajamänn! Nu kör vi!!!

Ja Arona79 nu startar resan mot bebis!

• FRU  LILA

Ja jag körde långa metoden förra gången med. Det gick ändå bra måste jag säga men jag blir trött och får huvudvärk av sprayen. Värmsvallningar fick jag förra gången men det var nog efter några dagar tror jag. Sen blir jag trött med att alltid vara uppe 06 och inte sova innan 22.

Det är mycket prat om RMC som sagt och det finns en tråd jag läst några inlägg i vid förra försöket. Tror den finns kvar. Att tänka att någon barnmorska/läkare kan vara sämre, att de inte är noga, att man inte får göra korta eller långa ja jag kan ge många exempel. Det stressar mig mer än vad det hjälper. Jag tar det nu för var det är. De säger långa metoden men lägre sprutdos än förra gången så något ser de ju från patient till patient vad som behövs för åtgärd. Jag vill tro och hoppas interligt att de gör det som de är utbildade och är bra på.
    Jag förstår alla här för det är så stort att gå igenom IVF och det är skönt att ventilera alla tankar man har och det behöver man verkligen. Jag känner att jag kommer läsa allt ni skriver och följa er på vägen. Vår allas väg till pluset. Men jag kommer inte vara med i diskussionen om RMC för det blir mer tankar och kanske oro och spänning än vad jag behöver nu.
    Låter jag som en ragata så är det inte meningen alls! Alla måste få skriva om allt så klart i tråden givitvis.

Stort lycka till imorgon Erica b. Nu håller vi alla tummar.

Svar på tråden rmc linköping - ivf