• FineS

rmc linköping - ivf

bebisdrömmar skrev 2012-02-26 15:44:24 följande:
    Hallå! Hur går det för er alla? Jag har fortfarande 5 dagar kvar till officiell TD. Fortfarande ömma bröst och molvärk i magen. I två dagar har jag haft sjukt ont i ländryggen på ett ställe brevid svanskotan ungefär! Osäker på omdet har med tidig graviditet att göra eller nåt annat. Har åkt på en förkylning med hosta också. Fråga: hur många missfall ska man ha gått igenom för att få utredning? Görs den på rmc?
    3 stycken missfall, sen görs en utredning. Vet inte om dom gör den på RMC, beror nog lite på om det var där du började utredningen från början.
  • FineS
    bebisdrömmar skrev 2012-02-26 22:37:37 följande:
    FineS: om det blir aktuellt för mig (hoppas inte!) får jag nog göra det hos den privata gynekolog jag går hos här hemma då (?) Räknas även missfall vid spontangraviditet? Har fått en MA och ett MF tidigare. MA efter spontangraviditet.
    Nej, det hoppas inte jag heller att ni behöver! Missfall är ett missfall så att säga, så spelar ingen roll om det var vid en spontangraviditet. MA och MF går för det samma. 
    Vi är nästan i samma sits, kommer vi bli gravida igen och det blir ett missfall får vi åka till läkaren jag började gå till o fortsätta utredningen där. Vi har påbörjat missfalls utredning, men fick inte göra kromosomtestet då vi inte haft 3 missfall. Allting såg bra ut som vanligt..sällan man hittar något fel på dom där missfalls utredningarna tycker jag. 
  • FineS
    Lila80 skrev 2012-03-03 17:55:24 följande:

Har de minskat på mängd progesteron kanske?! Jag fick i våras min blödning på testdagen mitt sista försök och hade säkert 1,5 ask kvar då om inte mer. Fick nog minst 5 askar utskrivna och tog tre om dagen. Hade jag plussat hade det nog räkt till några veckor till. Kanske ska spara de jag har för det tänkte jag lämna in på apoteket med allt annat överblivet. Ska kolla utgående datum på det. Vill  ändå tro att de vet vad de gör och ordninerar. På familjeliv får man höra så mycket olika om allt med iVF.

mörlin: Välkommen till tråden. Bara hoppa in och fråga på!  

Kan det vara så att du hade testdag på RD 14? Nu mera är ju TD på RD 20 eller nåt...
  • FineS

Fick dag för spraystart idag, 7:e april är vi igång igen.. Några fler som börjar ungefär då?

• FineS
    minime85 skrev 2012-03-22 18:02:49 följande:
    Vi ska btw träffa Elizabeth Glad
    Elisabeth är bra:) Vi hade också hon vid samtalet, men B vid själva IVF-behandlingen. Tyckte om dom båda!
  • FineS
    minime85 skrev 2012-03-29 11:50:58 följande:
    12e april börjar jag spraya Skrattande Längtar!
    Kul, jag börjar 7:e! Längtar jag med!!:)
  • FineS

Jag är rätt nöjd so far.. Men har fortfarande 2 försök kvar.

Hur har det gått för dig?  

• FineS
    Närvi2Blir3 skrev 2012-03-29 20:18:06 följande:
    Jag har fått en son med hjälp av RMC för 14 månader sen och i morgon ska vi göra första syskonförsöket..
    Vi använder "bara" inseminering än så länge, men det är tillräckligt jobbigt så jag måste säga att Ni är otroligt starka! 

Det finns en person på RMC som är extremt otrevlig och inkompetent i mina ögon, en av dom som ringer upp. Hon heter Kerstin tror jag.
    Hon vet nog inte vad hon pratar om för det är olika bud varje gång man pratar med henne och hon bokar in onödiga samtal med läkaren och gör så att allt drar ut på tiden :(

Det ska bli väldigt skönt att komma dit i morgon och häva ur mig allt jag har retat mig på sen vi drog igång syskonförsöket..

Håller tummarna för Er här nu!      
    Grattis med sonen! Och lycka till med syskonförsöket!:) 

Vad tråkigt bemötande, jag har nog inte haft kontakt med hon. Inte vad jag minnas iaf.  
Svar på tråden rmc linköping - ivf