• Himlan77

rmc linköping - ivf

Hmm, det där lät kanske lite tvetydigt, men bortsett från det här med blodprovet, så är jag nöjd, och jag vet ju inte om det är en miss än, eller om det dyker upp en remiss med posten på måndag... Men men, har det inte gjort det, då... ja.

• Himlan77

Då ska jag ringa och fixa det på måndag. Hade ju ändå tänkt göra det, men nu blir det definitivt så. Jag har fått spruthjälp, är det till Pregnylen du menar, Bamboocha?

• Himlan77

Bamboocha: Jag ringde rmc idag och jag har papper därifrån som ligger i V-vik inför blodprovet imorron, jag har ringt V-vik och kollat oxå. De finns där. Det enda är att jag måste åka dit. De hade kunnat faxa dem till min VC, men jag vågar inte chansa, det finns ju liksom inte utrymme för misstag eftersom jag ska på VUL på onsdag. Synd att du är missnöjd med rmc, men jag måste nog säga att de i mitt fall skött sig rätt bra ändå... Allra bäst kanske vore att de skickade hem pappren till mig, men de finns i alla fall, så får väl nöja mig med det...

Hoppas ÄP gick bra idag i alla fall och lycka till med insättning på onsdag

• Himlan77

Blodprov idag, VUL imorron... Just nu försöker jag komma på ett sätt att hantera ett negativt besked imorron. Typ att inga ägg på ägg är på gång, eller att de är alldeles för små och vi måste avbryta försöket... Jag tror jag faller ihop då... Det finns inte så mycket kvar här... Det beror inte bara på IVF:en utan ganska många faktorer, för livet kan ju aldrig bara hålla sig lugnt och rulla på... Nu tror jag väl kanske inte att det är negativt VUL imorron, för jag har rejält ont i äggstockarna med jämna mellanrum och jag tror inte att jag ska ha jeans på mig innan allt är klart, möjligtvis de mjukaste och töjbaraste jag har... För det börjar kännas lite svullet och som sagt, det gör ont...
    Dessutom är vädret crap här, och jag är jättenervös för att jag inte ska ta mig fram imorron... Halt som fasen redan nu och så snö och blåst på det... Jag har alla mina kollegor som pendlar att ringa när de kommit hem just nu, annars kan jag inte sova...

• Himlan77

Oj Mumlan, inget lätt beslut det där... *kram*

VUL idag, som såg bra ut Många äggblåsor, 2-3 st i varje äggstock som är större än 18 mm, 5-7 som är något mindre i varje och sen ett gäng till som är ganska små. Läkaren sa att det såg fint, men att hon förstod att jag hade ont och var öm ibland, för det är trångt därinne nu. Jeansleggings är en bra uppfinning ÄP på måndag, så nu är det lite spännande

• Himlan77
    Calimba skrev 2010-11-25 11:13:53 följande:

Ikväll börjar jag med den första sprutan av menopur 150 enheter första dagen och sedan 75 imorgon och 150 nästa dag osv. Är nervös för att ta sprutan på mig själv Tungan ute. Hoppas att det går bra.
    Någon som fått mycket biverkningar av sprutorna?

Jag har inte haft några biverkningar av Menopur, däremot reagerade jag ganska negativt på Suprecuren, men efter att jag börjat med sprutorna så försvann det ganska fort. Har tagit 150 enheter sen en vecka tillbaka, jag verkar ha svarat bra på det, för på måndag ska vi på ÄP. Och sprutorna har gått jättebra hela tiden. Det kommer det säkert göra för dig oxå Det är lite meckigt i början med blandningen, men man vänjer sig fort
  • Himlan77
    Bamboocha skrev 2010-11-25 20:38:22 följande:
    Himlan77: Lycka till på Måndag med ÄP- ta en lugnande tablett det hjälper sen be om mera morfin om det gör ont det gjorde jag 4 gånger o det gick bra!! Ruvar nu för fullt!!
    Tack så mycket Än så länge är jag inte sååå nervös, men det kommer nog... Tack för tipset Håller alla tummar jag har för att du ska plussa snart När har du TD?
  • Himlan77

HELP! I onsdags när rmc ringde, så stod jag utanför bilen och höll på att packa in grejer. In i bilen, fixa papper och penna och lyssna inför ÄP på måndag... Hur bra det gick?? Sådär, kan jag säga. Jag fick koll på Menpurdosen och på Pregnylen, men insåg för en liten stund sen att jag missat vad hon sagt om sprayen... Jag ska spraya Suprecur som vanligt imorron oxå, men ta sista spraydosen kl 20 och sen Pregnylen kl 21, men ska jag spraya på söndag?? Please, please, help me Foten i munnen Jag är ganska säker på att jag inte ska spraya på söndag, men vad har ni andra gjort?

• Himlan77

Tack för svar, då har jag uppfattat rätt. Missade att skriva ner det, men efter vad ni säger så minns jag att hon sa likadant. Så fyra spraydoser kvar Tack för hjälpen!

• Himlan77
    Bamboocha skrev 2010-11-26 16:21:07 följande:
    Spraya inte mera sista dagen skall vara lördag som jag haft gjorde Äp i mån. Så spraya lördag 1 timme innan pregnyl. Sen gör du inget mera! Ingen spray eller något söndag. Har de visat pregnyl spruta
    Jag ska göra likadant som med Menopuren...
Svar på tråden rmc linköping - ivf