• Himlan77

rmc linköping - ivf

Grattis till ruvning, Calimba, och kul med ett sånt toppenembryo
    RD 12 idag, och ingen mens i sikte, inte ens något litet spår... ändå vågar jag inte testa... =/

• Himlan77
    Calimba skrev 2010-12-13 21:26:42 följande:
    Du kommer att våga testa snart Glad. Hoppas hoppas på ett positivt test. Kram Hjärta
    Imorron... kanske =/ Kram
  • Himlan77

Jag fick tre toppenembryon, ett till mig och två till frysen. Det är vårt första försök och idag har jag PLUSSAT Skrattande

• Himlan77

Jag har ingen uppfattning om någon annan klinik eller Landsting och det är ju även vårt första försök. Nu verkar det ju uppenbarligen som att rmc inte är alltigenom dåligt eftersom vi faktiskt är några stycken som plussat... Kanske man ska bilda sig en egen uppfattning som om allt annat...

• Himlan77

Hero: Stort grattis till plusset

Kramar till alla i tråden som önskar grattis och lycka till Hjärta

• Himlan77
    Har inte varit härinne på några dagar. Kommer nog inte vara så aktiv på ett tag heller, tror jag... Det har tagit så himmelens lång tid att komma hit där vi är idag, att det känns helt overkligt och jag har svårt att ta till mig att det faktiskt gick vägen, att jag blev gravid... Så jag måste landa i det och det måste jag göra själv, känner jag. Jag uppskattar alla härinne som stöttar och peppar, men det här är något som sitter i mitt huvud, som jag måste bearbeta själv... Så jag säger Gott Nytt År och lycka till alla kämpartjejor! Jag är övertygad om att alla kommer hamna där jag är nu en dag. Kram på er Hjärta
    PS. Jag kommer skriva samma sak i flera trådar, om ni som oxå är med i flera undrar. DS.
  • Himlan77

Hej allihop! Jag har inte skrivit något i tråden på jättelänge, men varit in lite då och då och kikat efter hur det går för er. Själv är jag nu i v 14, och långsamt börjar jag landa i att vi faktiskt ska få en bebis... Det känns fortfarande helt knasigt... Jag läste här ovanför det du skrev, erica b, och jag förstår dig... Fast vi har kommit så långt som vi gjort, så har jag fortfarande svårt att förstå att jag faktiskt fullt legalt får titta på bebiskläder och vagn... Det tar ett tag för tankarna att komma ifatt när man väntat och längtat så länge...

Nu håller jag alla tummar och tår för att det ska bli många plus och bebisar här inom en snar framtid. Kämpa på, alla goa och duktiga tjejer!  Kram Hjärta

• Himlan77
    Erica b skrev 2011-02-21 18:45:58 följande:
    Tjip allesammans!
    ET för mej idag så nu har ja som Dr Barbara sa ett "jätte jätte jätte-fint embryo" i min livmoder.
    3 till frysen, kunde inte bli bättre, högt över vår förväntan!
    Kram på alla kämpare!Hjärta
    Åh, vad kul Håller alla tummar och tår för att det ska stanna hos dig i nio månader

Fru Lila: Ja, jag fattar inte själv riktigt att jag kommit så långt... Ändå känns det som att tiden går sååå långsamt...

Calimba: Kul Jag går in i v 15 på onsdag, hoppas på att slippa mitt illamående snart, har ätit lergigan sen i januari... bläää...

Lycka till allihop! Kram kram
  • Himlan77

Idag går jag in i v 18... helt knasigt vad tiden springer iväg och ändå känns det som att det är en halv evighet till augusti...

Det har varit mycket nu på slutet, både på jobbet och visst privat, så igår tog jag mig knappt ur sängen... Bara att börja lyssna på kroppen och tagga ner lite om det ska bli nån bebis... Så igår, idag och imorron är jag hemma, order från chefen bl a... "Du ska inte bry dig om jobbet ett enda dugg nu, det enda som är viktigt är att du mår bra och att magen mår bra!" Ord och inga visor, punkt slut! Så det känns som att det bara är att lyda... Inte mig emot, det har varit väl mycket på slutet och jag känner själv att jag MÅSTE dra ner tempot...

Fast idag har jag ganska tråkigt. Har tvättat två maskiner tvätt snart, och småpillat lite här hemma, jag är ju seg och ganska trött, så soffan är rätt skön, men ändå... Vaknade t ex åtta i morse och det var stört omöjligt att somna om... Men så mycket gjort blir det inte iaf...

Nu ska jag se om jag får tag på kusinvitamin, och bestämma lite mer om helgen. Evigheter sen vi sågs, så det ska bli riktigt roligt, och ändå roligare när jag fick veta för några veckor sen att de oxå ska ha bebis, bara ca tre veckor efter oss

Kram på er allihop! Passar på att strössla lite gravidbaciller härinne, och hoppas att någon "smittas"

• Himlan77

Hej allihop! Spännande med så mycket ÄP och ruvande på gång. Håller tummar och tår för allihop Själv är jag numera lite mer än halvvägs i graviditeten, har snart avverkat 22 veckor, tiden går förfärligt långsamt, men ändå så knatar veckorna på. Jag har gräslig halsbränna, och början till foglossning och det känns som at jag sväller som attan, men det är liksom inte så svårt att ta

Bebis är numera Snurre Sprätt, som snurrar och grejar, så sista UL:et vi var på kunde bm inte kolla på allt hon skulle... Lite skillnad mot den slöa lilla bebis vi såg i v 14, som inte alls var intresserad av att röra sig. Det här känns bättre På tors nästa vecka är det dags för provtagning och magmätning och ansökan om havandeskapspenning. Så nu kan vi väl hålla tummarna att det går igenom, för jag vill verkligen inte jobba i sommar på min grymt stökiga arbetsplats...

Tumhållning och kramar till alla Hjärta

• Himlan77

Hej allihop!

Veckorna springer på i rask takt och det är ett tag sen jag skrev något... Går idag in i v 28 och jag förstår inte riktigt vart tiden har tagit vägen... Det är bara tre månader kvar, sen är hon el han här... Mår ganska bra, mindre halsbränna och illamående, men mår fortf illa av starka dofter. Mina fogar har börjat bråka en del, så jag hoppas att jag kan få lite bra övningar av sjukgymnasten jag ska till på ons nästa vecka, och även att min hp-ansökan går igenom så att jag bara behöver jobba en månad till. Men det känns skönt att ha kommit så här långt, och veta att barnet mest troligt skulle överleva ett liv utanför magen... dock föredrar jag nog att hon el han stannar ett tag till...

Är in här och läser ibland och jag fortsätter att hålla tummar och tår för er allihop. Stor kram till allihop!

• Himlan77

Nu har jag läst ikapp lite, är inte här så ofta längre, och jag blir så ledsen för varje gång jag ser någon som misslyckas eller som får missfall... Jag vill att alla ni goa tjejer ska komma lika långt som jag. Har bara sex veckors (Ja, +- någon vecka) graviditet kvar. Magen är stor och tung och bebis ligger lååångt ner. Så långt ner att vi inte kunde få några bilder på sista ul:et, för hon kunde helt enkelt inte få till några när den låg så långt ner... Den väger ca 2 kg nu och förväntas väga runt 3-3.5 kg när den kommer ut. Dock tyckte bm att vi skulle se till att numret till förlossningen redo och bb-väskan packad ganska snart... Så nu ska vi se till att fixa allt bra... Mycket att tänka på och mycket kvar att fixa och inhandla... Så jag hoppas att det inte är riktigt dags än, även om liten är så gott som fixerad...

Stor kram och lycka till alla kämpatjejor... Hjärta 

• Himlan77
    Hoppas2010 skrev 2011-07-13 15:06:25 följande:
    Jaha nu får väl jag och min man sälla oss till skaran som håller till på RMC! Vår remiss är skickad men det dröjer ju ett tag, dock är vi prioriterade eftersom jag ska få börja på enanton då Proveran inte har bitit på min endometrios :( har träffat Karin två gånger på Proxima och har fått ett positivt intryck :)

Någon som vill ge en snabb och enkel resumé om vad vi har att vänta oss? ;)
    Jag har oxå bara gott att säga om rmc. Jag hade Karin, och det funkade jättebra. Bra info och bra koll på allt. Varken jag el min sambo har några konstaterade "fel", det funkade bara inte, helt enkelt. Vi blev gravida på första försöket och är nu i v 35, alltså är det snart bebisdags Lycka till!
  • Himlan77

Hon är här! Våran Nora kom med närapå blixtens hastighet den 10 aug, efter att fått första värkarna kl 5 på morgonen på tisdagen (men det fattade jag inte då, inte förrän runt kl 16 på em...) De ökade i intensitet så på kvällen var jag inte så katig... Vi var inne på förlossningen 00:45 och kl 06:08 på onsdagsmorgonen är hon född   45 cm lång och 3050 g tung, liten och söt och gosig. Tyvärr har maten strulat järnet, hade inget att ge henne förrän efter tre dagar och hon gick ner i vikt ganska mycket. Så mycket att de fick börja mata henne extra för att vikten gått under 10% av födelsevikten. Sen blev hon gul för att hon fått för lite att äta och blev slö och orkade inte äta... Äta måste man för att få bort det gula... Ond cirkel alltså. Så det blev tillmatning och solning för fröken. Hon var så duktig och protesterade nästan inget alls under natten och dagen som hon fick ligga i solbädd. vi har käkat var tredje timme, först av mig och sen tillmatning. Det funkade, men var ett jäkla pyssel... Nu säger hon till själv när hon är hungrig och jag har även mat så det räcker åt henne, så vi slipper tillmatningen. Bvc-sköterskan var här i torsdags och då hade Nora gått upp 70 g på två dagar, mer än godkänt Så just nu är jag mest glad och lycklig att allt har gått bra och att vi är hemma i lugn och ro 

Kram på er allihop Hjärta    

• Himlan77

Oj, det är visst jättelänge sen jag var härinne. Noll koll på alla, hoppas det rullar på åt rätt håll för er allihop, med behandlingar och graviditeter <3
    Jag har en fråga, ska maila rmc, men så halkade jag in här och kom på att någon kanske vet. Hur el som så fick vi en liten tjej för lite mer än ett år sen, och för ett tag sen så började jag fundera på syskon. Inte direkt så att det är aktuellt, men vi har två eskimåer i frysen och vill vi använda dem så måste vi ju göra det inom fem år. Jag har diskuterat med en vän som oxå gjort IVF i Linköping och som har samma fundering som mig angående syskon. Hon säger att när de vill försöka få syskon så behöver de bara ringa rmc, så lägger de upp hur de ska göra, inga kostnader, bara ringa, så fixar de typ.
    Jag har förstått som så att syskonförsök INTE är gratis, har hört två summor och det är bl a det ska jag maila om. Till saken hör att min vän bor i Östergötlands landsting, det gör inte vi, men vårt landsting gör inga IVF:er, och enligt henne är det skillnaden. Alltså, gratis för dem, men inte för oss. Någon som vet??

• Himlan77

Tack minime85 och Lillflickan, då var jag inte helt ute och cyklade iaf. Tyckte det kändes välan orättvist mot oss som inte ens har en fair chans isf, men å andra sidan är ju inte den här världen riktigt rättvis, så helt förvånad hade jag väl inte blivit om det verkligen varit så.

11000:- är en av summorna jag oxå hört, den andra är att det kostar som ett nytt försök, men det tycker jag låter som lite väl mycket...

Svar på tråden rmc linköping - ivf