• Himlan77

rmc linköping - ivf

Kramar till Karli... Håller med Spugnola, jag skulle nog inte orka så direkt...

Nu är sista sprayen tagen och Pregnylsprutan oxå, så nu är det bara att invänta måndag... Det är ömt, spänt och känns trångt därnere, och det gör ONT... bläää! Ni som gjort ÄP och insättning, vad är vanligast, insättning efter två el tre dagar? Har för mig att vår läkare sa två dagar, om inte ÄP gjordes på fredagen, för då blev det ju tre, men det var ju lite snurrigt då och mycket info...

• Himlan77

ÄP imorron, men just nu vill jag bara att det slutar snöa... Foten i munnen Jag har en sambo som är så jäkla käck, som härjar om att vi nog inte kommer iväg, och att det är alldeles för mycket snö, och jag behöver verkligen inte det nu...! Jag tänker inte ha gått igenom den här skiten för ingenting! Kommer vi inte iväg, så lägger jag ner det här för ett tag... Det finns gränser för vad jag klarar av, känner jag...

• Himlan77

Tack Mumlan och Spugnola. Vi har 12 mil ungefär, men nu har det slutat snöa, och enligt yr.no och smhi, så ska det vara uppehåll inatt och endast snöbyar efter kusten imorron. Så jag hoppas på det... Vi ska vara där redan 7:30, så vi får väl åka runt 5 el nåt sånt...  Det känns bättre nu i alla fall när det inte snöar mer.
    Sambon vill att vi tar in på hotell de dagarna vi ska vänta inför insättning, men jag vill helst hem... Vad sjutton, ska vi sitta där och uggla utan att vi vet att det blir resultat...? Det kanske inte alls blir nån insättning på ons el tors... Jag vet att jag målar allt i svart, men hellre det, för då kan det bara bli bättre...

• Himlan77

Nu är det gjort, och vi är hemma. Det var inget nice alls i morse, men vi kom iväg och kom i tid. 15 ägg blev det, så nu hoppas vi på att ingen ringer imorron, så det blir insättning på onsdag. Nu har jag ont, men det är gjort i alla fall

• Himlan77
    Mumlan74 skrev 2010-11-29 17:10:06 följande:
    Himlan: Grattis till många ägg! Skönt att ni kom fram och tillbaka tryggt också.
    Tack tack Ja, det gick bra, trots lite taskigt väglag, men vi kom ju till och med i tid
  • Himlan77

Ja, jag tycker att av 15 ägg så måste ju något funka i alla fall Nu har jag ont, ont, ont, och jag är väldans glad att jag inte ska jobba imorron =/

Tack för alla grattis och glada tillrop Kramar till alla Hjärta

Glimra: Ja, vi gjorde det i Linköping

• Himlan77

Och så klart lycka till och jag håller alla tummar och tår jag har för er som ruvar, ska göra VUL, börja spraya/spruta eller göra ÄP/insättning Hjärta

• Himlan77

Nu ruvar jag! Av mina 15 ägg kunde 12 användas, 8 blev befruktade av dessa och tre med riktig toppkvalitet, så ett till mig och två till frysen Karin sa att det var ett bra resultat, så det känns ju bra Nu är det bara att vänta på den 15 dec, och hoppas att jag inte börjat blöda innan... Tänk om man kunde få en fin julklapp...

• Himlan77
    Mumlan74 skrev 2010-12-03 09:24:09 följande:
    Vi träffade Karin och jag tyckte att hon var jättebra också. Däremot är jag inte så nöjd med Kerstin, som jag gissar är barnmorska. Hon är alltid ganska otrevlig och dryg när man pratar med henne. VI träffade en annan barnmorska när vi var där - hon var fantastisk.
    Vi har haft Karin hela tiden från första samtal till i onsdags, och är jättenöjda med henne. Jag gillade inte Kerstin i telefonen, kände mest att det var ett onödigt ont från hennes sida att behöva ringa och förklara en massa, men sen när vi väl var på rmc, så var hon skitbra, både i måndags på ÄP och i onsdags vid insättning  Så olika det kan vara.
  • Himlan77
    Mumlan74 skrev 2010-12-03 19:59:31 följande:
    Himlan: Jag tror inte att jag har träffat Kerstin IRL så att säga. Idag fick jag prata med Annelie - hon är jättegullig!
    Aha, oki. Nej, det var en helt annan sak att träffa henne IRL än prata med henne i telefonen. Annelie har jag däremot varken träffat el pratat med i telefonen. Skönt att vi är nöjda i alla fall
Svar på tråden rmc linköping - ivf