• körsbärspajen

rmc linköping - ivf

minime85 skrev 2012-03-13 18:56:44 följande:
    Ingen som vet hur det ser ut med kötider och så efter ivf-samtal?
    Förmodligen får du inte starta förrän till hösten eftersom man behöver starta i april för att hinna innan sommarstängningen.
  • körsbärspajen
    mörlin skrev 2012-03-13 19:22:05 följande:
    ..då e de kört för mig innan semestern ser jag.. Någon som vet när sommaruppehållet är??
    skulle tro att de öppnar igen 6 augusti, v 32
  • körsbärspajen
    minime85 skrev 2012-03-19 13:25:19 följande:
    Nu när jag ringer och frågar var vår kallelse är så säger sköterskan att väntetiden för ivf-samtal är TVÅ MÅNADER!? Wtf??? Hur kan inte Elisabeth vara uppdaterad på hur långa kötider de har!? Jävla pissdag det här blev då...........
    Linköping i ett nötskalSkrikandes
  • körsbärspajen
    minime85 skrev 2012-03-19 14:37:53 följande:
    Man förväntar sig att de ska vara professionella, fy vad jag är besviken!!

Jahopp, då blir det behandlingsstart till hösten då Gråter
    Vi fick hem brevet om tiden 6 veckor innan så det kan ju dröja ett tag till info mötet tyvärr så skulle tro ni får starta direkt efter sommaren!
  • körsbärspajen
    minime85 skrev 2012-03-22 18:02:07 följande:
    Gissa vad som låg i brevlådan och väntade på oss idag?! En tid till rmc för ivf-samtal nu på onsdag (den 28e)!! Skrattande Helt oväntat! Men så står det ju oxå att det är en "extramottagning" så därför blev det kort varsel. Tur att både jag och sambon kan då ;)

Även om vi nu inte hinner påbörja någon behandling innan sommaren så känns det iaf jättebra att komma in i kön! Nöjd tjej!
    Härligt
  • körsbärspajen

Elizabeth är klart bäst på RMC! Barbara är lite svår att förstå ibland och känns stressad. Karin har jag inte träffat mer än på ett vul och då var hon helt ok

• körsbärspajen
    plask skrev 2012-03-22 20:48:05 följande:
    RMC Linköping är bra, alla är bra där. Så känner både jag och min man (och flera till jag känner)
    Jag tror att man har sin alldeles egna uppfattning mycket utifrån resultatet som blev av behandlingen...

Man har många känslor i svallning under den här tiden och kanske själv inte heller är så balanserad i sin kontakt med kliniken... Även om dom ska vara proffsiga i sitt bemötande av oss, (jag kan erkänna att jag inte alltid var super trevlig själv) så måste det väl finnas gränser för vad dom kan ta emot också... dom gör nog så gott dom kan i landstingsvärlden... Man blir ibland bemött som man förtjänar.
    Jag gillar inte att man diskuterar och namnger personer. Vi passar olika bra ihop så är det bara. Proffsiga på hantverket det är dom alla.
    Kul att du och dina vänner är nöjda!
    Men vi är nog fler som INTE är nöjda med RMC
  • körsbärspajen
    Närvi2Blir3 skrev 2012-03-29 17:22:51 följande:

Hej alla här inne!

Jag skulle vilja veta hur ni har upplevt bemötandet på RMC i Linköping?

Jag är riktigt besviken på bemötandet jag har fått, jag riktigt känner hur oviktig jag är i deras ögon..
    Och jag får olika svar beroende på vem jag pratar med osv..

Någon som känner eller har känt samma sak?       

Vi är tyvärr mååååånga som tycker bemötandet är dåligt på RMC
  • körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-10 17:03:08 följande:
    Min cykel är på 29 dagar. Håller tummarna för att ÄP blir nästa fredag (CD14, sprutdag 12) så att eventuella embryot hinner odlas en extra dag till måndagen. 

Jag pratade med RMC idag och de tyckte förövrigt att det var sååå dåligt att börja spruta på en måndag. Kunde de inte sagt det tidigare liksom? 

Hur som helst, sköterskan insisterade på att jag ska växla mellan 225ie och 150ie under hela sprutperioden, men hade inget svar på varför. Den här gången kommer jag dessutom inte göra VUL förrän på sprutdag 9, vilket känns jättesent med tanke på att de inte alls vet hur jag kommer att reagera på Menopur. 

Någon annan som gjort första VUL:et så sent som på sprutdag 9?
    Men varför sa de inte att du skulle börja spruta på söndagen då för? Hade ju varit bättreoch startapå dag2.
    Jag har gjort ultraljud dag9 men då med en dos och gonal f som jag haft innan. Låter helt konstigt att du inte ska göra tidigare när du inte haft Menopur innan. Ring och säg att du vill ha ett tidgare
  • körsbärspajen
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-10 18:59:40 följande:
    Ja, det kan man undra, jag frågade till och med om inte dag 2 var bättre, eftersom jag visste att jag skulle på mens på lördagen.. men inte då.

Jag bad även om VUL nu på fredag, men nej då, det var alldeles för tidigt.

Så trött jag blir! 
    Är väl bättre och bestämma vilken dag man ska börja på när mensen har kommit så man kan undvika att starta måndag och tisdag.
    RMC
Svar på tråden rmc linköping - ivf