• Cathy

rmc linköping - ivf

pållan; det är jätteprofessionella på ultragyn så du behöver nog inte oroa dig. RUL kommer nog att lugna er också, redan då kan man se att allt är ok. Lycka till! 
    Jag mår lite bättre, har mina svackor under dagen..Bara en enda tanke på ngt som kunde varit får mig att gråta..

Hjärtans fröjd; lycka till med ÄP på tisdag! Hoppas på många fina guldägg!

• Cathy
    Englali skrev 2011-05-14 21:48:15 följande:
    Jaha då var det över då?!? Nyss hemkommen från gynakuten & våran efterlängtade graviditet på Ivf försök nr 1 har slutat i missfall i v.6. Läkaren kunde säga till 95% att det var så då hon inte kunde hitta ngn hinnsäck eller ngt tecken på att graviditeten är kvar. Jag blöder endel och tårarna vill inte sluta rinna, jag känner mig SÅ tom och allt känns hopplöst. Nu tänker jag tillåta mig själv att bryta ihop innan det är dags för nya tag
    Åh, blir så ledsen för er skull! Jättetråkigt att höra! Ta er tid till att sörja.
    Jag fick mf för en vecka sedan i v.9 efter vårt första ivf försök. Har varit hemma en vecka från jobbet och stannar en till..Du kan inboxa om du känner för det. Stor kram!
  • Cathy

anlijoos; hoppas du mår bättre! Håller tummarna för att hcg stiger! Stor kram

Hjärtans fröjd; kan inte förstå varför de är så emot lokalbedövning på RMC? Kan bedövningssprutorna verkligen göra så ont undrar man ju..?? Jag vet att det finns dom här på FL som fått bedövning ( tex de som gått i Örebro)så om du startar en ny tråd får du säkert svar på din fråga!! Lycka till imorgon! Stor kram

• Cathy

Hjärtans fröjd; toppen att du får in svar!
    Hoppas vi får höra sen hur det gick. Lycka till!

• Cathy

Hjärtans fröjd; läste inläggen på din nya tråd. bra svar! Förstår inte alls varför RMC inte vill ge bedövning! Vill inte skrämma upp dig men mitt ÄP var det värsta jag gjort i hela mitt liv för jag fick bara lite morfin för jag blev helt kocko av det (klarade inte av att tappa kontrollen). jag kommer absolut inte att göra en ÄP till utan bedövning, varken på RMC eller nån annanstans!
    Doktorn på Oxbacksliniken undrade ju också varför jag inte fått bedövning när jag berättade om ÄP:t. Stå på dig imorgon! Stor kram och lycka till!!

• Cathy
    Honken skrev 2011-05-23 19:57:00 följande:
    Hemma igen. ÄP gick bara bra, det gjorde inta alls så ont. Nu känner jag mig dock lite mörbultad och trött..
    Karin Gunnarsdotter och systrarna var fantastiska! All kred till dem!
    Av 14 äggblåser hittade de bara 5 ägg.. Är nu sjukt orolig över att inget ska befruktas..
    Sist fick vi ut 7 ägg och endast ett blev av toppkvalité, resten slängdes..
    Nu håller vi tummaran att det går vägen!
    Håller tummarna för fint befruktade ägg!! 
    Du Honken får jag fråga, gav de dig ngn förklaring på varför ett av dina ägg blev topp och andra slängdes då förra gången..? Hur många äggblåsor hade du den här gången? Förlåt, är lite nyfiken för jag var i samma situation som du förra gången..KRAM
  • Cathy

Honken; ja, det behövs bara ett bra ägg för att det ska bli barn! Håller tummarna!!!
    Jag borde ha frågat om mina ägg men blev så förvånad att bara några befruktats så jag gjorde inte det...men nu undrar jag ju eftersom jag måste köra en till ivf..jag fick mina journaler men det stod inget om äggkvaliteten på de som plockades ut. Men borde inte RMC ha uppgifter på det också?
    Så ni gjorde ICSI? Har ni manlig faktor eller gjorde ni det pga äggen? Sorry för alla frågorna..
    Stor kram

• Cathy

Honken; tack Flört Jag ska fråga RMC nästa gång. Jag blöder fortfarande smått efter mf  och vill gärna ha minst vå mens innan nästa försök men hoppas att vi kan köra igång aug-sep. Härligt att simmarna såg bättre ut den här gången! Min man har lite slöa simmare men tydligen inte dåliga nog för ICSI..Min man har också ätit zink och mitt val man. Nu får han börja med folsyra också för läste att det är bra. Och C-vitamin. Nästa gång ska jag nog fråga om inte vi kan pröva ICSI. 

• Cathy
    Honken skrev 2011-05-25 19:26:26 följande:
    Hemma igen! Och jag är nu en stolt ruvare till inte mindre än 2 embryon! :)
    Av de 5 ägg som plockades så gick 4 att använda.
    2 befruktades men inget blev toppkvalité.. Dvs ingen blev klassat mellan 1 och 2,
    Så nu har jag två stycken 3:or (4 celliga) i magen!
    Karin Gunnarsdotter sa att 3:or var BRA ägg. Förr så satte dom inte in dubbelt av 3:orna för att de ändå var så pass bra ägg. Det är ägg lik dessa som det blir tvilingar på sa hon! Gulp! :)

Nu håller vi tumarna att det går vägen på ett eller annat sätt!
    Håller tummarna för dina två små!!!
    Du som vet, räknas även 2 som toppkvalité?
  • Cathy

Hjärtans fröjd; jag tror starkt på dig! Ge inte upp nu! Jag testade först på TD och fick plus men tror inte att jag skulle ha testat plus dagarna innan. Du har alla förutsättningar med ditt toppägg! Håller tummar!

Svar på tråden rmc linköping - ivf