• Cathy

rmc linköping - ivf

Arona79; håller tummarna för dig! Har du tjuvtestat? Glad
    Är nyfiken på vad ni gjorde annorlunda den här gången när du fick sån toppenskörd!
    Ny medicin, annan metod..?
    Ska köra en ny ivf efter sommaren och vill gärna veta vad som kunde ge oss ett toppägg!
    Kram

• Cathy

Arona79; testa nuuuuu! Vi är nyfikna! Glad
    Jätteintressant! Nu undrar jag förstås om Menopur gav dig så fina ägg! Jag ska göra ett till försök och funderar på om det skulle vara värt att ta risken och prova menopur..
    Håller tummarna för ett fet Plus

• Cathy

Arona79; nej attans, tusan att det blev minus...Du kommer att lyckas även om det inte känns så just nu. Det är en berg-och-dalbana för oss alla här men med varandras stöttning blir det nog vår tur nu i höst 2011!! ta hand om dig gumman, förstår din besvikelse men efter sommaren kommer vi alla tillbaka ännu starkare för ett nytt försök!
    Jag har också svårt att glädjas åt alla min väninnor som blir gravida bara de tänker på sin man - så orättvist. Men en dag ska vi alla här också vara mammor! Stor kram

Grattis till plusset bebisdrömmar!

KRAM till er alla

• Cathy

bebisdrömmar; ge inte upp än! Många blöder i början av graviditeten och det kan vara helt ofarligt! Gå på VUL så behöver du inte oroa dig! Stor kram och hoppas att allt är väl 'därinne'. {#emotions_dlg.flower}

• Cathy

bebisdrömmar; jättetråkigt, ledsen för din skull Gråter Det låter ju som mf när du säger att du blöder klumpar...Hoppas att det inte är det! Men gå och gör ett VUL på gynakuten!
    Hittar man rätt läkare så kan man nog göra utredning innan man fått 3 mf. Jag fick mf (första) nu i maj och ville göra utredning, fick hjälp av gyn och husläkare. Jag är 38 och eftersom det nästan ryker 6 mån (nu med sommaren emellan) innan vi gör ett nytt försök så var det viktigt för mig att få göra en utredning med en gång.
    Hoppas smärtan inte blir värre! Stor styrkekram! {#emotions_dlg.flower}

• Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-08 10:07:57 följande:
    Jag skulle ringa RMC idag på morgonen för att planera in FET, men suck... telefonkön är redan fylld.

Det skulle inte förvåna mig om jag inte får göra FET den här månaden heller...

Neeej så tråkigt. Jag hoppas vi kan göra nytt försök nu i augusti men är rädd för att det är kört för oss med.
    Men FET är mycket enklare för dem så det borde funka!! Håller tummarna att du får en tid imorgon. Tips, ring tidigt, jag ringde en gång när telkön öppnar. Är det kl 6.30 eller 7.00?

• Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-08 10:54:57 följande:
    Tror kön öppnar vid sex, så det är bara att ställa klockan i morgon och hoppas på det bästa...
    Det ska jag också göra Flört. Måste få ett preliminärt svar på om vi kan dra igång eller inte. Annars allt bra med dig?
  • Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-08 11:52:56 följande:
    Jodå, det är bara bra med mig, men nu är jag trött på att vänta på FET... så jag blir tokig om vi måste vänta ännu en månad.

Jag får gissningsvis ÄL i helgen, så om vi har tur borde vi kunna göra FET i början av nästa vecka.

Är det första FET för dig med?
    Var det så att ni fick vänta en månad redan innan sommaren? Stå på dig! 
    Nej tyvärr vi ska inte göra FET utan en ny ivf. Vi fick inga frysisar sist Rynkar på näsan
  • Cathy
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-08 13:32:59 följande:
    Hurra, vi får göra FET nästa vecka!!

Så nu håller vi tummarna för ÄL på fredag eller lördag...
    Toppen!! Håller tummarna för ÄL till fre/lör!

• Cathy

Ylviz; anlijoos har rätt, äggledarspolning kan göra ont MEN tar du stolpiller innan gör det inte ont ett dugg !! Att ta alvedon innan (som de vanligen rekommenderar) hjälper inte alla. Be dem att skicka dig ett stolpiller så går det hur fint som helst!

bebisdrömmar; jag gjorde koll ca 2 veckor efter mitt mf då sa gyn att det såg som allt kommit ut. Jag blödde rejält ca 2 veckor till..Hoppas allt är ok hos dig! Annars kan du gå på koll till vilken gyn som helst som har ultraljud?

Tack Diddi73!!

Svar på tråden rmc linköping - ivf