Inlägg från: Reglementet |Visa alla inlägg
  • Reglementet

Möhippa

Tänk dig följande: Du ska gå på en möhippa, ni har planerat och lagt ner pengar. När ni kommer och ska kidnappa bruden så säger hon tack, men nej tack och följer helt enkelt inte med. Hur reagerar du?

• Svar på tråden Möhippa
  • Reglementet

Varför ska man behöva räkna med en möhippa?

• Reglementet
    Nyfiken gul skrev 2010-07-22 13:05:08 följande:
    min spontana tanke - oerhört otacksam brud som försent inser vad hon missar.  varför skulle man tacka nej till en möhippa?
    För att man inte vill gå på en möhippa?
  • Reglementet
    bubbelmaja skrev 2010-07-22 13:14:27 följande:
    I alla fall i min umgängeskrets så ordnas möhippa och svensexa. Inga stora pinsamheter, mer att man lite hemligt bokar in en aktivitet med mat m.m.
    Och det är något man måste ställa upp på, menar du?
  • Reglementet
    bubbelmaja skrev 2010-07-22 13:17:05 följande:
    Nej, det menar jag inte. Men om man inte vill ha någon tycker jag att man kan säga det innan. typ "snälla, skipppa möhippa" Eftersom det rör sig om goda vänner som visar hänsyn till varandra.
    Dessa goda vänner kan inte fråga om personen vill ha en möhippa?
  • Reglementet
    Kaxmaja skrev 2010-07-22 13:16:07 följande:
    Hade nog blivit lite små ledsen/besviken att hon inte vill följa med på en dag som vi har ordnat bara för henne när hon inte äns vet vad som ska göras.
    Varför?
  • Reglementet
    Nyfiken gul skrev 2010-07-22 13:20:00 följande:
    då är man faktiskt skyldig att säga något  annars får man finna sig i det hela helt enkelt.
    Varför måste man finna sig i det?
  • Reglementet

Borde inte vännerna känna bruden så pass bra att de vet om hon vill ha en möhippa eller inte? Om de inte vet, varför frågar man inte?

• Reglementet
    enlitenbitkaka skrev 2010-07-22 15:42:21 följande:
    Men du...i de allra flesta fall arrangeras möhippa...och i de allra flesta fall vill bruden ha en. Att du sen tycker att man inte bör ta det för givet är en helt annan femma. Vill hon inte ha någon så får hon göra sin röst hörd. Punkt.
    Varför ska man behöva göra sin röst hörd om man inte vill att folk dyker upp utan att ha berättat det först och försöker tvinga iväg en någonstans? Gäller det alltid då?
  • Reglementet
    enlitenbitkaka skrev 2010-07-22 16:24:23 följande:
    Klart hon inte behöver men då får hon räkna med besvikna och irriterade möhippe-arrangörer....
    Varför ordnar inte dessa en möhippa för sig själva istället, om de vill gå på möhippa.
  • Reglementet
    snuppis skrev 2010-07-22 17:50:18 följande:
    den som gifter sig vet väl att det med säkerhet kommer att bli en möhippa så då får hon väl säga till att jag önskar ingen möhippa. och lyssnar inte vännerna så är de ju elakt.. Tänk tvärt om att vännerna skiter i det och bruden väntar otåligt då lir hon ju sur och besviken och skriver på FL att jag fick ingen möhippa..skitsvårt för vännerna ju, då är de bättre att hon talat om att hon inte vill ha
    Eller så tackar hon nej innan, och folk skriver på familjeliv för hon är så otacksam att hon förväntar sig att folk ska fixa möhippa åt henne.
Svar på tråden Möhippa