• Reglementet

Möhippa

Tänk dig följande: Du ska gå på en möhippa, ni har planerat och lagt ner pengar. När ni kommer och ska kidnappa bruden så säger hon tack, men nej tack och följer helt enkelt inte med. Hur reagerar du?

• Svar på tråden Möhippa
  • Nyfiken gul

min spontana tanke - oerhört otacksam brud som försent inser vad hon missar.  varför skulle man tacka nej till en möhippa?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Ekrlsn

jag hade nog frågat varför och om svaret hade blivit i stil med orkar inte eller har ingen lust hade jag blivit arg, men då måste hon bett om en möhippa.

om det e en helt omedveten person som kommer med samma ursäkt så hade jag vänt på klacken och väntat på att hon skulle ringa.

om det fanns en vettig ursäkt så hade jag frågat om det gick att lösa nästa helg så det e planerat så hon kan följa med. 

• bubbelmaja

Jag skulle tycka att hon kanske borde hojtat till om det tidigare. Om man har goda vänner, kanske umgås i ett större gäng så får man räkna med möhippa. Om en vän hade hört av sig i samband med att hon avslöjat bröllop och sagt att hon verkligen inte ville ha någon möhippa så skulle jag ta hänsyn till det. Kanske frågat om vi i så fall kunde göra något enkalre ihop, typ äta middag innan bröllopet eller så.

• Reglementet

Varför ska man behöva räkna med en möhippa?

• Reglementet
    Nyfiken gul skrev 2010-07-22 13:05:08 följande:
    min spontana tanke - oerhört otacksam brud som försent inser vad hon missar.  varför skulle man tacka nej till en möhippa?
    För att man inte vill gå på en möhippa?
  • bubbelmaja

I alla fall i min umgängeskrets så ordnas möhippa och svensexa. Inga stora pinsamheter, mer att man lite hemligt bokar in en aktivitet med mat m.m.

• Reglementet
    bubbelmaja skrev 2010-07-22 13:14:27 följande:
    I alla fall i min umgängeskrets så ordnas möhippa och svensexa. Inga stora pinsamheter, mer att man lite hemligt bokar in en aktivitet med mat m.m.
    Och det är något man måste ställa upp på, menar du?
  • Kaxmaja

Hade nog blivit lite små ledsen/besviken att hon inte vill följa med på en dag som vi har ordnat bara för henne när hon inte äns vet vad som ska göras.

• bubbelmaja

Nej, det menar jag inte. Men om man inte vill ha någon tycker jag att man kan säga det innan. typ "snälla, skipppa möhippa" Eftersom det rör sig om goda vänner som visar hänsyn till varandra.

• Reglementet
    bubbelmaja skrev 2010-07-22 13:17:05 följande:
    Nej, det menar jag inte. Men om man inte vill ha någon tycker jag att man kan säga det innan. typ "snälla, skipppa möhippa" Eftersom det rör sig om goda vänner som visar hänsyn till varandra.
    Dessa goda vänner kan inte fråga om personen vill ha en möhippa?
Svar på tråden Möhippa