Inlägg från: EmmaOh |Visa alla inlägg
  • EmmaOh

Möhippa

LoppanL skrev 2010-07-22 15:11:57 följande:
    Jag är van vid att man stämmer av med brudgummen om vilka som ska tillfrågas och vilken dag som är lämplig, så jag skulle nog bli irriterad om man fått en lista över lämpliga personer och en lämplig dag, utan ett ljud om att bruden inte ville bli hippad..
    Precis så tänkte jag också.
    Brudgummen hade väl kunnat säga att hon inte ville ha en hippa.
    Varför man inte skulle vilja ha det kan jag dock inte förstå. Helt ärligt tycker jag att man är väldigt tråkig i så fall och jag kan inte tänka mig att någon av mina kompisar skulle reagera så.
    Jag förstår om man inte vill bli bortgjord men då kan man väl meddela sin tärna att man inte uppskattar dylika aktiviteter.

Hade bruden sagt tack men nej tack när man står i dörren hade jag blivit både ledsen och besviken. Om hon tycker det är obehagligt att hon inte vet vad som kommer att hända skulle man ju kunna låta henne se schemat och välja bort det hon inte vill vara med på?

• EmmaOh
    Reglementet skrev 2010-07-22 13:19:09 följande:
    Dessa goda vänner kan inte fråga om personen vill ha en möhippa?
    När det gäller tex julklappar eller födelsedagspresenter får man även då vara den som tar upp ämnet om man inte vill ha någon. Så är det ju hela tiden. 
    Ber man om vatten får man det i ett glas om man inte ber om att få det i någonting annat så som en mugg eller flaska om man föredrar det. Väldigt få frågar varje gång, vill du ha det i ett glas?

Säger folk till i förväg ska man såklart respektera det så man slipper göra som mina föräldrar som gifte sig i hemlighet för att svensexorna i deras gäng hade totalt urartat och ingen hade brytt sig om ett nej tack utan brudgummen hade vaknat naken, rakad och utomlands dagen efter... 
  • EmmaOh
    Pormoicheia skrev 2010-07-22 23:19:38 följande:
    Eller som skräckexemplet i bridezillatråden. Den blivande bruden hade mens, höll precis på att flytta och i samma veva flyttstäda den galma lägenheten som behövde målas om. Hon grät sig igenom hela möhippan och fick i slutändan betala 6000 spänn för att väggen i hennes lägenhet inte blivit målad i tid... (hon hade sagt till innan om att hon inte ville ha en om jag inte missminner mig vilket vännen sket högaktningsfullt i för att möhippan var så mycket viktigare...)
    Men det är ju en helt annan sak.
    Har man sagt nej får man respektera det såklart.
Svar på tråden Möhippa