Inlägg från: Bedan |Visa alla inlägg
  • Bedan

Möhippa

Det är klart det skulle kännas tråkigt, men det skulle kännas ännu mer tråkigt att kompisen kände sig tvingad att vara med på nått hon inte vill för att jag utan hennes vetskap planerat och lagt ut pengar!

Med tanke på alla sjuka möhippor/svensexor jag hört talas om och t.o.m. tyvärr i mina tonår varit med på (i frikyrkliga sammanhang, man måste ju göra det extra spexigt när det inte kan va sprit med i bilden) förstår jag om man vill avstå. Jag har exempel som; kille blev bakbunden och placerad på flotte som sedan började sjunka, kille som blev fastbunden vid ett träd och lämnad och inte kunde ta sig loss, tjej som fick ögonbindel och blev avklädd kläder och påklädd sopsäck samt utplacerad på stan bara för att inse att det var en genomskinlig sopsäck kantad med kondomer hon hade på sig och inte så mycket mer, brudpar där möhippa och svensexa förenades framåt kvällen som blev utkörda ett par tre mil in i skogen och fick ägg och mjöl kastat på sig och sen blev lämnade (jag då 16 och min syster åkte direkt hem och berättade för vår mamma som åkte och hämtade upp dem). Brudgummen skulle jobba dagen efter, men det frikyrkliga svensexegänget tyckte att chefen antagligen skulle ha överseende med att han kanske inte dök upp på jobbet "FÖR HAN SKULLE JU GIFTA SIG!!!".

Förövrigt låste min mamma in sig på toan och vägrade komma ut när hennes vänner kom för att hämta henne för möhippan och jag har aldrig tyckt att det var själviskt eller elakt av henne. Vill man inte så vill man inte. Har man knäppa vänner vet man ju aldrig vad de kan hitta på.

• Bedan
    Pormoicheia skrev 2010-07-23 09:47:08 följande:
    OJ....Det där var ju rätt grova saker.

Det värsta jag vet om är en kille som blev nedsupen och sen placerad i en stuga i skogen. När han sen vaknade så fanns där bara finska tidningar, finska skyltar vid vägen (ditplacerade givetvis) och så hade de fixat en äldre man som kunde flytande finska som han fick möta ute där på landsvägen. Hans blivande hustru var med på noterna dock så hon inte skulle tro att hans kompisar kört honom till en stuga långt bort åt helvete i Finland dock

Har för mig att det var något sånt iaf (jag lägger sällan saker på minnet så jag kan ha fel i något av sakerna)
    Jo det är rätt grova saker, men som sagt var verkar vissa människor tycka att sånt behöver tas till när sprit inte kan vara med i bilden. Sjukt var det iallafall! Jag var bara personligen med vid ägg och mjölkastningen. Syrran och jag försökte avstyra det hela, men blev kraftigt nedröstade av uppemot 20 andra så vi ställde oss vid sidan av galenskaperna och såg som sagt var sen till att skaffa hjälp så fort som möjligt.

Det allra värsta jag hört talas om är nog brudgummen som blev nedsupen och placerad på ett plan till Island. Sen blev det värsta ovädret så han kunde inte flyga hem och missade således sitt bröllop. Där kan jag säga att bruden antagligen inte var så nöjd.
Svar på tråden Möhippa