Möhippa
Det är klart det skulle kännas tråkigt, men det skulle kännas ännu mer tråkigt att kompisen kände sig tvingad att vara med på nått hon inte vill för att jag utan hennes vetskap planerat och lagt ut pengar!
Med tanke på alla sjuka möhippor/svensexor jag hört talas om och t.o.m. tyvärr i mina tonår varit med på (i frikyrkliga sammanhang, man måste ju göra det extra spexigt när det inte kan va sprit med i bilden) förstår jag om man vill avstå. Jag har exempel som; kille blev bakbunden och placerad på flotte som sedan började sjunka, kille som blev fastbunden vid ett träd och lämnad och inte kunde ta sig loss, tjej som fick ögonbindel och blev avklädd kläder och påklädd sopsäck samt utplacerad på stan bara för att inse att det var en genomskinlig sopsäck kantad med kondomer hon hade på sig och inte så mycket mer, brudpar där möhippa och svensexa förenades framåt kvällen som blev utkörda ett par tre mil in i skogen och fick ägg och mjöl kastat på sig och sen blev lämnade (jag då 16 och min syster åkte direkt hem och berättade för vår mamma som åkte och hämtade upp dem). Brudgummen skulle jobba dagen efter, men det frikyrkliga svensexegänget tyckte att chefen antagligen skulle ha överseende med att han kanske inte dök upp på jobbet "FÖR HAN SKULLE JU GIFTA SIG!!!".
Förövrigt låste min mamma in sig på toan och vägrade komma ut när hennes vänner kom för att hämta henne för möhippan och jag har aldrig tyckt att det var själviskt eller elakt av henne. Vill man inte så vill man inte. Har man knäppa vänner vet man ju aldrig vad de kan hitta på.