• Pikku85

    mammakläder!

    tycker det är så svårt och hitta mammakläder!
    vilka affärer förutom hm säljer det?
    tycker mig ha snurrat runt i massor av affärer men inte hittat nån mer förutom hm..

  • Svar på tråden mammakläder!
  • Michisen

    Puffa efter en hel minut?

    Otålig?

    Polarn o Pyret har mammakläder också, de har dessutom rea på det nu. Går att kolla i webbutik.
    Mycket av de vanliga kläderna som finns nu fungerar utmärkt som mammakläder, kolla speciellt in Indiskas tunikor.

    Annars får jag rekommendera 4mom.se och andra webbutiker, googla "mammakläder" så får man upp en del - Lindex har av "utrymmesskäl" valt att inte ha några mammakläder och har istället utökat sin XL-kollektion, där man också kan hitta kläder som är rymliga över magen.


    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Pikku85
    Michisen skrev 2010-07-23 13:31:53 följande:
    Puffa efter en hel minut?

    Otålig?

    Polarn o Pyret har mammakläder också, de har dessutom rea på det nu. Går att kolla i webbutik.
    Mycket av de vanliga kläderna som finns nu fungerar utmärkt som mammakläder, kolla speciellt in Indiskas tunikor.

    Annars får jag rekommendera 4mom.se och andra webbutiker, googla "mammakläder" så får man upp en del - Lindex har av "utrymmesskäl" valt att inte ha några mammakläder och har istället utökat sin XL-kollektion, där man också kan hitta kläder som är rymliga över magen.
    oki tack..
    affärer man kan hitta på stan då?
    vill hellre prova kläderna innan jag beställer då det verkar vara ett djungel med storlekarna
  • Michisen

    Jag vet inte vilken stad du befinner dig i, så jag vet ju inte vilka butiker du har tillgång till "på stan".

    Som sagt, många av de vanliga butikerna har mängder med kläder som fungerar utmärkt över en större mage.
    Själv köpte jag exempelvis vanliga leggings i storlek XL från Gina Tricot, de fungerar utmärkt ett bra tag till, jag är i vecka 27+3 nu.


    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Blivande tonåringsmamma

    Hittat nästan alla mina mamma kläder på Hm, och vero moda.  Vissa kläder köper jag i vanlig butik om det går en kant under brösten så man ser magen :) vissa vanliga kläder ser ju bättre ut på när man är gravid

  • chokladkaffe

    Jag köpte lite långa linnen, snodde killens jeans och körde mycket tights och tunikor. Jag köpte aldrig ett mammaplagg trots jag gick upp 27kg. Tänkte det var roligare att spara pengarna till när jag fick på mig kläder som var vettiga igen. 

  • saknaden

    jag har nästan bara handlat på nätet. Är det som det ska så tar du din vanliga storlek. Dom är sydd för att passa mamma magar. Och det brukar ju naturligt vis vara byter rätt. Annars är dom inte värd att handla hos.

  • NJsmamma

    Vanliga leggins och längre linnen och toppar i större storlek lever jag i nu, funkar skitbra.. känns onödigt att slänga ut en massa pengar på dyra mammakläder!!

  • mulan

    H&M, Vero moda, polarn o pyret och en massa på nätet


    .?*¨*? VECKA 17 ?*¨*?.
Svar på tråden mammakläder!