Inlägg från: sparven2009 |Visa alla inlägg
  • sparven2009

Persiska vad betyder detta sms

Jag tror att detta är persiska. Är det någon som vet vad det betyder. Fick det som svar  på sms när jag skickade till en kille: Bale megzare azizam. Deq shodem pushtet. kuja asty......Man asheghe cheshm-haye ghaviye ghashanget hastam

• Svar på tråden Persiska vad betyder detta sms
  • sparven2009

Ja jag har provat google översättaren men den fungerar nästan aldrig eftersom man skriver med "europeiska" bokstäver och då kan ljuden bli lite annorlunda än bokstäverna...Hmmm. Men det kanske inte är persiska. Tror azizam är persiska...Få se om någon annan förstår något. Tack för att ni försökte hjälpa till!

• sparven2009

OOOO orion87, synd att han inte var hemma. Men du hjälpte till ändå med första meningen! Tack!

• sparven2009

Ooo Orion87, det skulle vara jättesnällt om du kollar med din man! Han verkar vara snäll som du =)

• sparven2009

Ahh tack =) Det verkar som ett bra sms=)! Ja det var lite konstig formulering med att han skulle gå under efter...Märkte dock nu att jag skrivit fel till er =( och det ska i andra meningen stå:
    duq shudem pushte
    Kan det betyda något annat då? (med denna stavning)

• sparven2009

Aha då kanske det är afghanistanska då? Fast tror inte det finns något språk som heter så.

• sparven2009

Aha okej du verkar vara mycket mer påläst än mig =)

• sparven2009

Tussitassen jag skrev på svenska och på persiska (lite fraser jag hade gogglat fram). Ville göra honom glad och trodde han snackade persiska så jag skrev lite på perdiska (det jag tror är hans språk) =) Han bor i Danmark så han kan inte svenska så bra.

Svar på tråden Persiska vad betyder detta sms