Umgängesvägran
Får jag fråga på vilka grunder du fick ensam vårdnad TS?? Vet att det är jättesvårt att få nämligen
Önskar dig lycka till och ger dig en stor styrkekram
Får jag fråga på vilka grunder du fick ensam vårdnad TS?? Vet att det är jättesvårt att få nämligen
Önskar dig lycka till och ger dig en stor styrkekram
Ursäkta men den som dömde va det en MAN eller en KVINNA?
Han borde inte ha något umgänge alls, den som drabbas är jue barnet som har gubben i lådan pappa och kan bli väldigt ledsen/få problem i framtiden.
Ts. Om du är lugn och sansad och talar för barnets behov av framförhållning och trygghet så kan du få domen ämdrad. Du kan få igenom att pappan får ha umgänge. på sina helger, men han ska meddela dig minst 7 dagar i förväg om att han önskar ha umgänge med barnet. Allt för barnets trygghet!
Jag har skrivit tidigare inlägg och Pappan som ska ha umgänge har jue problem, det är inget jag skämtar om! Det är SÅ tragiskt att pappor får bete sig sådär, jag blir så arg!
OCH Ja han är ett hopplöst fall! Och den som drabbas är barnet och även mamman till barnet, för tro eller ej så har även mammor ett LIV utöver allt trams med "gubben i lådan" pappan!
Nej, barn i allmänhet behöver inte förberedas i "evigheter", men vad är det som är så fel med ett par dagars förvarning?
I TS fall har umgänget dessutom fungerat så pass dåligt att den 6-åriga pojken det handlar om inte alls mår bra av situationen.
Saxat från trådstarten;
"Sonen vill inte träffa sin pappa, har ju aldrig haft något fungerande umgänge och känner inte sin pappa."
När relationen mellan sonen och pappan är så pass dålig skulle iallafall inte jag ha hjärta att när pappa står utanför dörren säga "Inatt ska du sova hos pappa. Mamma ska bara snabbt packa ner pyamasen åt dig i väskan."
Anledningen till att jag tog upp helg- respektive dagumgänge var också pga förberedelsen.
En övernattning kan barnet må bra av att informeras om iallafall en dag eller två i förväg om det är någon barnet inte redan känner sig trygg med (som t.ex. i dethär fallet).
Ett dagumgänge kan lättare bli spontant eftersom det då handlar om en aktivitet och inte någon längre tids frånvaro från boendeföräldern (som i dethär fallet är barnets fasta punkt).