• anyXX

För mycket ersättning, hjälp!

bouncer skrev 2010-07-25 01:44:51 följande:
    Alla är ju olika men 15 matningar låter ju väldigt mycket...
    Försök strukturera upp det så att det går ca 3 timmar mellan målen. I början är det svårt att hålla 3 timmar mellan målen, men om man har det som riktlinje så är det lättare.
    Se till så att du har rätt strl på flask-nappen så att han inte får i sig ersättningen för snabbt. Han ska alltså ha minsta nappen och "mysa" i sig ersättningen. Rapa honom lite och han kommer säkert somna i din famn. Då hinner han omöjligt äta 15 ggr per dag.
    Låt honom äta sig mätt. Blir han inte riktigt mätt kommer han ju självklart snart vilja äta igen...
    Låt honom suga på napp. Om han inte får sugbehovet riktigt tillfredsställt så kommer han vilja äta oftare.
    Håller med om att du kan försöka strukturera upp mattiderna men inte att man ska ge med minsta hålet för att de ska få i sig mindre mat. Och har man för litet hål kan det bli så att de måste suga så hårt att de blir trötta och inte orkar äta sig mätta. Är hålet för stort märker du det, men hellre för stort än för litet säger jag!

Små bebisar kan inte få i sig för mycket mat det kommer ut endera vägen :) Mat mat och mera mat är receptet på en nöjd bebis. Om han äter upp det du gjort - gör mer!
    Iris 080308 & Nils 100319
  • anyXX
    bouncer skrev 2010-07-26 10:33:44 följande:
    Tydligen ett missförstånd här: Jag skrev att hon skulle ge med minsta nappen för att han skulle äta långsammare, inte mindre. Äter bebisen för snabbt hinner de inte uppfatta att de är mätta.
    Men som jag skrev så tröttar bebisar ofta ut sig om hålet är för litet. De får suga så hårt att få ut maten att de helt enkelt inte orkar äta sig mätta :/
    Iris 080308 & Nils 100319
Svar på tråden För mycket ersättning, hjälp!