IBS? Allt stämmer in på mig!!
Nu är dom tillbaka mina besvär med magen. Det kniper ca 20 min efter jag ätit, gör ont o jag blir nödig. Väl på toaletten så är det löst som sjutton, ibland får jag springa för att hinna. Det har aldrig kommit blod eller nått men det blir som en brinnande känsla i ändtarmen efteråt. Lite slemmigt har det varit men inte direk, det brukar komma vid nästa runda. Det kommer liksom först en omgång sen så brukar jag inte känna mig färdig och får inom några minuter gå tillbaka o då kommer nästa.
Det som innan gjorde ont i magen är som borta och den där brännande känslan den försvinner den också. Sen så kan detta vila i ett par dagar men hastigt komma igen. Där i mellan kan jag ibland vara hår i magen.
Tycker att allt detta blivit värre sen jag fått barn för 3½ månad. Det kommer oftare, men beror kanske på att jag känner mig lite mer stressad och att jag har en intensiv snart 6 åring hemma. Jag går men en stor oro att det ska vara nått annat men nu så tror jag att jag med all säkerhet kan säga att det är IBS jag har. Jag ska söka hjälp o lämna prov men väntar till min läkare kommer tillbaka från semester.
Någon mer som har detta och kan berätta om hur det är för just dig? Kan man göra nått speciellt för att förhindra det. Jag har slutat dricka kaffe för dricker jag kaffe så slutar det allt på toa med väldigt lös mage.
Nyss var vi på bio o efter lite popcorn och ett par godisar så var jag tvungen att springa. När jag kom tillbaka så var allt som vanligt igen...
Jobbigt men på nått sätt känner jag mig lättad efter att ha hittat beskrivningen på IBS o känt igen mig i det mesta. Vad ska jag vara uppmärksam på?