• Tetran

Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?

Har tagit första Pergotime tabletten idag. Undrar om det finns fler där ute. Kanske vi kan följas åt Flört.

Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • Svar på tråden Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?
  • MD77

Skulle ha börjat idag men det var slut på alla apotek i stan. Så det är bara att vänta tills nästa månadGlad
    Är det din första kur?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Tetran

Nja, första kuren för i år. Åt förra året och blev gravid på den tredje månaden. 

• Sahana

Jag inväntar mensen efter första provera kuren, dag 5 börjar jag med pergotime. Jag känner mig riktigt hoppfull!!

• Tetran

Härligt! Då får vi hoppas att tant röd kommer strax då Glad.  Tar min sista Pergo  i morgon. Vul på måndag. 

• ingela0101

Jag tänkte börja med Pergotime nästa vecka. Men jag insåg nu att kliniken jag går till (går privat) har sommarstängt. Jag borde göra ett Vul 10/8 och kliniken öppnar den 9/8. (Ifall min cykel är som vanligt)
    Vi ska även göra en insemination efteråt. 

Tror ni att jag vågar börja äta Pergotime och hoppas på att de kan ta emot mig såfort? Jag tänkte inte på att fråga detta när de skrev ut tabletterna till mig innan sommaren. Nästa månad kommer jag att vara borta när jag har ägglossning så annars måste jag vänta till oktober :(

Vad tror ni? Ska jag börja äta?

• MD77

Jag tycker att du ska börja om du nu inte vill vänta tills i oktober. Om de är snälla så kan de klämma in dig på ett VUL den 10/8, det tar ju bara några minuter att se hur många ÄB det är och mäta storleken.

Hoppas att allt går bra. Lycka till!

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • ingela0101

MD77: Tack för tipset! Jag tror jag kör på det. Isf tar jag min första tablett på typ onsdag nästa vecka.

Håller tummarna för er alla!

• Sahana

Jag tog sista tabletten med provera förra lördagen.. det e alltså nu 8 dagar sedan, någon mens syns inte till.. vad skall jag nu göra?

• MD77

Jag tycker att du ska kontakta din gyn så vet hon vad du ska göra. Du borde ha fått mens redan om det hade funkat. Hoppas att det löser sig.

Lycka till! 

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Laisen
    Sahana skrev 2010-08-01 20:08:40 följande:
    Jag tog sista tabletten med provera förra lördagen.. det e alltså nu 8 dagar sedan, någon mens syns inte till.. vad skall jag nu göra?
    Mensen ska komma 4-10 dagar efter avslutad kur är det normala, fast jag har läst om fler som den kommit senare för.
Svar på tråden Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?