• Sahana

Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?

Jag inväntar mensen efter första provera kuren, dag 5 börjar jag med pergotime. Jag känner mig riktigt hoppfull!!

• Sahana

Jag tog sista tabletten med provera förra lördagen.. det e alltså nu 8 dagar sedan, någon mens syns inte till.. vad skall jag nu göra?

• Sahana

Nu har jag ringt till gyn och kommer bli uppringd av doktorn under eftermiddagen. Ush det är ju lite knäckande.. Provera var ju bara en liten bigrej liksom så att man sedan skulle kunna gå vidare med pergotime. Trodde väl aldrig att det skulle börja krångla redan med provera. Dumma dumma kropp.. varför kan det inte bara fungera.. Det är orättvist! Förlåt för min bitterhet.. jag e annars en glad filur, men ibland tär detta lite på en.

• Sahana

Jag ringde till gyn igår och han var mkt förbryllad över att mensen inte kommit. Pratade ngt om att det kanske är så att jag har för lite östrogen och det e det som gör att jag inte reagerade på gulkroppshormonet i provera. Lite ledsamt. Men han sa att jag skulle ringa i slutet av veckan om mensen inte kommit för att ta nya hormontest... Jag tycker det känns som om mensen e på g hela tiden så jag håller tummarna fortfarande.

• Sahana

Nu kom mensen!! Åh jag blev så himla lycklig och glad, så glad har jag aldrig blivit för en mens någongång=) Så om 5 dagar kan ni count me in , ! då börjar jag med pergotime och jag har stora förhoppningar på att det skall ta sig vid första försöket!! Man måste vara hoppfull eller hur;)

• Sahana

Tetran: jag önskar dig stort lycka till, jag är inte så välinformerad om hur äggblåsorna skall se ut osv men man lär ju bli varse. jag skall ringa idag och boka en tid för vul dag 21 i cykeln. Är det det du gör också? eller kollar du det oftare?

Ljusgläntan: Ja jag börjar på lördag så vi kan följas åt, vad roligt! Detta är mitt första försök med medicinering tof provera först och nu på lördag börjar jag med pergotime.

Är det någon som vet på vilken dag i cykeln jag skall börja testa med ägglossningstest?

• Sahana

Ljusgläntan: dag 10, då kör jag med på det! Ja jag håller med om att det skulle vara skönt att hitta fler i samma situation. Bland mina vänner har de flesta också redan barn och de lyckades utan ngn medicinsk knuff åt rätt håll. För att jag skall fatta nu, hur är det man räknar? Om man fått mens som jag den 3 augusti och börjar med pergotime dag 5 i cykeln alltså då lörd 7:e. När förväntas då äl inträffa ( jag vet att det kan variera men vad är normalen)och när förväntas bim? Räknar man som vanligt med 28 dagars cykel?

• Sahana

Jag blev lite osäker nu, men min doktor har inte sagt ngt om varken vul eller spruta. Om jag förstod det rätt skall jag bara ta mina pergotime och på dag 21 i cykeln skall jag göra ett blodtrov och mäta progesteron. Vad jag fattade det som i princip se om jag haft äl eller inte. Sen var det bara att hoppas på att det blivit befruktat typ. Var det så för er första omgången också eller har jag hamnat hos en tokig doktor?=)

• Sahana

Ljuslängtan: Ja  jag svalde precis första tabletten! Jag läste på informationspappret som följer med igår ( det skall man inte göra med någon medicin=) ) och blir ju såklart lite nojjig över bieffekterna. Synstörningar och yrsel,någon som kännt av några biverkningar? Jag börjar jobba nigen på måndag men det skall väl inte vara några problem.

• Sahana

Ljusgläntan: Så du känner dig trött av  tabletterna, jag gör också det samt känner mig mkt mer lättirriterad och känslig... Undrar om det e huvudet som spelar spratt eller tabletterna. jag är på dag 2 bara, Men jag har bestämmt att jag SKA bli gravid på första försöket! Jag SKA bli gravid denna månaden!  Jag tvingar mig själv att tänka positivt!

Svar på tråden Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?