• Tetran

Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?

Har tagit första Pergotime tabletten idag. Undrar om det finns fler där ute. Kanske vi kan följas åt Flört.

Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • Svar på tråden Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?
  • Tetran

Nja, första kuren för i år. Åt förra året och blev gravid på den tredje månaden. 

• Tetran

Härligt! Då får vi hoppas att tant röd kommer strax då Glad.  Tar min sista Pergo  i morgon. Vul på måndag. 

• Tetran

Varit på vul idag. En äggblåsa 16,6 mm på dag 12. Vet inte om det är normalt. Ska dit igen på onsdag för nytt vul. Kanske kan jag ta min Otrivellespruta då?! 

• Tetran
    Sahana skrev 2010-08-03 14:13:30 följande:
    Jag ringde till gyn igår och han var mkt förbryllad över att mensen inte kommit. Pratade ngt om att det kanske är så att jag har för lite östrogen och det e det som gör att jag inte reagerade på gulkroppshormonet i provera. Lite ledsamt. Men han sa att jag skulle ringa i slutet av veckan om mensen inte kommit för att ta nya hormontest... Jag tycker det känns som om mensen e på g hela tiden så jag håller tummarna fortfarande.
    Har du gravtestat? Man kan ibland få äl med Provera. Bara en chansning Flört
  • Tetran

Sahana - härligt! 
    jag har också stora förhoppningar att det ska ta sig första gången. Särskilt om jag tar en Otrivellespruta. Vi behöver ett mirakel i vårt hus.
    Ska snart på vul. Orolig att äb har tillbakabildats eller inte växt alls så att det inte blir äl denna månaden. Håll alla tummar och tår... 

• Tetran
    Sahana skrev 2010-08-04 11:32:33 följande:

Tetran: jag önskar dig stort lycka till, jag är inte så välinformerad om hur äggblåsorna skall se ut osv men man lär ju bli varse. jag skall ringa idag och boka en tid för vul dag 21 i cykeln. Är det det du gör också? eller kollar du det oftare?

Ljusgläntan: Ja jag börjar på lördag så vi kan följas åt, vad roligt! Detta är mitt första försök med medicinering tof provera först och nu på lördag börjar jag med pergotime.

Är det någon som vet på vilken dag i cykeln jag skall börja testa med ägglossningstest?

Jag har gått på vul dag 12. Dag 21 låter lite sent kanske. Men jag är ju ingen läkare Flört.  Idag var det dag 14, men det vara bara för att jag ville kolla om de växt sen i måndag så att jag kan ta min äl-spruta. 

Hade idag TVÅ fina ägg!!! I måndags hade jag bara ett. Antingen missade han ett eller så har det växt ett till i raketfart. Vilket fall som helst är jag jätteglad för det. Så strax blir det äl-spruta för mig. Sen blir det mys både i kväll och i morgon. Det är ordination från läkaren Glad.

Kanske kanske finns mirakel trots allt......Det återstår att se. 
  • Tetran
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-04 23:25:29 följande:
    Så du behöver inte få utslag på äl-test innan du ska ta sprutan? det har min läkare sagt till mig nämligen..
    Inte som läkaren sa. Äggen var redo och klara. Hoppas hon hade rätt Förvånad.  
    Blev lite orolig nu......Hua 

Ljusgläntan3030 - tack! 
  • Tetran
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-05 10:23:25 följande:
    Då ska jag höra om jag med kan ta sprutan när äggen ser "klara" så jag slipper vänta på äl-test ska visa något.. hoppas de går med på det, känns som att man får större chans då.

Hur stora var de nu när han tyckte att du kunde ta sprutan? 
    De var ca 16 mm. Hon kollade så att de var fina och runda också. Tydligen kan man se om de är bra eller dåliga ägg också. Man lär sig nåt nytt varje dag Flört. Hade de inte varit runda och fina hade jag inte fått Ovitrellsprutan. 
    Ja, det känns lite onödigt att vänta på att äl-testen ska slå om. Förstår inte varför riktigt.
  • Tetran

Nåt annat jag undrar är om man MÅSTE ha äl-sekret för att det ska ta sig. Läkaren sa inget om det iaf. 
    Nån som vet? 

Svar på tråden Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?