• vilms07

Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?

Hej! Hoppar in i tråden om det e ok. Precis ätit halv dos pergotime nu och inväntar ÄL. Bim ca 20/9. Lång väntan!
    Har ni andra några biverkningar? Ska ni göra vul för kontroll efter kuren?

Jag har lite ont i magen, som mensvärk typ.

• vilms07

Men va skönt Tetran, måste kännas bra! Hur stor ska blåsan va för att det ska va dags för sprutan?

Själv är jag på dag 12 och hoppas på ÄL om några dagar. Brukar annars ha på dag 19 och cykeln blir så himla lång då. Ska även ta progesteron under lutealfasen så måste hålla koll på ÄL med tester.
    Någon annan som tagit progesteron som lutealfasstöd? Vilken dag brukar ni börja?

• vilms07

Beklagar Tetran, håller tummarna för glatt besked på måndag.
    Har haft fruktansvärd ÄL-värk i flera dagar nu tills idag då den avtog. Hoppas jag haft ÄL nu men troligtvis inte om äl-testet var positivt igår och idag.

• vilms07

Hur har det gått ljusgläntan? Starkare plus? Så avis på dig, vill oxå plussa! Men glad för din skull såklart, grattis!!

• vilms07

Grattis Tetran, måste kännas skönt! Jag vet vad du menar med arbete, känns så här också ibland.
    Inväntar bim om knappt 2 veckor, vill veta nu direkt men får väl försöka tänka på annat. Lättare sagt än gjort.

• vilms07

Bim om en vecka och känner inga symtom. Mensvärk redan. Har tappat hoppet, hade verkligen tron på pergotime. Grattis ljusgläntan, tror det kommer gå vägen denna gång.

• vilms07

Nje jag brukar ibland ha mensvärk en bra stund innan mens och idag har den varit jobbig. Suck, är inne i en deppig period då det känns som det aldrig blir nån bebis för oss.
    Bim -6 så visst finns det hopp fortfarande.

Hur går det för er andra?

• vilms07

Jennifer69: jag har egen äl och den månaden jag provade halv dos pergotime (förra månaden bara) kom äl på dag 14 istället för dag 19 som den annars gör. Har uppehåll denna månad men ska prova igen nästa månad.

• vilms07
    Sahana skrev 2010-10-18 19:49:49 följande:
    Är nu på dag 32 och ingen mens men negativt grav test. Hur knäckande är det inte med dessa jäkla negativa hånflinande gravtest? ännu värre när mensen är sen så man inte ens kan gå vidare och fokusera på nästa försök
    samma sits här, längtar efter mensen nu så man kan få försöka igen. körde utan pergo denna månad men nästa cykel blir det ny kur. kan inte bestämma mig för om jag ska ta 1 tablett eller bara en halv tablett som sist. blev ju inte gravid på en halv tablett men hade ÄL. är lite orolig över överstimulering men risken är ganska liten va?
  • vilms07
    Fimpen72 skrev 2010-10-19 21:06:04 följande:
    En av mina jobbarkompisar fick tre mogna ägg på 1tablett... Det är ganska lätt att blir överstimulerad om man har otur. Spec PCO kvinnor blir lättare överstimulereade
    tre mogna ägg låter ju iofs helt ok med tanke på att det verkar vara svårt för äggen att fastna i min livmoder... jag har inte pco, vet att risken finns ändå men får kontrollera med ultraljud. 
  • vilms07

jag har ÄL utan pergo men har fått det för att förstärka den och det är väl ganska vanligt att man provar det innan IVF.
    har läst om det där med slemhinnan och fertilt sekret så kommer bara köra en månad till. funkar det inte då så funkar det nog inte på mig.
    har inget VUL inplanerat men kan gå till kvinnokliniken om jag vill.

• vilms07

Bara en halv tablett en kur så nu ska jag prova enkelkur. Vet inte vad som menas men jag har ganska lång cykel men oftast äl men får normallång cykel med pergotime.
    Ganska vanligt att man provar pergotime innan ivf, eller vanligt bland många gynekologer iaf att dom vill att man provar. Säkert olika det där.

• vilms07
    Sahana skrev 2010-10-26 12:13:08 följande:
    Igår påbörjade jag min tredje kur pergotime ,dubbelkur denna gången med.väntar äl runt 4:e , 5:e november och bim runt 18:e,29:e. Denna gången MÅSTE vi lyckas för jag orkar snart inte mer. Jag mår då dåligt och tycker det är så himla knäckande varje månad. P
    har samma känsla, ofattbart jobbigt allt detta. har tagit tablett nr 4 idag och känns som att ÄL snart är på G. alldeles för tidigt väl? någon som vet när man tidigast kan ha ÄL (och att det kan funka...jag tänker på att slemhinnan ska hinna växa till sig)?
  • vilms07
    Sahana skrev 2010-10-26 17:59:57 följande:
    Jag tänkte precis fråga detsamma som vilms. För jag är på cd 6 har bara tagit två tabletter och har äl flytning utav bara tusan. Har inga älstickor hemma att testa bara. Men jag tänker mysa på och hålla tummarna kanske får man äl två ggr denna månaden och man kan ju hoppas att det dubblar chanserna;)
    jag verkar inte få några typiska ÄL-flytningar när jag tar pergotime, kanske lite nu men inget övertygande. kanske det kan vara orsaken till att det inte funkar?  
  • vilms07

Grattis Sahana! Jag plussade också efter förra pergokuren, är i v6 nu. Ofattbart! Är jätte glad samtidigt som jag inte alls kan slappna av och tro att det ska komma en bebis, orolig över nytt mf.

Hur går det för er andra i tråden? Den har varit tyst ett tag...

Svar på tråden Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?