• Tetran

Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?

ljusgläntan3030 - håller tummarna för att det går som du vill!

Carolina36- ska du på mer vul för att se om de växer till sig? En del får ju itne äl förrän sent i cykeln., kanske du är en av dem Flört.

Nybliven änglamamma till min älskade Arvid
  • Tetran
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-10 21:08:37 följande:
    Tack!.. när har du BIM??
    Jag har BIM 20 augusti. Men förra året fick jag negativt på BIM men plus 4 dagar senare. Så jag vet inte riktigt hur det blir denna gången. 
  • Tetran
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-11 19:44:21 följande:
    jag hade 2 ägg på bara 10mm.. inte så hoppfullt va??
    Hur stora äggblåsor hade ni på vul efter pergotime?
    Jag hade ett ägg på dag 12 som var ca 16 mm. När jag var där två dagar senare hade jag TVÅ ägg som var ca 16 mm. Vet inte om läkaren missade ett ägg eller om det växt jättefort. Men jag är glad för dessa två. Hoppas på tvillingar! Men är otroligt glad om det "bara" blir ett. 
    Läkaren som såg de två äb sa att de var väldigt runda och fina. Tydligen kan man se om de är bra och dåliga också. 
  • Tetran
    Tussa01 skrev 2010-08-15 12:08:57 följande:
    Hej tjejer..jag är med i en anan tråd om ivf då vi nu är i det skedet ....men jag åt pergotime två kurer...var på vul dag 14 och hade då två blåsor, en på 25 och en på 16. Fick ta blodprov veckan därpå som visade att jag haft äl, men inget tog sig. jag svarade bra på beh och behövde då inte göra vul på nästa kur så då vet jag inte hur många ägg jag hade. Kände dock av mycket mer biverkningar då så nått hände säkert men som inte tog sig....
    imorgon startar vi IVF..lääängtar såååå!!!

Lycka till alla!
    Har du nåt paket kvar? 
  • Tetran

Har idag pratat med min gyn ang Pergotime. Har BIM den 20e. Hoppas hoppas på mirakel. Men OM det inte har tagit sig får jag börja med sprutor!! Var så rädd att det skulle vara stopp och behöva vänta till nov när Pergotime kanske kommer igen. En stressbit går att ticka av. 

• Tetran
    Sahana skrev 2010-08-20 18:16:17 följande:
    Jag är idag på dag 18 i cykeln ochingen stegring på älstickorna. Jag har gett upp hoppet för denna månaden. Det fungerade inte.. Jag har kännt lite molvärk/ obehagskänsla, inte ont men liksom "kännt av" äggstockarna under hela tiden så det känsn ju som om NÅGONTING måste ha hänt där inne, eller också är det lite hjärnspöken efterom man nog går och känner efter på ett sätt man normalt inte gör.
    Du kan ha äl även om du inte känner nåt. Har du kolla med vul?
  • Tetran
    kolbengtsson skrev 2010-08-20 17:54:10 följande:
    Här har det gråtits hela dagen då mensen kom i morse och vem vet när Pergon behagar komma till apoteken..Känns just nu inte allt för ljust..

Jag har också gråtit. Hade lite blödning i morse, och nu i em har det kommit mer. Det är dock väldigt lite för att ha mens. Men jag tolkar det som om det inte tagit sig. Fett neg i morse. Fast jag är nog en väldig låghormonare. Plussade med Arvid 3-4 dagar efter BIM förra året. Så helt kört är det inte. Men när det kommer lite mens känns det inte så himla bra. Vill bara ha lite medgång i livet. Det har varit alldeles för mycket av det onda. Länge.
    Jaa, du vet ju hur det känns.....Alltför väl. 
  • Tetran
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-22 14:52:09 följande:
    Hur brukar ni känna som äter pergo mellan äl och bim.. några speciella känningar??
    Jag har aldrig känt nåt speciellt. Men är nog låghormonare också. Innan jag testade pluss med Arvid förra året bara visste jag att jag plussat. Men jag kände fysiskt inget särskilt. Inte så bra svar kanske

Denna gången kände jag inget. Ingen känsla heller om att jag plussat. Och det stämde. Tyvärr.  
  • Tetran
    kolbengtsson skrev 2010-08-23 16:52:28 följande:
    Vet tyvärr alltför väl hur det känns..
    Dessutom att Pergon inte finns hemma gör att jag blir knäpp av stressen,har tagit kontakt med min kurator som jag hade efter Alva och Tyras död för jag behöver nog prata med henne igen..
    Visst skulle du få ta sprutor nu i stället för Pergo??
    ljusgläntan3030 skrev 2010-08-21 08:11:38 följande:
    åh vad trist!!! får hoppas pergon kommer fortare än de meddelat, sjukt att de kan ta slut såhär.

jag börjar inställa mig på att få köra nästa kur om ca två veckor nu, det blir troligtvis så. Men denna gång ska vi ju testa sprutor för första gången. Du kanske skulle höra om du får ta sprutor istället?
    Spännande med sprutor,jag frågade aldrig efter dom för hon som ringde sa att det inte fanns något att ersätta med utan det vara bara att vänta på Pergon,inte så bara i mitt liv..Men det kanske är nyttigt för mig att ta en paus,det kanske får mig att stressa upp mig mindre,försöker jag i alla fall intala mig själv..Försöka hitta lite positivt i allt negativt..
    Jag förstår precis! Jag ringde min gyn i dag och bokade tid. Fick tid i morgon kl 16. Frågade då vad sprutorna hette. De heter Puregon. Jag ville veta så jag kunde googla lite. Ska hämta läkemedlet i morgon på apoteket. 

Jag sa redan tidigt till min gyn att  - jag tänker inte vänta -. Tänker inte vänta på nåt. Jag kan inte. Det går bara inte. Det är akut på ett helt annat sätt än tidigare. Han förstod. Det var därför han också skrev ut ägglossningssprutor.  Han är verkligen jättebra.

Jag skulle aldrig kunna ta en paus från bebisverkstaden. Känns som om mitt och familjens liv hänger på en till grav, ett till barn, ett syskon till storebror.

Själv skulle jag skulle bli hyperstressad. Men alla är ju olika. Olika sätt passar olika människor. 
    Huvudsaken är att det passar dig!

Kram 
  • Tetran
    Fimpen72 skrev 2010-08-23 18:10:41 följande:
    Läste på en annan tråd att tabletterna (Pergo) är på väg ut till apotekn nu i dagarna och att de SKULLE finnas i början av september =)

Info från Merck alltså.
    Hmm, då får vi se om det stämmer! Kan ju alltid hoppas...
Svar på tråden Tagit första tabl Pergotime idag! Fler?