kolbengtsson skrev 2010-08-23 16:52:28 följande:
Vet tyvärr alltför väl hur det känns..
Dessutom att Pergon inte finns hemma gör att jag blir knäpp av stressen,har tagit kontakt med min kurator som jag hade efter Alva och Tyras död för jag behöver nog prata med henne igen..
Visst skulle du få ta sprutor nu i stället för Pergo??
ljusgläntan3030 skrev 2010-08-21 08:11:38 följande:
åh vad trist!!! får hoppas pergon kommer fortare än de meddelat, sjukt att de kan ta slut såhär.
jag börjar inställa mig på att få köra nästa kur om ca två veckor nu, det blir troligtvis så. Men denna gång ska vi ju testa sprutor för första gången. Du kanske skulle höra om du får ta sprutor istället?
Spännande med sprutor,jag frågade aldrig efter dom för hon som ringde sa att det inte fanns något att ersätta med utan det vara bara att vänta på Pergon,inte så bara i mitt liv..Men det kanske är nyttigt för mig att ta en paus,det kanske får mig att stressa upp mig mindre,försöker jag i alla fall intala mig själv..Försöka hitta lite positivt i allt negativt..
Jag förstår precis! Jag ringde min gyn i dag och bokade tid. Fick tid i morgon kl 16. Frågade då vad sprutorna hette. De heter Puregon. Jag ville veta så jag kunde googla lite. Ska hämta läkemedlet i morgon på apoteket.
Jag sa redan tidigt till min gyn att - jag tänker inte vänta -. Tänker inte vänta på nåt. Jag kan inte. Det går bara inte. Det är akut på ett helt annat sätt än tidigare. Han förstod. Det var därför han också skrev ut ägglossningssprutor. Han är verkligen jättebra.
Jag skulle aldrig kunna ta en paus från bebisverkstaden. Känns som om mitt och familjens liv hänger på en till grav, ett till barn, ett syskon till storebror.
Själv skulle jag skulle bli hyperstressad. Men alla är ju olika. Olika sätt passar olika människor.
Huvudsaken är att det passar dig!
Kram