Inlägg från: gintonic77 |Visa alla inlägg
  • gintonic77

Input efterfrågas rörande namnet Odile

Det ska alltså uttalas som Bodil fast utan o, är jag med då? I så fall tycker jag att det är ett supergulligt namn fast jag tycker det låter som ett pojknamn av någon anledning som jag inte kan utveckla =)

• gintonic77

Bodil utan B ska det såklart vara.

• gintonic77
    Pengen skrev 2010-07-26 15:42:11 följande:
    Ja, precis. Fast med kort o. Men det var visserligen en intressant reflektion, att o-ljudet blir långt på svenska. Då låter det som Odin (Oden), kanske är det därför du kopplar det till ett killnamn? :)
    Aha då är jag med, då blir det kanske lite mer ett tjejnamn. Jag har ett ganska ovanligt namn, Ginette, och jag vill bara säga att när man är liten är det ofta väldigt jobbigt att ha ett namn som ingen kan uttala. Det finns många ovanliga namn där ändå uttalet är ganska klart och det är nog lättare. Nu nr jag är vuxen är jag glad att ha ett ovanligt namn även om det alltid blir frågor men i skolan var det sällan kul att alltid få den uppmärksamheten. Jag ahr blivit kallad det mesta genom året. Lite OT men hur som helt tycker jag att Odile är ett fint namn, som bara låter bättre ju mer jag säger det=)
Svar på tråden Input efterfrågas rörande namnet Odile